2/12/11

mentimun jua saya

Walau bahasa Inggeris itu adalah bahasa antarabangsa namun aksen pekat mereka buat saya ternganga! Bila mereka sebut Petaling Jaya, saya garu kepala. Apakah itu? 5 kali mengulang benda yang sama, akhirnya saya berjaya.

Saya cuma terbiasa mendengar bahasa Inggeris ber"lah" di belakangnya. Haishhh!

Saya berhenti jalan-jalan blog sekejap ya? Mahu kemas kotak-kotak, suratkhabar lama dan kertas kajang untuk dijual pada macha penjual barang lusuh sana. Maklum, mentimun itu adalah saya. Golek sana sini pun, saya tetap teruskan hidup jua. Walau seteruk mana saya dibuli 'mereka', kamu yang selesa usahlah mendabik dada. Hidup ini ibarat putaran roda. Mana tahu kamu nanti sebaris saya? Eh, tersiniskah saya? Maaflah ya?

20 comments

2/12/11

partikel "lah" aksen orang "Malaysia"

ok nnti singgah balik ye :)

2/12/11

nasib baik aku peria. pahit-pahit sedap.

2/12/11

tinggi bahasa yang digunakan,saya kabur.

ai pun pernah buat begitu.. suratkhabar/bateri lama.. walau hasilnya sikit tapi tetap boleh digunakan duit tersebut.. ;)

2/12/11

SAYA SUKA MENANBUNG DUIT SYILING.. BILA DAH BANYAK SAYA MASUKKAN KE DALAM AKAUN SSPN ANAK SAYA.. ;)

Separuh org tuh suko ckp dlm slang tertentu,kdg2 menyampah dibuat nyer

2/12/11

bab slang terlebih yg payah nak faham kan???

beb - banyak ke mentimum kat umah?
meh pass sebijik dua kat iols
nak buat jus mentimum
kasik sejuk badan!
ekeekkeke

2/12/11

Dah habis kemas ker? ☺☺

bahagian masing2 mmg begitu adakalanya...

betul fara hidup ini ibarat putaran roda, kadang -kadang kita di atas kadang -kadang kita di bawah.

buat la apa yg patut ...hehe

Sekarang ni barang terbuang pun boleh jadi sumber rezeki, janji rajin. Kalau surat khabar opis bila jual duit tu boleh beli barang utk minum2 di opis ramai2.

mne tau stu hari nti awak boleh jadi durian..hehe..

ap yang berlaku akan dtg, kita tak tau kan?

jalani kehidupan dgn kuat ye dear..chayok! :)

3/12/11

manglish..hehe..

fara,
bila sebut jual suratkhabar lama org nampak duit..tapi saya nampak amalan mulia utk recycle...bak kata org little effort, huge difference.. :D

Jual byk2 pernah dpt rm2 je pastu beli aiskrim

mentimun yang baik itu lebih bernilai dari durian yang busuk.. (",)

dah lama tak dengar org sebut kertas kajang.dulu masa skolah2 rendah mmg slalu guna perkataan kertas kajang tu :) takpe walau kite mentimun.di akhirat sok yg durian tu pun lom tentu lagi camne...

kalau saya lagilah..sepatah apa tara paham.

kak ita pun..tak reti...bukan mertimun lagi dah...

Catat Ulasan