28/07/11

komen layang

Saya suka dapat komen yang seperti ini;

Baca entri ini untuk pemahaman lebih

Saya rasa saya seperti blogger terkenal. Dapat 'komen layang' macam di atas! Ketawa!

Saya suka berdebat secara sihat (tanpa maki-hamun, caci-keji, ejek-mengejek). Ikutkan, saya mahu berdebat dengan MUMMY di atas tapi tak perlulah kerana saya yakin, dia tidak akan jejak ke blog ini lagi setelah 'menumpahkan' komen tidak matang dan langsung tak ada kena-mengena dengan entri saya.

Saya tahu kamu Melayu. Tapi tak perlu jadi 'fanataik'. Walau apapun, terima kasih kerana menjadi pengunjung unik blog saya yang tidak seberapa. Yeay!

47 comments

la..nape pulak ni..komen kat entri yg mana satu ni..setakat yg sy baca entri mommy fara takda berkait politik pon..

28/7/11

keh keh~~kalau lelaki takde telur.kalau perempuan macamtu takde ape plak?

Apasal tetiba tersembur kata-kata begitu? Masya-Allah... harap ada penjernihan dan kesedaranlah hendaknya....

28/7/11

emo sungguh penghantar surat layang2 tu...

28/7/11

pada pendapat saya, entri fara adakalanya sgt pedas,kena batang hidung. org yg ada akal akan fikir positif, org yg takde akal akan fikir negatif

saya konpius..napa MARA dilibatkan sama dalam entri awak sebelum ini ???? awak tak pernah tulis psal MARA pun huhuhuhhhhh

aku pun dapat jugak semalam, tapi terpaksa di`tongsampah'kan sebab tulisan berbentuk caci maki dan menghina membuta tuli memang tiada tempat pada skrin monitor aku. nak kritik boleh, nak tunjuk rasa tak puas hati pun dipersilakan, tapi jangan sampai mendedahkan sifat yang tak bertamadun. hahaa... aku sikit pun tak marah dapat komen ni semalam, dengan senang je aku klik icon tong sampah.

takpelaa...jangan bergaduh....jom makan gado-gado..ok gak.

kalau saya dikatakan bodoh...biarlah kerana saya tahu saya bukan bodoh, walau mengaku kekurangan diri.

Sy pn xfhmla knp kita ni tidak terbuka dlm satu2 isu

28/7/11

tak buah la bujal.... hahahaha

kekekek..x abes2 lah dgn ketuanan mlayu.

apa daaa....

rasanya dari komen Mummy itu dia telah mengenali awak.

mungkin dia telah lama menyimpan perasaan untuk meluahkannya hinggakan komennya tersasar dari topik.

dahlah tu baling batu sembunyi tangan pulak !

jangan pandai mengomen mengutuk sedangkan diri sendiri belum tentu ada betulnya..
jangan pandai mengungkap kata-kata kalau tak tau apa maksud disebalik entry tu..
kenapa orang melayu suka jatuhkan orang melayu sendiri..?

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

Lgsg tak de kena mengena. Tapi pnh bg komen kat satu blog. Mslhnya, saya bg komen membela org Melayu. Hahahaha! Pun kena gak?

@bujal X

Buah ???? Aiseh!

@Kakzakie

Amin!

Maksud saya selama ini berkenaan isu yg saya cuba bangkitkan....

MELAYU DGN MELAYU JUGA YG SUKA BERGADUH SESAMA SENDIRI.

Ouh, tapi saya tak bergaduh dgn DIA tu...

@miloais

Kan? Heheheheh! Tapi saya ketawa je.

@kinna

Orang yg ada akal, dia akan berfikir. Orang yang tak ada akal, secara automatik dia akan bersikap spt manusia primitif!

@sahromnasrudin

Saya rs ini berkaitan komen yg sy bagi kat slh sorang blogger. Well, hanya empunya komen tu yg tau...saya pun tatau apa cite sbnrnye...

Misteri kan?

@SynicalMind

Dpt gak? Aku rs psl kite ada bg komen kat blog yg sama lah....

