10/10/12

cabut nyawa

Kadang-kadang saya terfikir; dari membiarkan anak-anak kecil itu menderita, saya berdoa agar Tuhan cabut saja nyawa mereka. Sudah terang lagi bersuluh, mereka adalah anak-anak syurga. 

Demi syurga Tuhan, saya rela. 


28 comments

10/10/12

siksaan yang dimengertikan oleh orang orang yang berakal macam kita ni.. =(

Kakcik juga terfikir begitu. Tapi, mungkin mereka diturunkan untuk ibubapa mereka juga menempah tiket ke syurga.

10/10/12

dilema.

10/10/12

sedihnya bila ditengok tiap hari kan fara

10/10/12

Dijadikan mereka ini begitu utk menguji kekeuatan iman mereka yg sempurna

10/10/12

Berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul kan. Mungkin dia masih tak bersedia nak melepaskannya.

10/10/12

mereka ahli syurga..tapi apapun Allah kasi ada hikmahnya...

yer lah kaka..ain pun pernah terfikir perkara itu. sungguh kasihan mlihat pnderitaan dia dan ibunya. Sesungguhnya Ujian itu tanda kita di sayangi dan Allah swt lebih mengetahui tentang sesuatu yang tidak kita ketahui. semoga anak syurga itu mendapat sebaik2 tempat di sisinya :(

10/10/12

kadang2 cheqna pun berfikir camtu..
x kejamkan kita????
sakit tengok mereka menderita...

fara,
anak tu ujian..mungkin sebab Allah nak menguji parents nya melalui penderitaan anak tu..Allah perancang yg terbaik..insya allah ada hikmah bagi setiap yg berlaku..kita doakan yg terbaik untuk anak tu..

berat mata memandang berat lagi bahu memikulkan..

sebagai ibu..walau pun mcm mana pun penderitaan anak..saya sentiasa harap yg saya diberi peluang utk jaga amanah tu lebih lama lagi..harap jgn ibu bapa anak2 kecik yg menderita tu berputus asa..

kadang-kadang Tuhan ada sebab kenapa perlihatkan anak-anak begitu kepada kita..supaya kita sedar akan keEsaanNya..dan anak-anak itu juga pastinya tidak berasa sakit atau apa-apa sekalipun..kerana mereka sudah dijanjikan suatu tempat yang elok untuk mereka.

10/10/12

SESUATU KEJADIAN ALLAH ADA HIKMAHNYA..

setiap yg berlaku, ada hikmahnya

10/10/12

Kadang2 saya pun terfikir macam tu tp ini ujian untuk mereka yang terpilih..berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul

*** dear tu nenas batu bukan bunga pakma tau.. refer sini

http://semekarartie.blogspot.com/2012/10/nenas-batu-cukup-banyak-khasiatnya.html

10/10/12

tiap kejadian ada sebab. Allah beri baby tu hidup pun pasti bersebab. selain utk meningkatkan darjat ibubapanya, juga utk kita agar bersyukur dgn zuriat/kurniaan yg ada.

perlu memohon yg terbaik...andai hidup itu lebih baik, maka sembuhkanlah. andai kematian itu lebih baik, maka ambillah nyawanya.

hanya ALLAH sahaja yg tahu..

Allah penentu..ita cuma perancang..ada yg ditentukan yg xternampak dek mata kasar kita..
salam kenal..dtg follow awak..:)

10/10/12

ada hikmah di sebaliknya..

Allah bagi anak yg shat Alhamdulillah..Allah bagi anak yang punya penyakit..adalah ujian utk kita sebagai ibu bapa

doakan yg terbaik aje buat mereka ! sesungguhnye ALlah swt lebih mengetahui segalanyer

emm..x bolehla tgk budak kecik sakit..sedih sgt rasa hati..

:'(

sedih.

...

p/s: dah terima Ex-Boifren?

10/10/12

Tuhan menguji ada sebabnya..Hanya Tuhan yang Maha Mengetahui segalanya.

10/10/12

Saya baru terfikir macam Dr DADDY ZIYYAD komen tu.

Setiap yang berlaku, ada sebab dan alasannya sendiri. DIA Maha Tahu...

As salam Fara,

Lama Marya tak jenguk ke sini... byk ke yg saya terlepas... huhuu...

Yelah, Marya pun rasa gitu juga tp setuju dgn apa yg kakcik ckp... mereka adalah tiket utk ibubapa ke syurga...kdg-kala kita terlepas pandang hikmah yg satu ni..sobs... :'(

11/10/12

anak2 syurga..

kita ni plak belum pasti.. adehhhh

11/10/12

ada sesuatu dariNYA yang kita tak tau pengakhirannya..

11/10/12

saya pun beranggapan begitu..

ada sebab dan pengajaran yg tuhan mahu tunjukkan pada yg masih blom sedar

Catat Ulasan