13/08/11

makan! makan! makan!

Saya sudah lama tak makan...
  • Landak masak ungkep
  • Rendang ayam hutan
  • Kancil masak halia
  • Wak-wak goreng kunyit
  • Pecel ayam kampung
  • Masak lemak cili api daging salai dan pucuk daun gelugur
  • Rojak kateh (acar kaki lembu)
  • Usus lembu rebus cicah air asam
Maaf. Saya tahu bulan ini bulan puasa. Cuma tekak saya teringin untuk menikmati juadah di atas itu sekali lagi. 

39 comments

bismillah...
tu semua makanan `rare'. payah nak buat, payah nak jumpa. lebih-lebih lagi kat KL ni.

13/8/11

OK... Rojak kateh tu first time dengar...

amboi semua nya yg exotic2...hehe

u punya citarasa makanan mcm bizzare food with andrew zimmern jer... especially landak masak ungkep tu...

tapi kan usus lembu cecah air asam tu...wahhh i pun dah lama tak makan sey...

wak-wak goreng kunyit.. aduh lamanya tak makan.. terliur dibuatnya.

14/8/11

dear..
mengidamkah?

tekaan rambang..

fara first time cik ina tengok ko bersiaran hujung minggu.

rendang ayam hutan memang sedap, tetiba cik ina teringat masa duk estet, tapi tang landak sedap ke? cik ina tak pernah makan lagi.

selamat berhujung minggu.

kenapa eksotik sgt..??yeke blh makan tu??

sungguh dlm senarai makanan di atas sy cuma tahu pecel ayam kampung dan daging salai lemak cili api - walaupon x penah makan..

err..nasi ayam penyet tu ke pecel ayam kampung???

pelik pelik selera bulan puasa ni yea

kancil masak halia...?

serius...sodap ke....??

masak lemak yg tak tahan tu....huhuh...

15/8/11

Morning,
Farra tgh mengidam ker nih?? citarasa luar biasa

15/8/11

1. landak boleh mkn ke? tak pernah dgr pon masakan tu..

2. wak-wak bukan org buat ubat ke? *konpius jap*

3. ayam hutan tu tak liat ke?

hehe..byk tanya plak...

15/8/11

Masak lemak cili api daging salai....lamaaaaaaaaaa sgttt tak menikmatinya.....

15/8/11

Ha..ha..ha.. dugaan tuu..

landak?
fuiyooooooo...

oh.. ada antaranya tak pernah makan.. ;)

@SynicalMind

Rasanya tak de harapan nak makan makanan eksotik mcm nie lagi.

@gedek!

Ada byk jual kat Pasar Payang.

@Bigdaddyz

Betul. Tapi yang eksotik kat atas tu seme dah ada org ternak utk komersil.

@NenekPenne

Rasanya, 1st n last makan kat kmpg dulu...orang g memburu landak. Dapat sekor, diorang masak ungkep. Ouh! Sedap!

@afrohead

Kan? Kan?

@NUR

Oh, tidak! Klu ngidam mcm gini gaya, mmg kempunan! Hahahaha!

@Cik Ina Do do Cheng

Daging landak sedap. Daging padat tapi agak liat. Lebih kurang jugak mcm isi ayam hutan....manis je.

@Fitri Senin

Boleh! Janji sembelih dgn cara Islam!

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

Pecel tak sama dgn ayam penyet. Ayam atau ikan disimbah dgn kuah pecel yg sedap gila tu! Ouh!

@delarocha

Sbnrnya, klu bukan bulan puasa lagi dah terpk2 cuma tatau mane nak cri!

@Papa Mifz

Sedap! Yummeh!

@:: Mrs.Eady ::

Msk lemak tu biasa tp nak cri pucuk daun asam gelugur tu...entah mane ntah...

@Mekar

Heheheh...tak ngidamlah. Tekak je mengada-ngada.

@kinna

1. landak boleh makan.
2. saya tatau lak khasiat urung wak-wak tp yg pasti, burung wak-wak mmg sedap!
3. ayam hutan liat tp masyuk!

@Eye_nee

Tuhlah! Ada kat PARAM tp tak jumpe yg cmprkan sekali dgn daun asam gelugur.

@aizamia3

Sumber terhad. Tak elok sbnrnya sbb mcm tak menyokong kempen haiwan hampir pupus, kan?

fara memang terbaik lah tu..banyak yg kak ita tak biasa dengar..tapi balik kg ari tu byk yg teringin dapat makan...

fuh, klu mengidam ni.. mahu pancit cik abe nak cari kan...hehehe

pecal ayam kampung tue, pecal ke???

banyak antara menu tu tak pernah saya nikmati,kancil,landak,wak-wak(burung)ke?semoga dapat memenuhi hajat anda :)

Catat Ulasan