22/11/11

cerita tentang babi

Apa yang hinanya babi? Sedang hari kemudian nanti ia tak perlu dihisab tapi kita (manusia)?

(Sengih)

28 comments

#gelak! :D

22/11/11

CUMA IA HARAM DIMAKAN OLEH ORANG YANG BERAGAMA ISLAM..

22/11/11

hina sebab dia tonyok... jadi siapa-siapa yang tonyok (hidung tinggi) tu, ah, malas cakap la.

22/11/11

kesian babi..hehe..

22/11/11

ia hina sbb ia suka jilat najis sejak kes bahtera nabi Nuh tu kan..

tpi klu mnusia buat kekufuran dan tnjuk kejahilan, takut gak jadi kesamaan... nauzubillah...

22/11/11

kita (manusia) adalah insan terpilih, kita juga boleh memilih...jd pilihlah jln yg benar.

22/11/11

ok..
muhasabah diri

22/11/11

LOL

meaningful entry

22/11/11

salam farah...,

"...nangis", bagaimanakah nasib kita dihisab nanti mudah-mudahan mendapat syafaat Rasulullah s.a.w dan keampunan Allah... " nangis...."

22/11/11

LOL...☺☺☺

ada akai, jgn jadi mcm babi =.=*

22/11/11

Babi...ianya hanya seekor haiwan yg diharamkan oleh Allah memakannya atas sebab2 kesihatan....Mungkin itu penyebab ia dipandang hina...

22/11/11

Babi tak hina, tapi org Islam yg makan Babi baru ler dianggap hina

binatang apa perlu dihisab ...nama pun binatang ...hehe

22/11/11

*senyum gak*

betul tuh

22/11/11

yelah dia kotor...bila kotor..najis...ble memudaratkan kite terutama islam.sama ngan anjingla..binatang yg makan najis sndiri...

betul tu.....
muhasabah diri....

22/11/11

dalam maksud lu beb...betul tu babi hamba Allah juga...ishhh lately gua kagum ngn setiap entri lu..ke sejak dulu lagi gua yg baru nak sedar...keh3

(",)

babi tak hina..

tapi satu kehinaan utk orang islam yg makan babi kerana tidak taat perintah Allah..

(",)

22/11/11

namapun binatang, confirm le tak dihisab

dah haram, tetap haram..

hanya kita manusia yang bila tiba masanya akan dihisab disana....

kita dikurniakan akal utk berfikir tp bukan mereka yg tidak begitu....

23/11/11

betul tu..
kita ada otak, gunakanlah sebaiknya menuju ke landasan yang benar dan bukannya berperangai seperti haiwan itu yang dah tentu otaknya bukan seperti manusia yang terlalu istimewa di sisiNYA..

mulut cik ina pun kadang-kadang sedap je sebut babi, dah biasakan bukan mengutuk org babi, ntah kenapa memang hujung perbualan tu kekadang terlepas perkataan babi tu:(

Dah itu fitrah dia pada kita orang islam ni. Pada kita yg Allah jadikan berakal ni berkelakuanlah sebagaimana sepatut.

Catat Ulasan