25/10/11

menghayati eid ul adha


الحَمْدُ للهِ الَّذِيْ أَرْسَلَ رَسُوْلَهُ بِالهُدَى وَدِيْنِ الحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّيْنِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ المُشْرِكُوْنَ  أَشْهَدُ أَنْ لاإِلهَ إِلا اللهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ   اللّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلىَ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ  …أَمَّا بَعْدُ…..فَيَا عِبَادَ اللهِ ! اتَّقُوْا اللهَ  حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاتمَوُْتُنَّ إِلا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ

Wahai hamba-hamba Allah ! Bertaqwalah sekalian kamu kepada Allah dengan sebenar-benar taqwa. Dan Janganlah kamu mati melainkan dalam keadaan Islam.


44 comments

25/10/11

Bila melihat paparan Fara benar-benar menggamit kerinduan kakak utk ke sana lagi. Terasa bagai baru semalam kakak melaluinya...

25/10/11

insyaallah.. 1 hari nanti, leez akan jejak kaki ke sana.. amin..

25/10/11

subhanallah...

ntah kenapa, tgok gambo lautan manusia di tanah suci sana mesti rasa sebak...

ni semua gmbo fara sndiri ke?
fara dah smpai sana ek?
bestnye...alahmdulillah..

cantik2...bila lah say nak merasa..
insyaAllah, panjang umur...

allahuakbar!!

25/10/11

tapi ramai yang hajinya cuma membuang duit.

nice pic fara...

25/10/11

moga Allah tunaikan hasrat kami utk sampai ke tanah suci ini. amin..

25/10/11

dah lama kau tak buat entri yang penuh dengan gambar.

25/10/11

bilalah kita dapat ke sana ye..?

25/10/11

@Kakzakie

Akak merasa, sudah tentu rindu yang amat, kan kak?

25/10/11

@ArELeEz

Semoga semua di antara kita dpt menjejakkan kaki ke tanah suci. Amin!

25/10/11

@mamaNoriz

Sy tak pnh ke sana lagi. Tp sgt teringin.

25/10/11

@:: Mrs.Eady ::

Allahuakbar!

25/10/11

@bujal X

..itu yg menyedihkan dan jauhkanlah kita dari niat mcm tu.

25/10/11

@anitadiana

Kamera yg canggih dan bakat jurukamera yg mencantikkan gambar tu kak.

25/10/11

@NM02

Hasrat kita semua, Insya Allah!

25/10/11

@SM

Aku pun perasan.

25/10/11

@aizamia3

Insya-Allah, 1 hari nanti!

25/10/11

@Fara
aku dah lama perasan.

dalam entri ni ada 20 gambar, kali dengan 1000 perkataan. maknanya kau dah taip 20 ribu perkataan dengan upload gambar sahaja!

25/10/11

@SM

Betul kata ko. Gambar adalah medium paling mudah dlm menyampai sesuatu. Tp setakat tgk jelah. Mcm ko pnh komen aku dulu. Aku ckp mcm ne pun, aku ltk gambar apa pun...pemikiran kita semua msh kat takuk tu gak. Sedarnya kejap je.

Tapi aku tak serik.

Fara,

Terima kasih berkongsi gambar-gambar yang membuat hati dihanyut kenangan masa di sana.

Betuahnya mereka yang sedang menjadi hamba Allah di sana. Semoga mereka semua mendapat haji yang mabrur dan dipermudahkan segala urusan oleh Allah.

25/10/11

Kamu bila nak ker sana?

25/10/11

Allahuakbar...syahdunya

25/10/11

teringin sgt nak pergi
insyllah dipermudahkan segala urusan dunia dimurahkan rezeki untuk pergi ke sana satu hari nanti

:) cukup memotivasikan saya.. tq :)

25/10/11

ini baru betol perhimpunan berjuta manusia

sgt kagum dgn org islam..

25/10/11

Touching...bilalah bley jadi tetamuNYA nih.

25/10/11

terasa syahdu dan rindu

25/10/11

@Kunang-Kunang

Semoga sy di antara insan bertuah yg dpt mengerjakan seruan-Nya di sana (Mekah)

25/10/11

@WuMing

....

=(

25/10/11

@AziE

Syahdu kan?

25/10/11

@Fara
aku lupa bila aku komen tu, tapi setuju jugak. sedarnya cuma sekejap. sebab tu kalau boleh tak perlu jemu dengan usaha kecil walau pun kita tau akan mendatangkan hasil yang sedikit dan sebentar.

25/10/11

@nurkaloi

Semoga kita semua diberi rezeki seumpama itu!

25/10/11

@Umie Artoqiemie

Motivasi utk diri sendiri dan Alhamdulillah klu ia secara tak lgsg motivate kwn2 sy gak.

=D

25/10/11

@gedek!

Hahaha. Komen ada makna tu!

25/10/11

@merahitujambu

Bertuah dilahirkan Islam.

25/10/11

@fiza

Insya-Allah, kita seme boleh!

25/10/11

@miloais

Sy pun terpgl2 je rs...

saya x sempat bawa mak ke sana...;-(..aidil adha yang sunyi kali ini..

26/10/11

semoga suatu hari nanti sya pun dapat jejak kaki ke sini.

Menyambut aidil Adha sekarang cik ina rasa cam tak meriah masa arwah mak ada, sebab dia selalu raikan Aidil adha sama cam hari raya. Apa yang pasti, malam Aidil Adha meninggalkan satu kenangan yang pahit wat cik ina bila terima panggilan dari arwah ayah bagitahu adik perempuan meninggal dunia.

27/10/11

Subhanallah....!
Maha Suci Allah..!

gambar yg sangat2 indah..!

semoga hasratku ke sana termakbul jua.. aminn!

28/10/11

hati ini perlu sentiasa dibersihkan..
maintenance tinggi..

tq entry ini..

Catat Ulasan