16/07/12

pra-ramadhan ii - solidariti umat

Perumpamaan orang beriman yang berkasih sayang, dan saling rahmat merahmati dan di dalam kemesraan sesama mereka adalah seperti satu tubuh, apabila satu anggota mengadu sakit, maka seluruh tubuh akan turut merasainya dan membantunya dengan berjaga malam dan demam

(Hadis Riwayat Muslim)

Semalam saya ada beli kurma. Kurma Ajwah (kurma nabi). Kurma import terus dari Madinah! Bukan calang harga, sekilo RM150. Wow!

Bila lagi nak merasa kurma yang sedap, kan?

23 comments

16/7/12

wow...kurma ajwah tu kak..
xsabar menanti ramadhan.. :)

Tanpa Nama
16/7/12

yusof taiyub ada satu kurma baru. kurma tanpa biji bersalut coklat, dalam ada kacang almond. tapi malangnya aku bukan peminat coklat, jadi rasa pun biasa-biasa je.

Waw mahalnya kurma yg dibeli..
rasanya tak pernah saya beli kurma semahal tu..

wow,sedap ke kak?

16/7/12

Tentu sedap kan...berbaloi dgn harga...nak juga mencari dan merasa...

sbb dia mahal .. rasa pun mesti best, kan.

16/7/12

kurma paling mahal saya pernah rasa pun cuma rm18/box.. hehehe..

16/7/12

test iman: sedekahkan kurma itu ke masjid.

ps: test iman saya..kalau awak nak test iman awak, boleh juga..:)

fara..acik pun beli..tapi tak sampai sekilo..nak makan beli sikit je

mmg kurma nabi dikatakan paling mahal..sbb nak hasilkan benih pun bkn mcm pokok kurma biasa. tapi saya tak tau pulak semahal itu.

er...sy pun bru bli kurma smlm.. yusof taiyoooooobbbbb :)


kt sini ada kedai makan buat promosi pre-ramadhan.. nasi +lauk pauk rm3

16/7/12

wow...akak cuma beli yg sekotak kecil 8.90 jer,... sebab akak suka kurma yg rasanya macam ciku.. kalau rm150 tu, ntah macam mana la rasanya kan..

16/7/12

MINTAK SIKIT... POS LAJU PON BOLEH.. :)

mahalnya...

mungkin sebab kos pengangkutan kot, tu yg mahal tu...

mungkin dek kerana ia adalah kurma yg disebut2 dalam hadis, maka tidak semena2 menjadi mahal...

tapi dengar cerita jugak, ia tidak banyak ditanam atas sebab2 tertentu, menyebabkan harganya menjadi mahal.. wallahua'lam..

RM150 utk kurma sebulan..why not!

WOW

biar betul harganya. mugkin berkualiti tinggi tu. Aku kurma pun dapat free ehsan dari kompeni bagi hehehehe

saya suka juga kurma nabi tapi kalau dapat makan kurma hitam yang lembik2 sikit tu pun dah sedap sangat...

selamat menyambut ramadhan fara...termenung kejap masa awal2 masuk belog ini..tk tahu nk klik mana satu... :)

17/7/12

As salam Fara,

Sedapnye kurma... Kitorang suami isteri suka sgt mamam kurma...kat sini ade tp belum musim lagi... aritu beli pun yg dah kering tak seberapa nak fresh sgt... bolehlah buat snacks ;))

Masih tak dpt nak bezakan mcmana rupa kurma nabi & lain2 :)

betul.. bila lagi nak merasa kan.. ;)

17/7/12

saya pernah beli 100g, ada berapa biji je..RM12..huhu

17/7/12

wow!! mahalnya...tak pernah rasa...

beli kat mana tu?

17/7/12

bestnya...

mahalnya farah,,kak ita beli yg murah aje....alhamduLILAH...

Catat Ulasan