24/10/13

tragedi pelepasan air di ringlet, cameron highlands

Google.

Masa air tu dilepaskan, siren amaran dah dibunyikan. Tapi itulah. Kalau dah kun fayakun. Allah nak jadikan bencana, jadi juga, kan? Dulu pun, TNB pernah juga buat pelepasan air tapi tak seteruk tragedi yang ini. Semuanya di luar kawalan.

Haih! Menakutkan......

14 comments

mintak di jauhkan dari terjadi kat tempat tinggal kita kan..x dapat nak bayangkan....

24/10/13

KuasaNYA kan sis..jika itu kataNYA itulah kejadiannya...

itu lah kan.. semoga mangsa tabah menghadapi ujian..

betul..kun fa ya kun..

semuanya sudah tertulis

siren berbunyi pun tgh malam kan? Memang betul fara. Kalo Allah dah kata jadi lah, maka jadi la. Siren kuat cemana pun takkan dpt mengubahnya.

Semuanya atas kehendak Tuhan juga...

Macam2 bencana/musibah lately. Dunai dah akhir zaman. Sama2 kita beringat.

itu lah kan. benda dh nak jadi. nak kata sepatuthya begitu begini pun tak kena jugak.

tp sbg pihak yg mengawal pelepasan air tu patut buat lebih terancang & berperingkat2. ni air dh lepasi paras bahaya baru nk bunyi siren n lepaskan air. knp dr awal xlepaskan sikit2 knp nk tggu melebihi paras sepatutnya? kecil tu kawan, besar tu lawan. air pun macam api jgk.

Kita hanya merancang...

24/10/13

Moga mereka yang terlibat dengan musibah ini kuat semangat dan sabar dalam menghadapi dugaan itu.

Kun Fayakun Allah tu, bukan saja saja sahaja....Allah dah lama suruh manusia sebagai khalifah, jaga bumi ni....Tapi manusia kat Cameron Highlands tak ambik iktibar...selagi boleh gondol bukit, di gondol kan...Last2, sistem takungan air tak effective...jadi lah tasik emapangan overflow bila hujan lebat..

24/10/13

KUASA DAN KETENTUAN ALLAH TIADA SIAPA YANG BOLEH MELAWANNYA..

Sedih baca kes ni.. kesian juga pada mangsa yang terlibat...

Catat Ulasan