1/06/12

doktor umum; ketinggalan zaman


Sejak saya berkahwin, saya kurang membaca. Malah, tak pernah beli satu buku pun. Melainkan Doktor Umum yang saya beli baru-baru ini. Dan dalam hati ini sudah tertulis senarai buku yang saya mahu beli. Tapi tunggu sehingga saya habiskan buku memoir Tun Dr Mahathir dulu. Sekurang-kurangnya, saya masih ada masa untuk mengumpul sikit-sikit duit membeli buku-buku idaman hati. Siapa kata saya tak ada cita-cita untuk memiliki perpustakaan mini di rumah sendiri? Sudah tentu ada!

Mungkin saya lambat. Dan mungkin Doktor Umum terlalu mainstream untuk sesetengah pembaca. Tapi apa ada hal?

23 comments

mainstream maksudnya?

1/6/12

waaahhh..hope cita2 akk tuk ada mini library kat umah tercapai..
same cam saya jgk.. :)

nice book dear!

buku buku sebegini tak termasuk dalam niche pembacaan saya..tapi kalau dapat free teringin jugak nak baca..

Tanpa Nama
1/6/12

Saya juga tak baca berat2 takut tak faham maklumlah sekolah pun tak tinggi sangat.

Saya suka buku berunsur sejarah/pengkisahan pglmn seseorang. skrg tgh baca Sengsara Kem Kamunting-Saari Sungib. Yg ni saya takkan buat review kat blog..mcm slalu tu. Silap2 kena dkwa bwh akta hasutan pulak!

Buku karya mahathir..blm penah baca lg. insyaallah akan dtg.

share ye nanti isi dia sis..... hehe

Mommyfara,
tidak pernah ada istilah terlambat dalam disiplin membaca..teruskan!

sy dulu suka baca buku tebal-tebal gini..sbb abah ada mini library di rumah


tp sejak kawen dan sibuk dgn urusan harian sy dah kurang membaca..baca blog banyaklah hehe

As salam Fara,

Tun Mahathir is my idol :))

Tp ada beberapa isu sejak kebelakangan ini yg mengecewakan sy :(, tp manusia itu tdk sempurna kan :)

Sy marah dgn hubby sb die tertinggalkan buku 'Doctor in the house' kat office di Msia... Sy yg belikan sbg hadiah boleh pulak dia tinggalkan...grrrrrrr....

Buku tu nampak menarik, maybe bila balik Msia nnt boleh beli... kira terlambat ke? Awak lambat sy lg lambat...huk3... tamak nak beli semua smp tak terbaca nnt... eh, takpekan tamak ilmu?? :)))

2/6/12

SAYA SECARA PERIBADI AMAT BERBANGGA DENGAN RAKYAT MALAYSIA.. KALAU DAHULU STATISTIK PURATA ORANG MALAYSIA MEMBACA BUKU SEBANYAK 2 BUAH SETAHUN. TAPI KINI STATISTIK MENUNJUKAN 8 BUAH BUKU SETAHUN. PENINGKATAN YANG MENDADAK.. SYABAS RAAKYAT MALAYSIA.. SYABAS JUGA BUAT PUAN.

buku tebal, kuharap banyak ilmunya.

saya plak kan, memang suka beli2 buku.. tapi pastu haram jadah nak habiskan bacaannya.. ahaha..

banyak dah buku2 baru yang masih tak terselak2 lagi... hihi. nak buka mini library alamat jadi arkib bersawang lah tu.. (",)

2/6/12

Assalamualaikum Fara

amin amin

Insyaallah cita2 akan tercapai

Assalam..
Jom mandi kolam

http://nurqasehbiz.blogspot.com/2012/06/jom-mandi-kolam-mandi-pantai-pd.html

mainstream ke tidak.nak baca...baca aje laa kan...kisah? hehe.... :)

kalau nak senang, berumah sebelah perpustakaan awam je.. (gurau2) (",)

nanti boleh share intipati Doktor Umum tu ek.. sebab ai belum memilikinya..

4/6/12

saya suka Doktor Umum. baca semua genre kak, dapat banyak kosa kata. Haha, errr ada kena mengena ke...

terlambat....bagi aku tidak lah MF.
budaya membaca tak kira dimana, apa peringkat umur sekali pun.

teruskan usaha membaca tu

saya baca buku permata yang hilang....

(dulu)

kak ita pun malas nak baca buku farah...novel tu rajin juga lah...kalu macam ne memang malas...

4/6/12

betul la fara, lepas kahwin buku2 yg saya baca (kecuali untuk kerja) hanyalah buku pasal parenting. mujur saya ada masa lebih di office bleh la curi2 baca. tu pun ke laut jugak

Catat Ulasan