5/07/12

talak guna punya perempuan!

Kisah semalam adalah kisah terbakar hati. Saya marah. Ada orang sangat pentingkan diri sendiri. Belum berbunyi pun loceng sekolah. Tapi mereka menggelabah letak kereta sesuka hati. Tak ada timbang-rasa. Tengah jalan pun jadi. Dah tentu-tentu sekat jalan. Dari tak sesak, terus jadi sesak. Nak potong jalan sebelah, kereta menderu-deru banyak. Saya hon dua tiga kali suruh beredar. Tapi boleh pula dia buat tak tahu. Saya geram, terus turun dari kereta. Saya ketuk cermin tingkap. Saya tanya; Apahal park kereta tengah-tengah jalan? Please consider dengan driver lain. Jalan ni, bukan you punya sorang. Dia naik bengang. Dia terus meluru keluar. Dia jerit pada saya; Lu apahal? Talak tau bawak kereta ka? Lu kasi potong lane sebelahlah. Memang betul-betul cari gaduh, kan? Saya tak nak cerita panjang. Saya pergi ke kereta saya sendiri. Saya capai payung. Terus saya hentak cermin keretanya dengan besi tajam belakang payung. Sampai retak. Habis semua orang kerumun tengok adegan drama aksi kami. Padan muka! Terus dia diam.

Ok. Jangan percaya. Kisah atas memang kisah benar. Tapi setakat; Saya hon dua tiga kali suruh beredar. Selebihnya hanya cerita khayal semata-mata. Saya tak keluar dari kereta pun. Saya tunggu jalan sebelah lengang, saya potong dan tekan hon panjang pada perempuan degil yang sekat jalan tadi. Gila saya nak hentak cermin kereta orang?


44 comments

bawak sledgehammer siap2 dalam kereta, lain kali senang hentak dgn sledehammer, bonet kereta pun boleh pecah! ahaha

whoissshhh...real je akk cite..
ingt betul2 smpai retak..huhu..
kadang2 sakit ati ngan org yg x consider org lain ni kan..

baru nak percaya uols pi hentak cermin kereta tu!
hehehehhe

5/7/12

kalau ada adegan hentak cermin kereta,mesti dah masuk buletin utama ni..hehehee

wah, ingatkan fara berani betol g hentak cermin kereta orang .... sabar aje la, mmg ramai tol manusi yang mcm tu. lg sesak lg dia nk diri dia je cepat.

suspen gak cerita ni sbb sy ingat fara dah naik gila... (",)

waktu baca tadi akak dah cakap dalam hati.. wah, berani sungguh kawan akak ni.. mcm pause kejap.. rupanya dalam hati aje.. klu akak, rasanya hon panjang pun dlm hati aje jgk sbb akak ni penakut nak tegur org, sbb klu dia hon balik, nangis pulak akak kat situ.. he..he..

tapi sungguh, sgt tidak puas hati pada org2 yg suka mementingkan diri sendiri.. bilalah mereka nak berubah agaknya..

Ya Allah hihi..sy ingat bebetul fara gi hentak cermin kereta orang..berdebar dah td..pandai ehh buat suspenn

haduh! saya dh cuak dh baca,ich akk ni.mmg boleh jd penulis skrip lah.hehe

melampaunye imaginasi...

5/7/12

Saja jer tau.

Itu yg paling saya hangin. Tadika anak saya bersebelahan ngan sekolah. Klo waktu pucak memang sesak. Klo tak sempat amik anak, memang sangkut lah. Sbb tu klo dah lewat saya sanggup ikut jln jauh sket drpd lalu kat skolah yg keta bersimpang siur mcm jln tu dorang yg punya.

Itu perempuan memang talak otaklah fara...

Saspen! Hehe...
Tapi mmg sakit hati dgn otg x reti bahasa pakai jalan ni. Stress kekadang nk drive!

5/7/12

ahahaha..bestnya kalau dia buat betul camtu kan....

pandai awak berdrama eh..

Masa baca perenggan pertama tu..dlm hati kata.."Uh Brutalnya budak fara ni"..retakan cermin kete org"....hahahaha...khayalan itu sgt hot kan....

fuuuuhhhh...berdebar baca walaupun ianya setakat dlm kepala!

