9/06/11

tak semua perempuan bodohlah, CELAKA!

Kita kalau nak menghentam dan mengutuk orang, pandang kiri kanan atas bawah dulu. Pandang kanan, di mana emak kita. Pandang kiri, di mana pula isteri kita. Pandang atas, di mana anak-anak kita dan pandang bawah, di mana cucu-cicit kita.

Jangan kita sedap mengata mereka, esok lusa batang hidung sendiri juga yang terkena. Senang cerita, jangan terlampau seronok sangat bercerita.

"Seorang yang telah meminum arak dibawa kepada Nabi lalu Nabi memerintahkan supaya lelaki tersebut disebat.  Abu Hurairah menceritakan: Ada di antara kita yang memukul dengan tangannya, ada yang memukul dengan kasutnya, ada yang memukul dengan pakaiannya. Ketika lelaki tersebut beredar, setengah kaum menghinanya dengan mengatakan semoga Allah menghinakan engkau.  Lalu Nabi melarang dengan katanya: Jangan mengeluarkan perkataan itu nanti syaitan akan mengambil peluang".

11 comments

9/6/11

telajak perahu boleh diundur..telajak kata buruk padahnye..hurmmm..tak suka kene maki

*kipas2kan mommy guna sokkaba supaya cepat sejuk.

baca tajuk dah gerun dah..banyak2 bersabau2..ya...mommy fara..biasa lah yg di namakan manusia...bila kena batang hidung sendiri baru diam...

kadang2 dlm kita mengata org, kita tak sedar yang kita sebenarnya mendedahkan aib diri kita sendiri

9/6/11

taknak percaya pada karma.. cuma percaya..
buat baik dibalas baik..
buat jahat. dibalas jahat juga la..

*sama ke sebenarnya?.

maaf dah lama tak ke sini, blog ko terlampau agresif kot, sampai URL ko kat opis cik ina diblocked. opis cik ina akan blocked URL yang berunsur ganas. ntah apa-apakan. kat rumah sibuk sikit.


Biasalah banyak manusia cam tu bila mengutuk tak sedar ngan orang yang terapat ngan dia.

errrr....seram yer...assalamualaikum.....bali dulu yer...hehe

erks...tajuk pun dh scary...

sedarlah kalau Dia nak balas tak tunggu 2 3 tahun lagi. sekarang dapat cash je..

10/6/11

emo nya!

15/6/11

kalu tak kena batang hidung sendiri, memang seronok la dok sibuk2 pasal keburukan org

Catat Ulasan