5/08/11

bila bercakap tentang kelemahan manusia

Bila mendengar faham,
Bercakap tidak tahu,
Itu ketidaksempurnaan.

Andai bercakap pandai,
Faham tidak mahu,
Itu ternyata kebodohan.

43 comments

5/8/11

marah kan seseorang?

Lagi dahsyat tak mahu cakap dan tak mahu tahu...

saya dari golongan faham yang buat tak faham~keh keh~

kira macam bodoh sombong yang anggap diri sempurna?

5/8/11

Simpel saja kan?...

Tapi kena baca dua tiga kali..

@dhiera

Hahahahah! Tak marah.

@Kakzakie

Heheheh.
Saya tak ajak org mengata tau.

@bujal X

X pe. Janji faham.

@SynicalMind

Betul!
Agak-agak, kalau aku tinggalkan komen mcm nie kat FB bini kapten S'pore tu, relevan tak?

@WuMing

Nape kena baca 2, 3 kali?

tambah satu lagi

andai bercakap pandai
membantu tidak mahu !

@Mommy Fara
Jangan sebut apa2 berkaitan pasal S*ng*p*r* pada hari yang mulia ni lebih pasal bini kapten ntahapekename tu, kurus pahala puasa kita kang!

ketidaksempurnaan,
jika mahu belajar..
dikit demi dikit
akan ada perubahan ke arah sempurna..

tetapi,
kebodohan..
jika tidak mahu belajar..
tidak akan ke mana-mana...:-)

apa salahnya becakap asal jujur bertanggung jawab terrhadap apa yang diucap.

saya selalu macam tu..faham tapi tak tahu nak terangkan.:( penyakit ke tu?

yg no. 2 tu ramai org buat..

satu lagi sifat..
bodoh sombong..tak mau belajar.. tak mau faham..ego pulak tu

sy mcm yg no 1..sy selalu paham apa org cakap..tp bila nk terangkan semula kat org lain sy jd x reti..

ckp lebat je tp hape pon xde,itu bodoh sombong namenye..hu3

kita penat terangkan tapi ntah kenapa dia masih tak faham atau sengaja buat-buat tak faham..

bila bercakap pandai belum tentu dia pandai buat kerja.. sekadar pandai bersuara tapi hasilnya ntah ke mana..

ahaha...tepat sekali..
pedas!

bercakap xtentu hala..
tp xtahu ape point nye..

pssstt: kdg2 menyakitkan ati ckp ngn org yg mcm ni...

@al-lavendari

A`ahlah pakcik...hahahah! Yg tu mmg selalu sgt jdk!

@SynicalMind

Hahahahahaha! x jdk la nak tuju kat die.

@sahromnasrudin

Bodoh boleh jadi pandai bila kita mahu belajar.
Tapi kalau bodoh dan tak mahu diajar.
Hampeh namanya tu.

=p

hipotesis berkesan.

@ahmad humairi

tp ade org tkot nak ckp sbb tkot terkehel lidah...

harap2 maki kecil-kecilan dalam hati tak efek pahala puasa.

@Amalina

Err, x dpt nak diagnos penyakit ke tak sbb tak dpt pengiktirafan sbg doktor. Maaf!

@PUTUBAMBU

betul....tp no 2 tu termasuk skali utk bodoh sombong....heee!

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

Klu mcm tu, lempang diri sendiri 10 kali...t lelame jdk mahir. Heheheh!

@aleen aiden

Pndi! Tepuk tangan!

@aizamia3

Yg tu kategori byk ckp tp tak serupa bikin. Ye ke? Main bantai je...Heheheh!

@Cik SHiNJU

Klu pedas, tak ley minum air...mcm ne nie?

@.: iEyLa :.

Bukan kdg2 g...selalunya!

@Encik Psychopath

Sebab ringkas dan senang difahami?

adehhh, kenapa ku terasa...huhu

buat ingatan utk semua kan...TQ

btw, i folo uuuuu :)

Nice...

Isi..cukup simple ...

Tapi Ramuan menyelimuti isi cukup rasa nya...

skill komunikasi yang tinggi punya power keberkesanan setiap patah perkataan yang hebat.. akumengerti tentang itu .. :P

uik...ramainya lembu....hehe...kebijaksanaan yang terabai...

kalau malas nak amik tahu?

paling cik ina pelik orang yang tak tahu tapi tak nak bertanya.Lepas tu bila dah buat salah menyusahkan orang lain.

6/8/11

See...?

how clever you are suson ayat?

(jeles)

7/8/11

nak cakap ke tak nak cakap ni dear?..

Catat Ulasan