24/06/11

keadilan adalah fasisme

Tiba-tiba, saya suka komen yang ini;

Hanya satu terlintas dalam kepala otak saya; Soekarno. Fasis. Saya suka bila bangsa lain terpaksa menamakan zuriat mereka dengan nama Indonesia. Dan perayaan selain rakyat asalnya tidak diraikan umum. 

“Perjuanganku lebih mudah karena mengusir penjajah, tapi perjuanganmu akan lebih sulit karena melawan bangsamu sendiri.”

Soekarno, 10 November 1961.
 

29 comments

24/6/11

Indonesia melalu jalan yang sangat berbeza dengan Malaya...

secara jujurnya, saya sentiasa merasakan Tunku Abdul Rahman banyak melakukan kesilapan yang kesannya ditanggung generasi hari ini.

sejarah membuktikan bahawa komunis adalah juga tidak baik. mereka pun sudah bertukar.

tidak bersatu itu adalah tabii manusia sejak azali .. cuma yang penting bagaimana kita boleh mengurus ketidaksatuan itu sebaiknya.

gedek!

Betul

afrohead

Saya hanya salahkan British

al-lavendari

Saya menolak komunis. Sifat mereka bercanggah dengan sifat saya. Tapi tak tahulah mereka....

ada ke takde, tetap susah nak bersatu..

aizamia3

Apa yg ade? Apa yg takde?

bak kata Dr Mahathir...

"satu-satunya yg saya gagal sepanjang jd PM adalah mengubah mentaliti bangsa saya sendiri"

ahmad humairi

Definisi 1 Malaysia 1 Bangsa adalah Malaysia untuk 1 bangsa saja. Boleh?

Alamak! Komen Cikgu Humairi telah ku delete tanpa sengaja! Tidakkkkkk!

Sebagai balasan, saya tampal balik komen Cikgu Humairi. Sorry Cikgu!

ahmad humairi

1Malaysia,
ayuh bersatu semua
di bawah 1Malaysia.

sahromnasrudin

definisi untuk mentaliti org melayu adalah MENTAL!

eh saya famous di entry ini. woohoo.

suka gak..;p

Encik Psychopath

Yeehaa!

Siti Hajar Masri

Kita sehati sejiwa.

suka ayat tuu =)

Setahu cik ina masyarakat kat Malaysia yang berbilang kaum dari dulu dah bersatu. cik ina rasa pemimpin kita yang masih belum bersatu. pelik plak bila pemimpin kita cuba nak menyatukan kita.

setuju dengan komen afrohead!

ada pndangan yg mngatakan perjuangan kiri seperti parti komunis bnyak mmbantu tnah melayu merdeka...

keterangan lanjut :
http://10tahun.blogspot.com/

xnak komen lebih2..hehe..

Miscellaneous Smiles

Ayat mane?

Cik Ina Do do Cheng

Pemimpin yang menghasut supaya rakyat Malaysia berpecah belah.

Bigdaddyz

Mmmm....

iniialahaku

Bahaya cerita panjang. Ada mata-mata!

ayt "selagi tade parti komunis, selamanya melayu takkan bersatu "

awsome~~

Soekarno bukan lelaki yg biasa biasa itu.

Dia kurniaan.

Benar, sebebnarnya kita dalam peperangan menentang bangsa sendiri.

@Dewa Utama.

Kata-kata beliau adalah kata-kata pembakar semangat! Semangat Melayu. Melayu Malaysia sepatutnya pegang kata-kata dia...=)

1/7/11

Betul tu MF.. kat sana semua nama orangnya nama Indonesia.. hanya paras rupa membezakan..

Catat Ulasan