19/05/10

induksi

Bukan entri pertama. Tapi, permulaan kot?

Sebelum ni, memang dah berblog. Tapi dah lupus. Adalah sebabnya....

14 comments

kalau kita tahu,kita diamkan kita juga turut dapat dosa subahat...nasihat dan yang paling lemah sekali berdoa...mungkin lelaki itu perlu diberi kesedaran bhw hidup yg berlandaskan nafsu tak membawa ke mana,sentiasa tk pernah puas...macamana nak sedarkan terpulang pada org yg hampir dengannya...kalau tk mampu biar Allah sahaja yg menentukan..kdg2 zmn sekarang sgl dosa kita Allah balas cash sejak dunia lg...hmmm dunia...

12/5/11

m'ucap pjg leez baca entry nie.. ya allah.. semoga lelaki tu akan sedar 1 hari nanti..

12/5/11

saya pernah jumpa hadis yg lebih kurang begini maksudnya (mintk sesapa yg arif betulkan kalau silap), ada 7 golongan yang akan mendapat perlindungan di hari akhirat kelak, antaranya adalah lelaki yang menolak ajakan perempuan utk berzina kerana takutkan Allah.

patut la dapat perlindungan sebab utk seorang lelaki menolak ajakan perempuan yang berzina amatlah sukar (apatah lagi dizaman sekarang!)

Maya Mayana
Tapi di kalangan kita juga lebih suka mengutip dosa dari pahala. Bila dapat tahu tentang cerita seperti ini, pasti kita akan mengutuk mengata dari menasihati atau mendoakan mereka.

Saya bukan hanya mendoakan lelaki itu tetapi kita semua yang mungkin terlanjur mengata. Subhanallah!

ArELeEz
Ada seorang kawan saya bila nampak orang buat dosa, dia suka sangat mengata. Bila sendiri sudah puas mengata, dia mengajak orang lain turut buat sama. Bila disuruh menasihati atau mendoakan, dia menolak dengan alasan orang yang membuat dosa spt mereka tidak akan sedar sampai bila-bila. Siapa lebih keji?

Sama-samalah kita berdoa untuk kebaikan saudara seagama kita.

kinna
Menjadi tanggungjawab lelaki membimbing perempuan. Kenapa perempuan terjebak dalam lembah maksiat? Jawapannya adalah lelaki. Seperti lelaki itu, yang mengajak adalah lelaki dan bukan perempuan. Inilah yang dikatakan manusia di akhir zaman. Saya tak arif tentang agama tapi saya mahu berbincang perkara ini dengan pendekatan psikologi. Saya tak suka kaum sejantina saya diperbodohkan sebegitu rupa. Mari sama-sama kita doakan kesejahteraan bersama.

Tiada video sebagai bukti....ermmmm boleh je reka sendiri...

kalau ada video..kecoh satu malaya nanti heheheee

erm....
macam mana nak ckp ye?
aku pun bukan baik..pernah wat dosa...

ku doakan, PAKCIK itu agar sempat diberikan hidayah sebelum ajal menjemput....

kalu agak agak kita bgtau kat wife PAKCIK tu, kita kira camne? PENYIBUK ke atau, MEMBANTU?

entah la tak reti aku kan bila kena memenda cenggini

Kalau kita dah nasihatkan, tapi dia tak dengar, kira dah lepas beban kita. Kalau yang tak mampu nak nasihatkan cukuplah benci perbuatan dia dalam hati atau mendoakan dia supaya berubah kearah kebaikan , dari kita duk menjaja cite buruk pasal dia . dapat dosa, pahala jauh sekali.

nak video :(

assalamualaikum

komen semua hilang ke???

saya komen semula ya...

selamat berhujung minggu :-)

Semoga mereka itu semua cepat-cepat insaf..

ye moga mereka segera sedar dan insaf.. amin..

Catat Ulasan