20/07/11

pandai tak ingat tapi bodoh tak habis?

Ada 6 golongan dalam masyarakat Melayu;
  • Fanatik
  • Fanataik
  • Pencinta keamanan
  • Pencipta kemusnahan
  • Pentingkan diri-sendiri
  • Tak ambil peduli
Agak-agak, kamu tergolong dalam golongan yang mana?

Tiba-tiba, teringat lagu ini;
  
Ada seorang kawan
Namanya Ah Meng
Dia juga berkawan
Namanya Muthu
Kami berkawan baik
sama sedarjah
belajar bersama
main bersama...
Hey, hey, hey (2x)
3 sekawan!
 
Lagu ini hanya bangsa Melayu saja boleh menyanyi (senyum).
 
Selingan.....

Terima kasih daun keladi kepada Bujal kerana hadiah ini;


Hadiah Bujal adalah hadiah pertama yang saya dapat dari dunia blog. Semoga tali persahabatan kita akan terjalin dengan lebih kukuh.

43 comments

morning smile....:)

tak masuk golongan mana2 boleh?

kalau pencinta keamanan sure malaysia pasti aman jer kan??

PS: tahniah.. mmg class botol bujal bagi, kak ayu tak dapat....jeles nie

entri ini pedas tapi berterus terang. siapa makan cili dialah yang terasa lada !

hmm..tak tau le tergolong kat mana dlm list tu..

harap2 takde le yg negatif..

* wahh..bestnya dapat hadiah dari Bujal

@:: Mrs.Eady ::

morning to u too....

@Citarasa Rinduan

tak boleh. mst ade...heheheh. ayat yg nampak negatif tak semestinya kita negatif. janji jadi diri sendiri. itu lebih baik....

@al-lavendari

saya mmg suke cilikan org. sbb mulut sy mmg sentiase berapi dgn cili...hahahaha!

@PUTUBAMBU

golongan yg nmpk negatif tak semestinya negatif pd kite. janji kite jadi diri sendiri.

20/7/11

Senyum...tak perlu kata apa² bila teringat lagu tu ☺☺☺. Bestnya dpr hadiah dari kawan blog.

20/7/11

ada dorang kisah.. uhuhu

20/7/11

lagu tu cuma manisan dari mulut~haha~~

@en_me

itu golongan tak ambil peduli. tak pun pentingkan diri sendiri....hanya org yg suke berfikir akan berfikir....

@bujal X

manisan dari mulut, sebelum entree atau selepas? =p

Saya ajar lagu tu kat kelas saya.

tahniah sebab dapat hadiah.

jeles arrr...nak adiah gak...

p/s: komen saya itu adalah sifat org melayu heheeheehhee

Kiranya, lain dimulut lain dihatilah yer. Tak hipokrik ker

@Kunang-Kunang

Err, yg bahagian mane lain di mulut lain di hati tu?

@ahmad humairi

itu antara yg sy igt smpi skg! =D

pencinta keamanan:
buat apa nak gaduh2, sakit kepala nak fikir nak tembak mana pukul mana..

pentingkan diri sendiri:
ada masa kita kena pentingkan diri sendiri, kalau terlampau mempercayai orang dan orang itu pulak ada agenda dia dah tentu kita yang rugi

tak ambil peduli:
buat apa nak ambil peduli pada mereka yang taknak dengar nasihat walau dah berulang-kali dinasihati diingati..


opss.. terlebih sudah..

bukan melayu pasti tak pernah ada lagu seperti ini.

20/7/11

Itu TV untok CCTV ke...?

Saya nak ambik botol tu 'by hand'


hurrah!

@aizamia3

Komen awak ptt kena highlight sbb awak jadi diri awak. Jujur pd diri sendiri.

Tapi klu takde usaha, mgkn menyedihkan utk bangsa kita sendiri kan? Bak kate org, sudah terhantuk baru tergadah....ms tu dah tak gune.

@afrohead

Mereka ada lagu mereka sendiri. Cuma kita yg tak paham. =p

20/7/11

lagu febret masa darjah dua!

@gedek!

Hahahaha. A`ah...CCTV. Saya kan Mak Guard!

@kinna

darjah 2 ke 1? seingat sy darjah 1...=p

pencinta keamanan..:) peace

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

klu mcm tu, kena bertindak lenyapkan org yg suke mencipta huru-hara....mcm ne?

wow dapek hadiah dari dunia blog...tahniah...!!

* mcm mana boleh jadi taukey?? bukan taukey besar pun...papa mifz bukak bisnes franchise Focus Point....mungkin sebab dah terlalu dalam bidang optik nih so terfikir baik buat sendiri...masih baru lagi...doa kan yg terbaik yer utk papa mifz..:)

20/7/11

dear MF...
suka juge lagu ni..
sudah amat lama tak dengar lagu2 macam ni(lagu sekolah rendah..)

..
Bujalx..
nak juge hadiah..
nanti boleh buat spesel entry..
hehe..

cik ina pencipta keamanan, kekadang nak pentingkan diri sendiri, tapi tak boleh.pernah dalam poket cik ina ada RM10, bila orang nak mintak lelebih lagi dia cakap nak beli barang dapur , cik ina bagi gak, kalau tak bagi nanti lagi tak senang duduk. bukan cik ina bukan pemurah tapi rasa bahagia buat cam tu kot, sebab tu tak boleh kaya.

nampak tiada siapa buat pilihan di sini...pilihan ketiga...itu yang kita perlu jaga dan hargai.

dalam lagu tu kak long..hanya kita yang berlagu dan berdendang

i pencinta keamanan tapi kadang2 pentingkan diri sendiri
tak amik peduli tentang keresahan hati perampas suami i dan pencipta kemusnahan 'kebahagian' mereka

@nur

Sy suke lagu ais kacang jugak!

@Cik Ina Do do Cheng

Ada org merungut, BILA NAK KAYA...tapi saya mengharapkan agar BIARLAH SAYA SENTIASA BERSEDERHANA agar saya dpt menghargai rezeki yg ada....

@Bigdaddyz

Terima kasih kerana prihatin....

@NenekPenne

Siapa makhluk perosak sebenarnya? Siapa Shieldtox sebenarnya? Heheheh...

22/7/11

mm Saya kategori mana ya? Pencinta keamanan itu mesti ada dalam diri sya. Ada sesetengah keadaan sya jadi pentingkn diri sendiri. Dan ada masa tak ambil peduli pon !

pst: masuk contest ke dpt hadiah tu. seronok kan!

mungkin lagu tu citaan khas oleh prang melayu untuk melayu je kot. sebab melayu memang terkenal pandai berseloka (dan berdrama)...

Catat Ulasan