21/11/11

agama

Kenapa di sini tak ada kebebasan untuk berdakwah? Bila tak ada persaingan, tidakkah ia menghanyutkan? Sedang sekarang, kita semua sudah hanyut dibawa arus. Bila yang tak buat dosa, mencari dosa. Bila yang berdosa, tak sedar setinggi mana. Sedang yang sesat jauh pun, kita sekadar mengutuk dari jauh. Tak ada usaha. Tak terkata.

Dan saya yang mengarang cerita ini, terjangkaukah saya dengan kesempurnaan?




...bila MEREKA menuntut keadilan, bagaimana alasan kita?

13 comments

21/11/11

MENDALAM MAKSUD DIA NI..

21/11/11

Biasalah tu, bab nak berdakwah pon nak berpuak². Takut dakwah bercampur ngan politik. Kena ada permit bagai. TApi kalau bab hiburan...tiada batasan.

21/11/11

yg dakwah susah dpt lesen,
yg perhimpunan hampeh tu senang lak lepas lesen dia kan!

21/11/11

di sini berdakwah hanya dibenarkan untuk orang tertentu je. kau takde tauliah? tak layak berdakwah. moralnya? NONE!

21/11/11

alhamdulillah..lu dah tak nakal sekarang

SALAM,
MENYAMPAIKAN SEPOTONG AYAT, DIKIRA BERDAKWAH JUGA.

21/11/11

bila agama cuma sinonim dengan tangkapan khalwat di hotel murahan.. cuma terhad kepada memberikan lesen halal kepada peniaga.. bila bab2 lain.. langsung tak boleh nak bukak mulut.. sama ada digam atau jaga periuk nasi masing2..

fara, kebanyakan pendakwah , suka nak berdakwah untuk orang yang baik -baik je. orang yang masih sesat tu dikutuk dan dipandang serong, tak de usaha nak membimbing mereka, kalau ada pun hanya segelintir .

sentiasa suka dnegan blog ini...
fara mmg hebat

22/11/11

puak-puak yang berdakwah sedang hanyut juga

22/11/11

susunan ayat yang mengagumkan

kadang yang pendakwah zaman skg sama je ngan orang2 kuat maki hamun...

23/11/11

betul kata cik Ina Do do Cheng..
sepatutnya mereka yang sesat dan kurang didikan agama tulah kita bantu, bukan dengan menghina dan mengeji mereka.. sedangkan kita semua sama disisiNYA..

bila makin maju ke depan makin banyak cubaan dalam usaha menjatuhkan agama..

Catat Ulasan