27/07/11

iklan pinjaman peribadi hsbc amanah dan al-rajhi untuk aidilfitri di sinar.fm berulangkali....

27 comments

27/7/11

hutang dikomersilkan~

heh~

hurm....menambah bebanan dikemudian hari...

sila jangan menambah hutang sedia ada..
kelak akan menyusahkan diri kita..

Pinjam seronok, nak bayar balik bermasalah...tapi depa bagi pinjam jugak...hish ...cari masalah aje! janganle!

27/7/11

sure derang bayar mahal utk iklan tu utk tarik lagi raaamaaai penghutang..

di malaysia, ramadhan bererti lubuk rezeki. peniaga makan kecil-kecilan berniaga kat `param'. salesman kereta dapat kejar target. tokey kedai perabot buat promotion sempena aidilfitri. kedai pakaian dapat sales berlipat ganda dengan `orang gila' yang datang membeli tak ingat akhirat. institusi kewangan pulak... hmm, macam iklan kat atas tu la! (betul tak ejaan aku kali ni?)

@bujal X

Itu biasa...

@:: Mrs.Eady ::

Hutang memang beban. Masih terasa sampai sekarang.

@aizamia3

Sedia ada sudah ada hutang. Entah habisnya bila. Maka, usah menambah lagi hutang. Pening kepala!

@ahmad humairi

Siapa yg cari mslh? Diorang gak kan?

@NUR

Klu tak de iklan, tak dpt nak byr gaji SY. Hahahaha!

@SynicalMind

Kali nie takde silap. Markah penuh!

=p

27/7/11

Hutang yg sedia ada pon tak terbayar lagi. Biarlah beraya secara sederhana saja.

@Mommy Fara
bila fikir balik dah macam hukum rimba pulak. bulan ramadhan ni jadi macam musim memburu. bank (predator) sentiasa cari cara nak baham bakal peminjam (prey).

mmg ramai org komplen radio sinar bnyk iklan kan..

27/7/11

Trap!

Crap!

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty
banyak sangat iklan komersil. sampai naik nyampah. kalau dah berstatus stesen radio no. 1 mestilah ada kantung yang penuh. bawak masuk iklan banyak2. kalau tak macamana nak bayar gaji dj radio tu semua.

@fiza

Mslhnye, mereka mampu atau tak untuk beraya secara sederhana?

@SynicalMind

Itu yg kita semua katakan, bulan Ramadhan adalah bulan rezeki

=D

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

Makin famous, makin byk iklan. Semua sebab duit!

@gedek!

Cuba alert perkataan MUSLIM!

@Mommy Fara
ye memang betul. cuma yang tak patutnya ada pulak pihak yang `terlebih bertanggungjawab' nak kaut keuntungan pada kadar yang melampau-lampau.

perlu ke berhutang untuk sambut raya?

inilah realiti kehidupan di zaman kapitalist!!!!!!

Beraya..berpuasa perlu bersederhana tak payah dek nk menunjuk sampaikan terjerat nyawa dek hutang.

tuntutan hari raya lebih utama dari puasa, sebab tu pinjam meminjam berlaku. bank ngan along sama naik.

28/7/11

Kalau org tgh terdesak, sanggup buat apa saje demi utk mdapatkan wang ni.

Catat Ulasan