@ahmad humairi

Ouh, saya pula...saya mengaku saya masih bodoh. Disebabkan itu saya akan terus belajar, belajar dan belajar.

Tak mahu jdk org yg perasan pandai. Itu gila namanya! Hahahaha!

@Fitri Senin

Betul! Kalau nak bidas sekalipun, bidas dgn kematangan. Sekurang2nya, saya dpt pengajaran dan dia juga.

Tapi malangnya, dia manusia primitif.

@NM02

...hahahahahah! Kan betul! Buah kan?

Ermmm..entahlah mcm2 betul bangsa kita bertelagah bangsa lain bertepuk tangan .

@Mrs. Amad

Ntah! Boring! Kang terlepas ckp kang, kata kita menDERHAKA! Pyhlah!

@al-lavendari

mgkn kerana dia ada terbaca komen pds sy kat memane blog kot Pakcik....

@aizamia3

Melayu menjatuhkan org Melayu.

....menyedihkan.

28/7/11

salah ke jual telekong pada cina? bukan dosa pun.... lalalalalala

emosi sungguh mummy itu

28/7/11

Salam ziarah..
Dtg dari blog DODOCHENG kesini..saya tidak tahu ada sebuah bloq yg cukup bagus bentuk penulisannya seperti ini..teruskan..

Saya cuba klik dan memahami apa hubungkait nya komen mummy itu dgn N3 kamu...tiada jawapan...

@Mommy Fara
mungkin kes tembakan rambang...

@NuFaN

Ntahnye....kan bagus? Boleh bukak mata-mata Cina peluk Islam ke? Mana tau kan?

@CT NoArIzAh ArIs

Betul!
Tapi tak ada kena mengena dgn Pok Amai-Amai!

@SynicalMind

Tembakan rambang ke?

Bukan psl universiti MARA tu ke?
Yg ade anugerah Ibrahim Ali tu?

@Eye_nee

Terima kasih daun keladi kerana sudi menyinggah dan membaca entri saya.

Harap saling kunjung-mengunjung dan baca-membaca!

@wardah @ fie shah

Mst die menangis sblm anta komen kat saya tu. Heheheheh!

fara,

rasanya nie kes salah faham nie..
lain fara tulis lain pemahaman org lain..

tak apa beb..
yang penting tujuan kita sama...
hidup melayu

PS: tak salah jual telekong utk kaum cina..
mana tau depa peluk islam

@Mommy Fara malas nak komen pasal uitm atau ibrahim ali sebab akan babitkan persoalan politik. kes tembakan rambang sebab aku pun dapat komen yang sama macam tu. modus operandi dia, copy & paste kat mana2 blog yang dia jumpa.

Fara, kalau nak berjuang kena tahan ngan semua tu. Biarlah , kalau dengan bagi komen cam tu lepas ni boleh tidur lena.sapa tahu?

28/7/11

Dia salah "tuju" ke ni? tiba2 komen yg tiada kaitan tajuk.
pst: sya rasa mungkin dia mengenali anda.

29/7/11

sekurang2nya dapat unik visitor...!

Baaahahahaha!

ada yang terasa pedasnya.....

Jujurnya aku setuju dgn kau, jangan terlalu nak katakan "hidup melayu!"

Sedangkan Baginda Muhammad tidak kata berjuang demi Arab, dia berjuang demi manusiawi.

Bukan kata pengkhianat,, tapi setiap keadilan itu perlu. Ya mmg benar dulu orang cina itu pendatang tapi bagaimana pula dgn sekarang? Mereka sudah menjadi rakyat tanah kita, mereka sebahagian daripada kita sendiri.

Sebab apanya Bani Umyayah jatuh adalah kerana pehamanan rascistnya yg hanya pada takuku arab, mau jadi begitu?

Oh come on malaysian~


PS: panjang aku komen but yeah, you're cool!

PS: Okayy cepatt buat entri pasal komen aku pulak :B

kasar betul...org tu komen...diri dia tu malayu sanggat ke...mengutuk bukan main...insaf lah .....

29/7/11

SAbar jer lah fara, org cepat melatah mcm tu lah.

Catat Ulasan