5/7/12

ko ni mmg boleh jadik novelis la...serius!! sbb penuh dgn imaginasi...

Fuhhh, baru nak cakap. Beraninyaaaaa awak.. :P

Assalamualaikum,

Bengag yek!
Hebatla Fara sampai retak kau hentam!!!

Ini kisah "BENGANG" bengang saya yang dulu....Pompuan jugakkkk....haaaiiihhhh....

tuhlah terperanjt ingat bukan anganan jer takdi..blog2 masa nurul beli dulu ada buat sticky post..kat blog dia ada bahagian atas sekali banner untuk serbuk cheese.nnt ada num hp.bleh tanya situ=)

5/7/12

Bagus fara citer..mcm real je.

Mmg ada org gini kn? Dia tak fikir susah org..yg penting dia senang. ni jenis pnting diri.
Kalau ikut hati marah, mmg gitu kita nk buat kan? Kalau saya pulak..imagine dpt tembak tayar dia..bg susah. ^__^

Cermin retak takpe, jgn hati kita yg retak:)
Terima kasih 'pelangi' kiriman fara walau tidak dpt menyinari hati ini, cukuplah utk seketika...

5/7/12

...sama ngan akak lerr...terbakar hati semalam!

seram pulak kak ita bila farah cakap hentak keta ne..ganas tu..nasib baik tak buat..kak ita kalu bawa keta ..kak ita cakap pada diri semua org bodoh aku aje yg pandai..so kita tak lah steres..dah bengang dengan pemandu-pemandu ne..

kalau sayalah...kalau dah geram sangat...mungkin saya pikir lebih teruk dr setakat hentak cermin kereta tuh...huuuhuuu

antar taska? sakit hati kan? ko ingat anak ko sorng takleh jalan jauh, nak pick up pun sama..kalu bole dedepan pagar berhenti..ko ingat anak ko sorng takleh kena panas..sakit hati tak?

ahak...tipah tertipulah pulak..........

alamak kak ingatkan betul2 tadi..kalo real apa salahnya..hehehe..baguslah..kat jalanraya mmg kena byk sabar kan..sabor jelah..:)

5/7/12

SABAR.. SEMASAM MEMANDU MESTI KENA BANYAK BERSABAR..

5/7/12

Aksi selebihnya itu adalah kata-kata hati yang sedang marah saja, kan? :)

Sebenarnya itulah rasanya nak buat kan. Nasib baik kesabaran tinggi. Tahniah, boleh sabar ketika marah!!!

5/7/12

jangan sebut jantina pemandu tu. sebab lelaki atau perempuan (kebanyakannya) bila pegang stereng terus berperangai macam monyet rebut pisang.

tapi kalau tengok muka fara... tak terkejot pon kalau aksi hentak-menghentak tu berlaku... haha!

5/7/12

fara ..
real ko punya imaginasi
hampir2 aku percaya :)

5/7/12

ingatkan betul2.. gila berani kalau betul2 kkekke.. saya pun selalunya setakat hon camtu gak la

wa fara ada bakat jd script writer lah hehehe.. support u!

ingat betul dah tadi..sebab ceritanya cam real..hehee

tu kalau betul.. memang ai salute lah.. baru padan muka itu perempuan.. pastu confirm bahasa kesat pun keluar.. tapi.. syukur itu tak berlaku kan.. ;)

apa-apa hal pun consider lah sikit pada orang lain.. memang susah kalau dah jenis dia aje nak senang tapi tak terfikir cara dia tu menyusahkan orang lain..

5/7/12

ha ha..ingatkan betul tadi.saspen!

hahaahahhaha! nganga dh mulut sy ni, khayalan rupanya...cis!

hehehe,,dalam hati rasa memang nak buat camtu kan,,;),,tp sabo jelah..neway jenjalan sini dan follow skali,,

tumbuk jer.... :P

15/7/12

suspen sungguh la dia niee...Alhamdulilah tak de berita keluar kat buletin utama

Catat Ulasan