2/12/11

bila kerengga jadi tunggangan

Semalam kami 3 beranak menunggang Kerengga. Merasa meredah hujan seperti yang lain. Dan dalam hati, saya berdoa semoga Harimau Kumbang lekas sembuh. Insya-Allah, petang ini Harimau Kumbang bersiap sedia mengaum.

Kalau dulu, saya selalu menyalahkan penunggang motosikal bila tiap kali berlaku celaka. Tapi bila saya sudah merasa, pemandu kereta yang sepatutnya bertimbang-rasa. 

Urut dada.

27 comments

sama ada menunggang kerengga atau memacu harmimau kumbang..kita harus berhati-hati dan kita kadang2 kena meletakkan diri sebagai mentimun, digelek luka, menggelek pun luka...ini peringatan untuk diri akak juga....pagi tadi hilang sabar sket masa memandu ke opis..sigh!

huhuhu..begitu la yg kurasa..bila kiter naik kereta kiter salahkn motor bila kiter naik motor kiter akan salahkan kereta walhal kiter yg bersalah!huhuhu...

2/12/11

Kadang-kadang kita merasa susah orang lain..

2/12/11

Sebenarnya duduk dalam kereta pun selalu urut dada bila motor datang tiba2. ;-)

2/12/11

terima kasih.

2/12/11

Hati-hati, ya!

(saya ada kawan nama kerengge dulu)

2/12/11

sokong,
pemandu kereta vs pemandu kereta pun tidak bertimbangrasa,
apatah lagi pemandu kereta vs penunggang motorsikal

Bagi saya, dua dua pihak (penunggang motor & pemandu kereta/lori/bas/teksi), ada yg berperangai celaka di jalanraya. :P

2/12/11

"naseb lah kau kerengga, selalu je kena bahan dgn harimau kumbang.."

apa jenama kerengga tuh ? :P

hati-hati tunggang dalam hujan ya..kesian si kecikk

suami saya teringin beli satu, teringin juga menunggang kerengga bersama:) mesti seronok terkena angin sepoi sepoi

mesejnya.. pengguna jr malaysia perlulah bertimbang rasa x kiralah pengguna kerengga ke, harimau kumbang ke, kancil montel ke, Angsa putih ke.. jgn pentingkan diri sendir je.. jr tu untuk semua, setiap nyawa tu amat222 berharga tau..

2/12/11

pengalaman ni...
baru bleh tau - susah senang orang naik motor kan???

ohh...urut dada...semoga harimau kumbang cepat kebahnya yerk...

pindah tmpat keje baru merangkap ofis baru...semuanya baru..dulu boss melayu skrg boss chinese...

2/12/11

@gedek!

Hah? Kartunis kerengge ke? Skg kwn lagi tak? Apa kbr die? Sihat tak? Semakin dimakan usia kan?

Huhuhuhu....

2/12/11

Sama² kena berhati-hati. Smoga harimau kumbang cpt² mengaum ☺☺

belum lagi siap ya kereta fara..

lama gak kan...

setuju sangat2.
bila kejadian y menimpa kita.. pastinya kita akan menghargai sesuatu

eheheh... rupanya pasal kereta dan motor.. ingatkan betul2x naik haiwan tu tadi hehehe..

Iya, baik keduaa2nya, perlulah bertimbang rasa di jalan raya.. Mat rempit dengan samsengnya, mat lumba dengan speed nya...

urut dada...

2/12/11

oh..sikap tu memmang biasa ada dalam diri setiap orang...msing2 mintak diberi perhatian..hehheh..

2/12/11

Sama2 bertimbangrasa dan berhemah. Kalau melulu masuk, melulu cilok, tak kira kereta ke..motor ke...2-2 tu dapat maki kan. Tapi motor lebih berisiko. Teringat dulu masa belajar memandu, cikgu selalu pesan, jaga org motor. Tersentuh sikit je pun, mereka boleh jatuh.

hehehe..kan..siapa kena dia th laa..=_+

2/12/11

berkerengge sahaja ketempat kerja selama 19 thn...selalu sgt nak dianiaya dek harimau kumbang terutama dilorong kecemasan...urut dada kalau dihitung jumlahnya dah beribu barangkali...

dua-dua kena timbang rasa sebenarnya..keta ke motor ke...?insyallah..semua pasti selamat...

sama-sama bertimbang rasa itu lebih mulia.. itu lagi baik.. sama-sama selamat tanpa celaka..

cakap pasal kerengga hari-hari cik ina naik kerenggga , pernah jugak satu badan lenjun kena simbah air , biasalah kenderaan lalu nak elak macam mana. sama-sama kena berhati-hati, terlebih lagi yg berkereta kena lebih kasihan pada yang bermotor : )

7/12/11

Seronok naik kerengga tp keselamatn tak terjamin. Kita langgar org pun kita sakit. Org langgar kita, lagi kita sakit

Catat Ulasan