10/10/11

bukan sebab "biskut lemau" tapi mungkin sibuk sikit...

Yeay!
Adapun buah peria itu, kalau ditanam di atas batas sakar, dan dibaja dengan madu, lagi disiram dengan manisan, atau diletakkan di atas tebu sekalipun, apabila masak pahit juga.

Tafsiran kamu?

68 comments

aku tak penah makan peria..sekian!

Hmm tak pandai mentafsir. Tapi mungkin ada benarnya.

pahit tapi lemak...sedap...
goreng dengan tauchu...

tak mkn sayur.....errmm..

Kemeja petak2 yg cantik...hehe

10/10/11

dan kemudian peria itu,pahit2 pun boleh dibuat ubat kencing manis.keh keh~

10/10/11

Walaupon pahit, tapi sedap ☺☺☺

Tak mkn, tapi bila pak mertua masak, terus jatuh cinta ngan peria...hehehehehe...

10/10/11

GUA HANYA PANDAI TAFSIR MIMPI...

10/10/11

biar pun pahit, tapi memang itu perisa yang kita nakkan... atau pun perbuatan kau `membelai' pokok peria tu cuma bertujuan nak dapatkan rasa semanis tembikai?

10/10/11

@*Miss Geli^

Rugi ko.

10/10/11

@wardah @ fie shah

Apa yg benar? Hiks~

10/10/11

@NenetPenne (NP)

Sedap ke goreng dgn taucu? nie yg nak kene try nie.

10/10/11

@Irma Ruhani

Hahahaha! Nie tak de kene mengena dgn peria nie.

10/10/11

@bujal X

Hah! Ada logiknya kat situ.

10/10/11

@fiza

Msk pe tu eh?

10/10/11

@Waqheh

Ah, ko!

10/10/11

@SM

Ayat yg pertama ko tu, mgkn itu boleh jdk 'aku'. Tapi klu menghrp peria jdk tembikai tu, aku rs itu ko...

Bukan ke ko selalu je memberontak?

10/10/11

@Fara
ceh, aku kadang2 je. tu pun bersebab terutama bila dalam mode amarah. aku tujukan kedua2 ayat tu untuk kau yang rebel dalam senyap. haha!

entah lah fara kak ita tak reti nak mentafsir..tapi pahit2 peria tu org makan gak...dan boleh buat ubat gak kan..tapi kalu yg pandai masak tu tak terasa pahitnya...he..he

sedap...
goreng je bawang putih, dan bawang besar sampai wangi, masukkan peria, masukkan taucu, kacau2, angkat..
jangan lama sangat nanti tak sedap...

10/10/11

tafsirannya...baju petak2 serupa...pandai betul la...

Peria....
meriang ria kan susana....cam adik nie....peria keluarga....hehe

Buat mcm mana pun lagu tu jugak jadinya.. ^_^

10/10/11

takdir peria itu pahit..

10/10/11

comel si dia berbaju kotak sambil menampakkan giginya.. ;)

Peria.. buatlah macam manapun untuk menghilangkan pahitnya tapi tetap tak boleh mengubah keadaan asalnya.. kita haruslah terima seadanya..

10/10/11

Macam perangai seserengah orang... Kita baik macam mana pun tapi mereka tetap cari kesalahan kita juga..

Mereka tetap tak nampak kebaikan kita... Tetap dengki dan niat buruk sepanjang masa....

Dah hakikatnya perangai orang itu macam itu...

petua supaya peria tak pahit, jangan potong melintang, tapi potong serong...

err aydin pakai jam hello kitty??

10/10/11

@SM

Aku mane ade rebel. Aku rileks je. Hiks~

10/10/11

@anitadiana

Kak, sape2 yg msk terung smpi ilang pahit, mmg org tu tak menghargai kesedapan peria!

10/10/11

@NenetPenne (NP)

Malah, peria pun i bt ulam gak.

I nak try resipi u.

10/10/11

@Bigdaddyz

Hahahahah! Ke situ lak.

10/10/11

@ahmad humairi

Sepahit-pahit dia cikgu, dia tetap kesayangan........

10/10/11

@Hana Soffelia

Kan? Jgn msk smpi lembik layu sudah. Kasihan dia...

10/10/11

@norh

...sepahit-pahit dia tapi tetap kegemaran.

10/10/11

@aizamia3

Hah! Komen pilihan sy!

