8/09/11

kembali ke pangkal jalan.....

Saya kembali;

- berblog
- bekerja

Sesungguhnya, saya rindu dengan kamu semua.

Hari pertama kerja, saya ditugaskan untuk memasak asam laksa dan rendang ayam untuk 30 orang. Agak-agak, banyak tak?

46 comments

selamat kembali sis...

oppss..tuk 30 org??leyh wat open house tu..hehe

8/9/11

masak untuk 30 orang? untuk i byyklaa tu..tapi untuk orang lain yang biasa masak byk, ciput jelah tu....

apapun welcome back....

8/9/11

Wah..selamat memasak yer..=)

sikit je tu..saye slaloo tolong mak saya masak untuk beratus-ratus orang.

huiyo~~tahap chef da tu~~he~~

*selamat hari raya mommy~~

kena tanya dulu para tetamu, "kalian semua ni kuat makan ke? berapa ketul ayam dan berapa suap nasi yang biasa kalian makan ketika dalam majlis?"... untuk mengelak pembaziran.

kerja tukang masak ke ape???

30 orang punya makan, letih jugak nak memasaknya.. (",)

Kalau ada yg tolong asingkan tulang ikan dgn isi tak apa MF. kalau tak jenuhlah juga mestinya... Namun syukur dapatlah ganjaran yg tak nampak tu... 30 org bayangkan.

8/9/11

Selamat kembali ke pangkal jalan...ekekekeke...

Asam laksa, rendang ayam...sedapnya. Byk tu utk 30 org makan.

8/9/11

hai MF.. selamat kembali!!
wah.. berkebolehan gitu.. baru 30 kan.. sikit je tu..

selamat kembali bertugas..

kalau ada yang membantu, tak banyak untuk 30 orang.. tapi kalau buat sendiri ye.. ;)

meh bagi rasa sket...
BTW selamat kembali..rindu juga

selamat bertugas...rindu lah kat fara...selamat hari raya...

uishhh....30 org?
byk tu..!


* saya masih dlm mood raya... hehehe

masak redang ok lagi, tapi masak asam laksa rasanya payah sbb nak settlekan ikan dah jenuh... huh

klu sya mahu nangis tpi klu Fra mesti no hal kan...

semoga selamat semua yea ;)

fuh ramai tu..kalau sy menggigil

MF..masak untuk tigaploh orang..humakaihh powernya...i masak sekor ayam pun x koser dah..lagi satu i punya pangai..kalau masak dengan mood tak sampai..jadi choyy semua..tu yg bersara dah masak rendang ni..

30 orang?

klu dah biasa buat, ok je tuuu

welcome back Fara.


Masak tuk 30 orang tu sikit. rendang ayam bajet sorang makan dua ketul. ayam sekor potong 16, lebih 3-4 ekor ayam dah cukup. selamat memasak ye, rendang ayam tu nak nampak banyak bumbu tu lebih kan skit.

8/9/11

Selamat kembali...

Kalau ada org lain bantu, tak jadi masalah utk 30 org. tp kalu buat sorang2 haru juga tu ( sya tak biasa masak utk ramai2).

kerja sebagai tukang masak kah....hehe...atau di paksa....:)

@.: iEyLa :.

Betul! Dah mcm nak msk utk open hse kan?

@NP

Tgh set kepala otak nie....jgn pk 30 tu beban sgt!

@Amalina

Mst mak awak ade bisnes katering kan?

@bujal X

Ye ke thp chef?

@SynicalMind

Aku bkn tuan rumah. Aku msk ikut kuantiti yg client (ceh, client!) nak. Wahahahah!

@fuad ansari

Oh, bukan tukang masak. Sy cuma kerani cabuk je....

@Kakzakie

Tgn kanan dgn tangan kiri sy menolong sy kak...heheheh!

@fiza

Apa kata sdpkan ati sy dgn kate 30 org tu sket je? Err....

@NUR

...sket eh? Lega sket ati nie...heheheh!

@aizamia3

Hanya "kaki tangan" sy je yg membantu...

@Fitri Senin

Klu ade lebih, kite smpn utk awak sket eh?

=D

@anitadiana

Kak Ita, sy pun rindu kat entry2 Kak Ita...

@PUTUBAMBU

Selagi Syawal tak abis...sy pun dlm mood ry! Hehehehe...

@mamaNoriz

...hal gak nie. Heheheheh....

@Lady Windsor

...sy takley msk ikut mood. Nanti tak menjadi. Sy kena gak msk dgn penuh kasih sayang. Hahahah!

@delarocha

...tapi tak biasa...

@Cik Ina Do do Cheng

Yes! Sy dpt tunjuk-ajar berguna dari Cik Ina. Ok, sy kena perbanyakkan bumbu utk nampak byk....

@MEKAR

Tak de org bantu pun....

@Bigdaddyz

....dipaksa tu yg tepat. Dipaksa secara halus dan bermain dgn psikologi. Uwaaa!

selamat kembali..
wah!! harus tayang asam laksa buat tatapan kami..
salam aidilfitri buat kamu sklrg

selamat bekerja & berblog..:)

MF:..masak dengan penuh kasih sayang...yessszaa..terbaekkk!!

taklah..kadang-kadang ada orang suruh dia tolong masakkan.

10/9/11

kamu ni kerja apa ni?

masak?

Catat Ulasan