25/11/11

bila setiap manusia pasti akan kembali...

Bagaimana rasa menghadap kematian? Lebih-lebih lagi insan yang tersayang? Saya tak terbayang kemungkinan itu.

Masih terasa saat dia memeluk erat. Walau kami jarang bertemu namun saat bersua dulu seakan saling tak tumpah seperti seorang ibu (sendiri). Sangat keibuan. 

Dia pergi tanpa persediaan anak-anaknya sendiri. Baru sekejap tadi dia bergelak ketawa. Namun tak sampai 1 jam meninggalkan anak cucu, dia rebah lalu terus pergi menghadap Illahi. 

Saya tak pasti bagaimana rasa. Tapi saya mengandaikan hati saya pasti pecah. Berderai. Berkeping.

Saya tak ada tokoh yang boleh diceritakan melainkan Mak dan Ayah. Mungkin ada tapi tak berkesan dalam hati. Mungkin sedikit tercuit namun bukan impak besar pada diri.

27 comments

25/11/11

sebelum saya kehilangan pakcik kesayangan..saya tak de la terasa sgt bila dengar org meninggal.sejak saya kehilangan pakcik..lama saya spt berada dalam mimpi.smpi kini ,bila teringat dia rasa pilu sgt dalam hati.sejak itu sy selalu fikir mati bila terfikir 'apa paksu buat kat sana'

25/11/11

sukar meluahkan rasa kehilangan itu dgn kata-kata...

Ajal x boleh ditunda walaupun sesaat...Semoga rohnya damai di sana..

Tanpa Nama
25/11/11

bile aku bc entry ko ni,aku rindu mak aku sgt ..sakit nye rase sedih n rindu ni sbb aku mmg x b'sedie dgn pemergian die.. die b'gurau, mkn same2, jln2 same2 ngn aku.. tp 20min after jmpe, die pegi tgl kn aku selame2nye.. sgguh sgt sakit dan perit nk trime hakikat..tp jnji die ngn Allah da smpi. xde kuase kite nk m'halang kn..

ya Allah, moga kau tmpat kn mak d kalangan hambamu yg kau kasihi..aminn...

25/11/11

kita tak tahu bila kita akan pergi mengadapNYA.. lagi-lagi dalam keadaan yang memang tak disangka-sangka..

25/11/11

suatu yang pasti. hari ni tiada lagi emosi yang mengganggu. ;)

25/11/11

saya belum bersedia menerima kehilangan sesiapa yang saya sayang

25/11/11

@SM

Emosi la nie!

25/11/11

@Tanpa Nama

Beng,

Aku tujukan entri belasungkawa tu utk arwah bonda ko.

25/11/11

@Fara
aik! aku cuba untuk tidak `beremosi' dengan entri `emosi' kau kali ni...

25/11/11

WuMing faham dan pernah alami perasaan itu....

Sukar nak di gambarkan...

rasa tu gua rasa susah nk cite,..tp mcm pijak tanah rasa lembik..tu yg abah gua kata time bapak die a.k.a atok gua meninggal + kami xdpt balik sbb pahang banjir teruk..

25/11/11

SAYA SUDAH MULA MEMIKIRKANNYA.. TAK TAHULAH BAGAIMANA NANTI...

x ada perkataan tepat yang boleh menggambarkan betapa luluhnya rasa kehilangan orang yang kita panggil emak dan abah atau ibu dan ayah. Sejurus mengalaminya, barulah mengetahui bagaimana perasaan itu. Selepas mengalami keadaan kehilangan keduanya-duanya, sehingga kini saya masih simpan baju terakhir yg mereka pakai...

25/11/11

amanlah dia

25/11/11

comel la baby kat banner awk tu.... comel sgt sgt ! !

Dia pergi tanpa persediaan anak-anaknya sendiri.. <-- tu ok lagi...

diri sendiri pergi tanpa persediaan sendiri...

moga kita tak lupa utk buat persediaan..

26/11/11

ratu takble imagine apa jd pd ratu kalau org2 tersayang pegi dlu tinggalkan ratu :(

26/11/11

betapa 'rapuh'nya nyawa dikandung badan. walaupun 'ia' di dlm badan sendiri namun yg empunya badan tak dpt mengawalinya. bersabar dan berdoalan kita supaya diberikan kita kesudahan yg baik. baik pd yg pergi dan baik pd yg ditinggalkan...

kelihangan ibu tersayang 7bulan lalu akan di kenang selagi hayat dikandung badan, hanya doa menjadi penghubung..

pasal kematian, cik ina berat nak komen. Entahlah kenapa , perkataan tu buat cik ina trauma:(

27/11/11

papa mifz pun samo..tak bersedio kehilangan org tersayang...

memang sukar nak terima kalau tiba2 orng yang kita syaangi pergi meninggalkan kita..

salam takziah buat yang berkenaan..

walau hanya ayah mertua.. tapi pemergian dia amat terasa, ayu sangat rindu..sentiasa teringatkan keadaan arwah disisi kerana ayu mmg duduk bersama arwah mertua dari sejak bergelar isteri en zalie

27/11/11

Pernah mengalami situasi kehilangan arwah ibu. Tapi masa tu masih kanak2 lagi. Tak ingat sangat perasaannya

terima kasih bunda fera atas nasehatnya. senang bisa membacanya pagi ini

fara kak ita dah rasa 2 kehilangan yg besar..yg rapat iaitu arwah ayah dan abang yg rapat dengan ita abg ke2...arwah ayah kemalangan lama di hospital..so agak reda dapat jaga ...bila abg meninggal..kena langar masa tengah keja..mengejut...sampai sekarang rasa terkilan masa ada....so nasihat kat semua..sayangi selagi ada..dan jengah2 mereka...

Catat Ulasan