8/11/11

orang kita memang suka melatah benda yang bukan-bukan...

Perihal SEKSUALITI MERDEKA...

Apa kata kita ajak;
  • Gay
  • Lesbian
  • Biseksual
  • Transgender
berkumpul bersama kita? Ada sesiapa sudi?

Saya rasa, tak payahlah kita mengumpul dosa percuma dengan mengata. Tak payahlah melatah rasa benci bila dengar saja kempen liberalis sana. Saya rasa, elok juga Jabatan Agama kaji semula pendakwahan mereka. Jangan pula jadi pagar makan 'duit'. Ajak manusia yang konon bagus belaka belajar mengerti sesuatu dari menjadi TUHAN BIDAN TERJUN!

MEMAHAMI bukan bererti SOKONG.

Siapa di antara kita yang tidak mementingkan duniawi? Malah, dalam dunia blog juga penuh dengan cerita duniawi.

29 comments

erks....tak sokong juga tak peduli dgn politik itu...

Malam td terlepas nk dengar apa Ambiga cakap dekat wartawan..apa dia cakap ha?

8/11/11

agreed...fara kelas kau keh keh..

tuhan bidan terjun tak tahan tu...

Kalau banyak titi yg bengkok yg nak jalan pun kena ikut titi bengkok itu. SO... kenalah bina titi yg lurus dulu..

8/11/11

Saya amat amat bersetuju dgn cadangan anda.

Kita melatah tak tentu pasal.

Dan malangnya, latahan sesetengah pihak ialah kerana motif tersendiri, majoritinya atas motif politik (political mileage)

8/11/11

suka dengar alasan klise diorang."da tuhan jadikan kami begini"

keh keh~

Tanpa Nama
8/11/11

`memahami bukan bererti menyokong' betul ke beb? tapi kadangkala kau seperti enggan berkompromi mendengar penjelasan tentang sesuatu isu yang kau betul-betul tak suka (lari topik sikit, teringat kes nasi lemak 2.0).

back to the topic, dalam kes ni kita seperti sudah sediakan buah penumbuk awal-awal lagi untuk membantai mereka seolah kita dah tau perkara ini bakal terjadi.

atau pun masing-masing (pemerintah, pendidik, penguatkuasa, penggubal dasar, pendokong agama, masyarakat bisu pemerhati dan juga tong kosong) meneruskan tradisi `isu bermusim'. ramai-ramai bersuara bingit, tapi lama-kelamaan semua orang buat-buat lupa.

cubalah mendengar, sebab mendengar juga tak bererti menyokong.

Manusia ni melatah pun memilih2 juga! Ada benda cepat saja dilatahkan, ada pula dicucuk depan mata berkali2, buat tak nampak je!

8/11/11

Assalamualaikum Fara

dalam hal seksualiti merdeka saya teringat sebuah hadis, ertinya "Sesungguhnya rakyat akan mengikut gaya, cara hidup dan agama pemimpin mereka"

renung2kan

Wassalam

@SM

Aku mmg tak akan sokong 100% hal Nasi Lemak tu. Lagi 1, mcm ne aku nak fhm perihal Nasi Lemak tu klu cerita pun tunggang terbalik? Hah, ko kena gak fhm hal nie. Awal cite pun dah bt aku naik bosan. Orang Malaysia nie, klu setakat 1Malaysia bab menu makanan, bolehlah....tp klu bab tolong-menolong antara 1 sama lain, jgnlah nak dihrp!

Aku FAHAM sgtlah beb!

Tanpa Nama
8/11/11

haha, kau dah melatah...

back to the topic, apakah mereka ni harus diberikan hak untuk menentukan identiti sendiri? kan mereka ni meminta tanpa melakukan keganasan...

8/11/11

tapi saya tetap tidak suka orang yang amalkan seksualiti bebas.

perihal yang susah hendak difahamkan.

@SM

Erk? Aku melatah ke? Aku rs aku cool. Wahahahah!

Walau tak melibatkan keganasan tp ORANG tetap kata salah dan tak setuju. Nak tahu sbb ape? Sebab ada SEKS kat SEKSualiti tu. Hahahahaha!

Tanpa Nama
8/11/11

eh, kenapa aku setuju je apa kau komen hari ni???

cuma perhati dari jauh tentang isu yg tidak berapa nak ambil tahu ketika ini...

OK. KC stuju agar kita sume jgn melatah. Kita dgr sume pandangan dan pendapat.

Dgr tk semestinya menyokong, kan?

8/11/11

mcm2 hal lah...

8/11/11

lebih ramai yg lagi suka melatah dari meneliti persoalan isu macam ni..

di company saya ramai yg bertukar jantina..malah mereka dibenarkan menggunakan tandas wanita! .takutt..haha..

Erm.. complicated jugak.

Dalam hal ini saya menyokong.

Sokong dalam ertikata 'sokong membawa rebah'.

8/11/11

pok amai2 kat sini reramai..jgn dok melatah selagi tak kena cucuk pinggang tuh...amik tau dan jgn buat tatau langsung....

...kadang kala, dalam hal tertentu...kita perlu melatah...supaya kepala kita tidak dipijak...

POLITIK ? huh i hate itt! :p

8/11/11

setuju dengan komen daddy..
cukuplah menjadi pendengar...

Ramai dari orang yang melatah tu tak de pon nak ambik pot cuba selidik / baca (dari sumber asal) apa yang group tu nak cakap...

Sama macam Fara... faham bukan bererti sokong....

9/11/11

"MEMAHAMI bukan bererti SOKONG"

sangat setuju.

dalam hidup ni, jangan terlampau judgemental.

Kat Negara kita ni ramai yang suka tunjuk baik atau ngan menangguk di air keruh lebih-lebih lagi tak lama lagi nak pilihanraya.kui kui kui, doniya doniya

9/11/11

Dalam Blog WuMing banyak yang mengajar tentang kesedaran... walaupun masih konsep duniawi....

Tak gitu ...

Catat Ulasan