4/11/11

Siap kau Waqheh!

Saya dianiaya Waqheh! Dipaksa keras oleh beliau untuk menjawab tag yang diturunkan oleh kawannya sebelum ini! Siap ugut kata kalau tak jawab, saya akan dikenakan hukuman mandatori geletek tapak kaki dengan bulu ayam sampai gila (ok, saya tipu). Baiklah. Puh kiri, puh kanan! Ok, mula.............!

rules:
1. You must post these rules.
2. Each person must post 11 things about themselves in their journal.
3. Answer the questions the tagger set for you in their post . And create 11 new questions for the people you tagged to answer.
4. You have to choose 11 people to tag and link them on the post.
5. Go to their page and tell them you have tagged him/her.
6. No tag backs.
7. No stuff in the tagging section about "YOU ARE TAGGED IF YOUARE READING THIS" YOU LEGITIMATELY (a.k.a REALLY , TRUST, WITH ALL HONESTY) HAVE TO TAG 11 PEOPLE.
____________________________________________________________

11 perkara tentang FARA;
  1. Perempuan
  2. Anak
  3. Kakak
  4. Isteri
  5. Ibu
  6. Tinggi
  7. Gojes
  8. Sayang
  9. Cinta
  10. Kasih
  11. Cool
Saya jawab soalan MENGENA Waqheh. Tumpukan perhatian!

1. Pelakon malaysia yg paling anda bosan?
Waqheh

2. 5 bahasa dunia yg anda ingin kuasai selain Inggeris dan Melayu?
i - Cina (supaya aku faham apa yang orang Cina dok kutuk aku/orang Melayu selama ni)
ii - Tamil (untuk melengkapkan penguasaan bahasa 1Malaysia aku)
iii - Hindi (supaya tak perlu aku berkerut dahi bila dengar Shah Rukh Khan cakap Inggeris dengan aku)
iv - Jepun (supaya aku tak perlu terpinga-pinga bila berada di tengah-tengah Tokyo)
v - Korea (supaya aku boleh beritahu pada artis-artis Korea yang sangat popular kat Malaysia nie yang lagu mereka tu tak sedap langsung! Dah tu, artis-artis lelakinya dah macam perempuan pun ada! Tak macho, kurus kering, muka licin bersih macam budak cerita Sutun - Ouh, maaf peminat artis Korea. Sila pandai bezakan antara gurauan dan serius ok?)


3. Negara mana pilihan bulan madu? Kenapa?
Belanda sebab nak nyanyi Hindustan kat celah-celah bangunan kincir angin!

4. Penyanyi malaysia yg paling perasan?
Waqheh

5. Adakah anda jenis hapdet FB mcm baby hisap nenen?
Woit! Aku pun macam kau, tak suka FB (Maaf, jawapan ini hanya khas untuk Waqheh saja)

6. Seminggu berapa patah perkataan anda SMS?
Tak lebih dari 100 patah perkataan (Wow! Macam soalan SPM lah)

7. Makan nasi beras cap apa?
Beras 1Malaysia (murah dan berhati rakyat)

8. Berapakah bilangn rasul yg wajib tahu?
25

9. Siapa munkar nakir dan bila kali terakhir anda solat dhuha?
Malaikat dan err...err...err....(aku tak nak jawab sebab nanti orang kata aku riak)

10. