16/11/11

.....kalaulah sakit itu boleh dipindahkan pada mommy!

Sakit perut Aydin tidak berhenti di sini. Kini dia demam panas pula. Saya akur dengan antibodinya yang menurun akibat 'stomach flu'.

Dan saya masih di pejabat. Aydin menghadap demam tanpa mommy di sisi. Dugaan!

Bila anak tak sihat, saya jadi menggelabah dan sedih. Sampai terlupa sakit anak orang lain yang lebih dahsyat dugaannya.

29 comments

betul tu Fara, anak naik suhu je dah menggelabah. tapi kita mak² mmg begitulah.

get well soon Aydin!

16/11/11

bahaya kalau demam terlalu panas..

kalau nak lebih selamat cari vitamin c serbuk yg boleh dilarutkan dalam air..buat solution yg agak pekat..beri dia minum setiap kali dia mintak air.. atau 30 minit sekali..

cara ni lebih selamat utk kanak2 bawah 2 tahun..saya buat mcm ni utk anak perempuan saya..

take care..

16/11/11

SEMOGA AYDIN CEPAT SEMBUH..

16/11/11

Setuju sangat² fara. Memang sedih bila anak sakit kita terpaksa gak hantar nursery. Klo boleh biarlah sakit tu kita yg dapat. Tapi bersyukur sbb orang lain dugaan anak sakit lagi hebat dari kita kan.

Anak bujangku itu pon tak sihat. Pagi nih bangun tgk ibu siap² gi keja dia bley ckp 'ibu nih asyik keja jer'...aduhhhh...luluh hati bila anak tgh demam ckp mcm tu...huhuhu...

16/11/11

Bagi Ibu2 yg bekerja seperti kita ni..setiap kali anak tak sihat..berat rasa hati nak meninggalkannya...

Semoga ko tabah Fara..
Semoga Aydin kuat semangat, cepat sembuh...

Aku pun tak boleh betol kalu bab anak sakit ni...memang menderu deru air mata nak menitik...

aku doakan cepat sembuh

16/11/11

saya tak tau apa masalah,entri mommy tak naik dalam blogger.com saya~haih~

semoga aydin cepat sembuh,amin...

Fara,

Semoga Aydin cepat sihat. Sebagai ibu memang kita susah hati kalau anak tak sihat.

sy dah masok empat hari menggelabah urus anak yg sakit di hospital, terkejar lagi yang si kecik di rumah, terkejar lagi kerja opis. alhamdulillah anak dah discharge hr ni, tak tau la pulak utk hari-hari esok.

sama-samalah kita berdoa anak-anak sihat-sihat belaka dan cepat sembuh.

16/11/11

sabar fara, balik nanti cepat2 rawat aydin ya..mana ada ibu yang boleh duduk senang bila anak sakit kan?

16/11/11

anak sendiri, maunya tak gelabah. yang penting kau ada bekalan doa dari kawan-kawan kat sini...

16/11/11

serbuk vitamin c tu ada jugak yg produk MLM punya..brand nutrilite.. aritu saya ada dapat dari klinik kat rumah tu..dia bagi dalam sachet kecik2..

16/11/11

sape tak risau.. rasa tak lena tidur bila anak tak sihat.. :(

moga Aydin cepat sembuh hendakNYA..

16/11/11

@bujal X

Alamak, ye ke?

16/11/11

@SM

=(

Aku sebenarnya rindu nak jadik jahat kat blog ko tp aku takde mood g.

16/11/11

@Rai

Nutrilite eh? Itu jenama Tupperware ke?

16/11/11

lah..siannya aydin...
get well soon ye..

haritu qaireen pun kena tapi dia kena muntah2...lepas 2 hari tu kena diarrheoa pulak..

kiranya lepas seminggu dah okaylah

16/11/11

take care aydin & mummy

16/11/11

@Fara
ceh, macam siut! aku dah lama tak kena tibai dalam blog sendiri.

apa-apa hal, kau setel dulu mana yang patut. yang tak patut tu, kau buat-buat lupa je. ada benda lagi penting ni...

Dugaan anak kecik fara. Bagi dia minum air suam banyak ye. kalau tak minum air suam panas susah nak turun. lepas ni fara kena pantau permakanan dia.

maafkan cik ina, sebab cik ina memang suka bebel bab makanan budak ni. suami cik ina dah faham sangat.masa dorang anak cik ina kecik dulu banyak yg cik ina pantangkan.minyak, keropok, gula-gula, air gas manis, makanan segera, fast food, teruk cik ina ni fara.sampai suami pun pening. Dorang boleh makan semua tu lepas umur 5 tahun.


InsyaAllah semoga Allah SWT permudahkan semuanya ye, harap aydin sihat cepat.

16/11/11

Masa anak-anak Kak Azie kecik2 dulu, Kak Azie pun selalu panik bila anak demam atau jatuh sakit.

Tapi sekarang ni, Kak Azie lebih cool sebab dah tau cemana nak handle situasi.

Lumrah kita sebagai ibu merasa gementar. Tenang bukan bermakna tak risau... tapi kawal.

Get well soon.

itu sifat2 seorang ibu yang semulajadi...:)

17/11/11

TApi betul lah..budak2 kecik kalau demam camtu memang lah akan sangat risau..

17/11/11

moga aydin cepat sembuh..
akak pun jangan tension2 sangat ye..
moga Allah mempermudahkan segalanya

sabar ya fara..kak ita rasa semua ibu memang mcm tu..kalu boleh nak anak sentiasa sihat...kekadang mcmyg fara ckp..biar sakit tu pergi kat kita...anak sakit hati tak senang..kak ita pun sama cepat sanggat risau...coz anak2 sangat jarang sakit..bila rasa panas sikit dah bawa ke klinik..

semoga Aydin cepat sembuh dan kembali ceria...amin....

17/11/11

Bila baca komen ibu2 kat atas ni semua mengalami stress bila anak2 tak sihat kan...
Semua ni boleh dijadikan panduan buat sya nanti.insyaAllah.

pst: Tak dpt nak gambarkan pengorbanan dan kasihnya seorang ibu itu.

saya akan tido di bilik anak kalau dia demam.. tak sampai hati nak tinggalkan

saya pun m'alami masalah yg sama dgn bujal.. entri Fara tak naik dalam blogger.com saya

Catat Ulasan