24/11/11

cerita tentang kenangan

Tiba-tiba, saya rindukan JB. Entah kenapa. Saya rindukan;
  • Kawan baik saya
  • Tebrau City
  • Rumah sewa Bukit Saujana
  • Nasi Lemak Hutan Bandar
  • Kacang pool Bomba Larkin
  • Taman Cempaka
  • Nasi Lemak Berlauk Sungai Chat
  • Makcik jual lontong kering di Taman Perling
  • Otak-otak Plaza Angsana
  • Mee wantan Plaza Angsana
  • Sate Wak Radol (walaupun tak pernah makan tapi ada nilai sentimental yang takkan terpadam dalam ingatan)
....dan banyak lagi.

Eh, kenapa perkara remeh ini pun saya nak cerita ya? Mmm...

36 comments

24/11/11

sate wak radol..ada 'sesuatu' di situ?emmm lalallala

24/11/11

datang lah sini...

3 jam je perjalanan...hehehe

tpi sate wak radol tu best tau!

samalah kita...saya pun selalu rindu Jusco taman U , Angsana dan kedai pisang grg di kawasan taman U, skudai

Tanpa Nama
24/11/11

jangan lupa flet lumba kuda yang dah bertukar jadi kastam sekarang.

@mamaNoriz

3 jam? Biar benar awak! Nak kuar KL pun makan masa setengah jam (jammed).

Disebabkan entri awak dok cite psl Singgah Selalu la yg bt sy rindu kat JB tau! Hehehehe. Dari Singgah Selalu yg mula2 dulu kat tepi laut tu (ms tu tak sedap kan?) sampailah dia pindah jadik Singgah Selalu yg sdp, yg ada byk cawangan dan skg da pemes!

@SM

Aku tak tau ape jdk kat flat tu skg. Upanya da nek kastam? Yg aku tau, masa tu aku anta member aku blk umah die kat sana. pastu, balik lagi sekali ke situ, aku tgk dah jdk padang jarak padang tekukur. Skg nie dah gah naik kastam?

Dahsyat!

@HappyIrfa

Memang 'ada'! Hahahahahahah!

@Aisy Nasiha

Awak dulu duk JB eh?

@Aisy Nasiha

Awak dulu duk JB eh?

24/11/11

APA ISTIMEWANYA SATE WAK RADOL??

Tanpa Nama
24/11/11

@Fara
eh, bukit cagar kot. ntah la, tak berapa pasti. lama tak lalu sebab malas nak bersesak kat situ.

ye, 3 tahun lebih menetap di skudai ms mula2 posting dulu.. masa bujang tu mmg banyak lah berjalan2 kwsan sekitar sana.... cuma sate wak rado tak pernah try....rugi ni...tah bila nk ke sana lg..

Apa lagi fara, jalan² lah ker JB ☺☺

apa lagi fara kena gi lah JB..kak ita tak biasa sangat..cuma kat tangkak ke..muar..sagil tu biasa gi..

kenapa awak rindukan makcik jual lontong kering dan bukan lontongnya?

pakcik suka komen awak kat entri pakcik tadi.

24/11/11

JB...sapa la sedara ku kat sana, bole la tumpang tido semalam dua..haha, bajet free je..tp aku nk blanja korang makanan spesel tu.

sy? awak x rindu..sbb sy dgn jb mcm isi dgn kuku haha

MF, ada orang kata nak bawa akak dan NP naik ketapi p JB, tapi ntah bila la gamaknya...hahaha...musti kalau baca dia terloncat ni...err ada apa dengan sate wak tu? Ini kena masuk dalam senarai lawatan ni...

Tanpa Nama
24/11/11

Sy pn rs JB tu best walaupun tak pernah kenal scr dkt

24/11/11

baru je pergi tebrau city last week..saya pun membesar kat jb, banyak kenangan,pernah sekolah convent jb..that's y last week paksa diri g jb..lepas tu baru je lepas kawin duduk kat taman desa cemerlang..

itu maksudnya kita semakin berusia...hehe

fara, percaya tak last cik ina pegi johor 1989. jom bawak cik ina pegi.

25/11/11

Fara, tanda2 kena pegi JB ni ;)

25/11/11

hi mommyfara...singgah sini dari blog uncle al-lavendari, dia suka komen awak, mesti blog awak pun bagus isi nya, moga sejahtera fara~

25/11/11

saya juga rindukan JB tapi pasir gudang, econsave pasir gudang, taman scientex, politeknik JB, stesen bas larkin, stesen KTM, arghhh banyak lagi. rindu, rindu. bila lagi nak pergi sana

kacang pool...satu-satunya makanan johor yg belum sy rasa

25/11/11

rindu justin bieber? erkkkkk! heheheee ...

25/11/11

rindu knangan lalu la tu....
=)

Alaaa... fara datanglah Jb. Alang-alang dah terkenang tu start kereta terus tuju mana yg berkenan...

25/11/11

tempat jatuh lg dikenang kan....ambil lah cuti barang sehari dua....JB menggamit dah tu....

25/11/11

Saya pun rasa macam nak pegi JB, minggu depan. Jom!!

nasi lemak tu sedap ke?

nasi lemak tu sedap ke?

25/11/11

oh.. nasib baik ketika ai baca entry ni, perut ni dah sedia kenyang..

26/11/11

em asal jb ke fara?

27/11/11

wah..dalam senarai ni kebanyakkannya tentnag makanan. mesti kat johor ni byk tempat makanan sedap. Sya xpernah samapi JB.

Catat Ulasan