18/08/11

tolong! haus! dahaga!

Sehari sebelum 'cuti puasa', saya mengalami simptom dahaga yang sangat luar biasa. Hingga air paip itu kelihatan seperti air yang sangat-sangat nikmat untuk diteguk walau sekali.

Astaghfirullah! Istighfar banyak-banyak. Ingat pada insan terpilih yang menderita kelaparan dan kehausan di sana.


Malu dengan diri sendiri!

48 comments

18/8/11

gambar ni dah lama cheqna tengok...
beruntung kita kat sini kan...
bersyukurlah dengan apa yang kita miliki skang

18/8/11

Sedih kan?

Bila kita tengok gambar-gambar macam nii....

godaan nafsu tanpa syaitan pun berhantu juga bukan...hehe

18/8/11

Ya allah...speechless.

18/8/11

Allah... sangat kasihan sekali

Ya Allah kesiannye..

iconic picture yang sangat relevan dengan perkataan starveness... tapi kita cuma tengok je gambar ni, kesedaran hilang tiba-tiba sebaik mata dilarikan ke tempat lain.

assalamualaikum fara...

"cuti puasa" hehehehhe..no komen..

p/s: camne dgn header tue..saya minta maaf klu menganggu awak ya :-)

Astaghfirullah... tak terucap dgn kata-kata dah kakak MF...

masyallah....

18/8/11

fara, kalo tak silap photog gambar2 ni mati bunuh diri sbb tak percaya gmbr2 yg dia amek..dia dpt anugerah nobel (slps mati).

terkadang2 mmg mcm tu.. air paip juga boleh kelihatan seperti fresh oren.. (",)

astaghfirullahal 'azim.. mereka hanya berpakaian lumpur nampaknya..

18/8/11

BERSYUKURLAH KITA YANG TINGGAL DI BUMI MALAYSIA YANG AMAN MAKMUR INI..

bersyukur kita masih mampu menikmati sumber air yang mudah didapati..

18/8/11

tapi kekadang kalah jugak dengan nafsu~~

18/8/11

komen bigdaddyz tu 'dalam'

i agreed with SM

seteruk2 orang malaysia tak adalah sampai tahap mcm ni...

18/8/11

alahai.... sedih tengok gambo tu...

kat sini - masih ada yg berlebih2an berbelanja...
sampai membazir!

18/8/11

Adakah ucapan "BERSYUKUR" kita sebenar-benarnya Ikhlas..sedangkan kita masih mahu juadah berbuka penuh menghiasi meja makan petang ini dan kemudiannya menghiasai tong sampah keesokkan harinya...

samalah entry kite...

sedihkan... syukur cuma kdang2 kite alpa...huhuhu

dapat cuti ye :-)

Kadang2 pernah rasa mcm tu, tmbh2 dlm cuaca pns terik. Dugaan~~ ^_^

fara..kak ita suka pic2 yg kat blog fara ne..membuatkan kita sentiasa bersyukur apa yg ada sekarang..kadang kala kita mengeluh...tapi negara lain sanggat2 kasihan...alhamdulilah...bersyukur apa yg ada...

@cheqna

A`ah...pic dah lama. Tp bile pandang pic nie, mmg ckp menginsafkan. Serta-merta boleh bt kite sedar diri.

@WuMing

Sedih. Tapi apa daya kita?

@Bigdaddyz

Hehehehe....

@NM02

Mencari sumber urine lembu. Kasihan.

@SynicalMind

...tapi gambar-gambar mereka ckp berkesan bagi aku. Bila akku ada usaha utk sentiasa menatap, melihat, menginsafi dan muhasabah diri. Ternyata berkesan dlm diri aku.

@sahromnasrudin

Dah siap tp tatau awak suka atau tak.

@:: Mrs.Eady ::

Tak terucap dgn kata-kata....

@kinna

Antara kompilasi mendiang kan?

@fuad ansari

Wanita, sehari sebelum BERCUTI, mereka akan mengalami dehidrasi!

@fairus

Alhamdulillah!

@aizamia3

Betul. Dan, dia juga bersyukur bila dpt menikmati kencing lembu itu. Sedih!

@NenekPenne

Tp org Msia suka sgt merungut!

@miloais

Itu perkara biasa....

@Eye_nee

...sebab tu sy sentiasa menjamu mata dgn gambar-gambar mcm nie. Sy dpt bermuhasabah diri.

@mamaNoriz

Sama-sama kita karang entri mcm nie utk kesedaran!

@delarocha

Hahahahah!

@Hana Soffelia

Nak-nak klu sehari sblm uzur kan? Hahahaha!

@anitadiana

Terima kasih kak! Alhamdulillah!

ok..kwn saya kata ok psl header tue..

trime kasih banyak2 ya....:-)

19/8/11

Syukur sgt dengan nikmat yg diperolehi dgn mjadi rakyat di negara ini. Semoga peristiwa yg blaku di luar sana dpt minsafkan diri kita

Catat Ulasan