10/10/11

@WuMing

Jht betul org tu...

10/10/11

@Lady Windsor

Jam free beli happy meal mekdi la kak. Bt eksen2 je tu. Hiks!

Klu da stat pandai bergaya, sy belikan die jam Tag Heuer kak. Okeh tak?

=p

10/10/11

@Fara
ya, rebel dalam relax. hahahaaa...!

10/10/11

menguji minda betul ni!

adakah maksudnya, walau camana pun byk baju aydin, tetap baju kotak2 jadi pilihan dia sbb nak sama dgn bapak dia????

hahaha, ntah apa2 je aku ni...

dah baik campak dia ek?
pandai betul dia senyum :)

10/10/11

hehe tp lau makan peria mentah
tak pahit kowtt

10/10/11

Ia nya diciptkan sedemikian sejak azali..bagaimana kuat pun kehendak ingin menukarnya dia tetap akan begitu selamanya...dan seharusnya kita akur kejadiannya telah ditetapkan....

10/10/11

Hati-hati, lori berhenti di hadapan!

tak leh pi la dgn peria huhuhuhhh

10/10/11

tat y la den x mkn peria...

10/10/11

Peria tetap org makan walaupun pahit. Tapi apa kaitan dengan baju kekotak tu ya

Biarpun dia pahit, itu sayur peberet cik ina , setiap kali pregnant dia jadi sayur yang buat cik ina selera nak makan . sampai sekarang pun cik ina suka .

Salah satu cara nak kurang kepahitan peria,sebelum dimasak rendam ngan air garam, jangan ramas peria masa cuci.Boleh kurangkan pahit , tapi nak hilangkan pahit tak mungkin.

Macam kenangan pahit yang berlaku dalam hidup kita terlalu sukar nak lupakan.Tetiba je kan .

10/10/11

selalu confuse antara peria dan petola.

Kid suka makan peria..
sedapppppp...
masak bubuh cili,telur dgn udang..
alamak merembes air liur la...

Aisey..
Dalam hemsem kamu sayang..
sekali pakai jam Hello Kitty la..
ce bagitau aunty pukul bape skang?! :P

Huish...
kacakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk...!!! <3

Hello kitty??? Sweet :)

tetap telan walau pahit
tetap pahit walau ditambah manisan........

Owh nak beli tag heuer utk aydin...ok jom group hug sama aydin (haha uncle sorry I ambil TAG line u..ala kira nak seiras bunyi dengan TAG heuer kannn).

11/10/11

@mamaNoriz

Alhamdulillah. Dah bek. Agpun measles je. Cpt sket bek. Klu yg bsr2 tu. Arghh!

11/10/11

@nurkaloi

Sdp tu! Nak2 peria katak! Cool!

11/10/11

@Eye_nee

Betul. Ada yg kate, mcm ne jht die tetap jht. Tak ley nak ubahy. Tp, kerak nasi ley jdk lembikkan?

11/10/11

@gedek!

Jgn isau, tgh brake tu.

11/10/11

@sahromnasrudin

Pegila...hiks!

11/10/11

@Papa Mifz

Rugi le...

11/10/11

@AziE

Itu gambar hiasan je. Hehehehe!

11/10/11

@Cik Ina Do Do Cheng

Sy tak suka ilangkan pahit peria. Pahit die la yg bt sedap!

Sy respon ayat terakhir Cik Ina dgn =(

11/10/11

@delarocha

Adehhh!

11/10/11

@abah dan mak haqq

Hahahahah! Kid, tu mommy die punye keje.

11/10/11

@Citarasa Rinduan

Tp pahit tulah yg sedap. Hehehehe!

11/10/11

@Lady Windsor

Hahahahah! Mommy die pakai jam rm20, anak nak pki Tag Heuer eh? X dpt la...group hug ley! Hiks~

MF, ala boleh jer..alah membeli menang memakai...hope one day ayden pakai jam tu..jangan lupa ambik yg face kaler hitam, aquaracer 300meters, sesuai untuk Ayden! Hug..ekekek, penyakit uncle gedek dah termenjangkit..

errr ika xreti tafsir hehe

12/10/11

Buat la macamana peria tu walau direndam garam sekalipun tetap ia pahit bila di makan. tapi pahit2 itu la sebenarnya membawa mujarab.

pst: sya pun tak pandai tafsir. lain org lain tafsirannya

Catat Ulasan