22/08/11

merdeka jiwa dan perasaan

Saya merdeka jiwa dan perasaan bila;

...sedih namun tersenyum.
...duka namun ketawa.
...kecewa namun gembira.
...merintih namun berjenaka.
...bermasalah namun ceria.
...marah namun hati terbuka.

Kenapa menyisih bila hati lara? Sedang alam ini hanya sementara? Berhenti berduka.  Pergi tetap pergi. Tak akan kembali. Teruskan hidup walau sepi.

Malaysia merdeka?
Di mana bahang kemerdekaan negara?
Andai negara kita dijajah sesiapa, apa erti raya pada kamu semua?

24 comments

kenangan tetap bersama walau kita tak lagi bersama.. :)
hidup mesti diteruskan!!

TQ beb...diatas entry ini!terus memberi ku 1 gambaran baru dlm kehidupan ini....

tak perlu sesai apa yg berlaku cuma lalui sahaja benda tu..yup ini la kata-kata pada diriku sndiri!

tq again beb..

Senyum tapi hambar
ketawa tapi tiada bunyi
bergembira, berjenaka, ceria
hati merintih melihat sekeliling
mulut kata merdeka
kakitangan & mulut terkunci
silap langkah atau celupar katanya
terperesuk disebalik jeriji besi
merdeka/raya apakah maknanya...

p/s: Ada cili besar/kecik hehehe... penuh pengertian. Kakak suka:)

ika suka ng entry kakak,selalu ade maksud tersirat :)

kita takkan sesekali merasai apa itu kemerdekaan kecuali jika ia terlepas dari genggaman kita..
namun, saya harap ia tidak akan terlepas

sgt mendalam kata-kata itu...

terasa pula diriku ini...

umah sya semangat kibarkan jalur gemilang tapi setakat kibar je lah...huhu

bestnya ayat farah ...kak ita like....he..he

22/8/11

merdeka bagi saya adalah satu hari saya bebas buat apa yang saya nak dengan tanpa kekangan arahan atau kewangan~ecewah~~~

keh keh~~

gambar header baru lebih sesuai dgn genre blog fara..

isk..kalau negara dijajah apa yg nak dirayakan kan..

yg penting kalau merdeka diri tu kena bebaskan minda drpd dijajah..

merdekakan diri sebelum memerdekakan org lain

wah! lembu 5 ekor sudah di gantikan cili padi 2 biji jer...pedas tuuu...hehe


merdeka jika jiwa kita bahagia walaupun luarannya kita sedang di timpa bencana...:)

22/8/11

mommy fara,setelah membaca ini, saya rasa saya belum merdeka.

Betul. Dunia ini hanya sementara. Buat apa berduka, jika mahu hdup lama. ^_^

22/8/11

kenangan bersama tak mungkin terpadam..selagi bernyawa tetap diingatan

22/8/11

MERDEKA... bagaimana setiap individu mendefinasikannnya...BEBAS..maknanya hampir sama..pegertian tetap berbeza...

Runsing namun riak wajah tidak mencerminkannya...

Haah sgt tidak terasa bahang kemerdekaan...color foto tu sebab buat effect pelangi =)

hadapi dengan senyuman...semua yg terjadi..biar terjadi..
hadapi..dengan tenang jiwa..semuakan baik2 saja...
-dewa-

lirik yg best..sama mcm entry lu..


malaysia merdeka hanya pada zahir je..

sentiasa nantikan entry farra.......
terima aksih kerana sentiasa ingat mengingati..

semua tu diri cik ina. Insyaallah. masalah sebenarnya banyak yang kita cari sendiri selain dari orang sekeliling yang menyumbang.

layan movie ni!!!! 10 Tahun Sebelum Merdeka

tak terasa bahang kemerdekaan, bukan sebab raya dah dekat dan bukan tak bersyukur negara dah merdeka tapi apalah erti merdeka sekiranya kita izinkan diri dan pemikiran dijajah..

psstt: apa-apa yang berunsur cili sedap belaka..

hampir terlupa hari merdeka dek kerana ramai yang sibuk cerita pasal hari raya... (",)

24/8/11

...bermasalah namun ceria.

susah tu

24/8/11

suke ayat last ni


Kenapa menyisih bila hati lara? Sedang alam ini hanya sementara? Berhenti berduka. Pergi tetap pergi. Tak akan kembali. Teruskan hidup walau sepi.


memang betul. gee nak copy boleh tak? boleh la.. huhu..

Catat Ulasan