19/08/11

perspektif politik; ini cerita basi tapi patut dipertimbangkan

Apa perlukah kita berhenti bercerita perihal penolakan Islam? Apa alasan tersendiri kamu bila mengungkit kisah ini?

Tiada. Kita semua manusia tidak mengambil peduli. Kita hanya pentingkan nama, duit, pangkat dan populariti. Kita tidak mahu menerima tetapi terlebih memberi. Kita tidak mahu menyokong tetapi syok sendiri. Saya mencabar kuasa kamu. Saya beralih arah demi agama saya sendiri. Walau hati ini masih tidak rela mereka menjadi satu.

Walau apapun, manusia hancur kerana kuasa yang dirajai wang!

33 comments

19/8/11

sangat setuju...

apa nak komen ha???

sy senyum ajelah :)

baca bnyk kali nk paham bebetul..

rsnya paham sikit kot..

errr..ini ada kaitan dgn parti politik kat mesia ke?

nk cakap pon payah lah kan..

19/8/11

INGAT NAK HARAP PAS BANGUNKAN ISLAM... SAMA SAJA... SEMUA KALAU DAH ADA KUASA MACAMTULAH JADINYA...

kerana wang, semua pakai nak jual beli...
agama pun boleh buat barangan dagangan...

ingat tak lagu nasyid time kita kecil2...
ala2 bunyinya..
~~Tuhan kau telah memberi tahu kami
tentang peristiwa akhir zaman....
al quran dijadikan barangan dagangan

ada duit semua boleh beli.. maruah pun sanggup digadaikan hanya kerana duit yang selambak dengan mata..

19/8/11

*angguk angguk.

manusia dilahirkan memang untuk bertabiat keluh kesah..Al Quran sendiri menyatakannya...

Mata menatap kertas utk berbicara
puluhan malah ribuan mendengarnya
mulut berbuih menabur bicara
turun pentas lain cerita
ini hak aku sedikit agihan untuk mereka
daerah ini aku yang punya
aku tidak memaksa tapi mereka yg suka
bukankah sedari dulu imannya tiada
mengapa kini baru diperkata
(ketawa besar.....)

cinta dunia.

semua ini juga datang dari dia maka dengan itu semua deria telah di sediakan cuma kita tahu atau tidak mengemudinya sahaja....jika tersalah kita juga telah dijanjikan akhirnya di mana.

mmmm...so adakah anda seorang pengundi???

tiada cerita yang sepatutnya dianggap basi, sebab semua perkara akan datang balik kepada kita kalau silap menanganinya. cuma ada segelintir mereka yang sengaja mengelak daripada mencari jalan penyelesaian...

20/8/11

Ini sebenrnya klasik...

kalau baca sejarah, mana-mana tamadun pon, mana-mana zaman pun, semuanya akan jatoh sebab kuasa / wang...

itu hakikat duniawi...
sama-samalah kita fikirkan...

@cheqna

Setuju dari sudut mana?

@fairus

Bila dah dpt kuasa, semua hilang. Kan?

@Citarasa Rinduan

Itulah....dunia kini sampai ke penghujungnya.

@aizamia3

Manusia semakin buta.

@aizamia3

Manusia semakin buta.

@bujal X

Ke geleng-geleng?

@sahromnasrudin

Tp entri di atas bukan keluh kesah. Tapi semangat!

@Kakzakie

Manusia...manusia....

Suka madah akak tu!

@delarocha

Sbb dosa tak bercop atas dahi!

@Bigdaddyz

Andai begitu, adakah kita tak berhak utk bersuara?

@SynicalMind

Yg mengelak tu mgkn golongan apati? Atau yg degil? Atau yg dah kena jampi?

Wallahualam

@gedek!

Tamadun yg dibina, akhirnya runtuh jua.

=(

@anisalya

Tak boleh lari dr hidup sb ia berlegar di sekeliling.

@Mommy Fara
jawapan, semua di atas...

Catat Ulasan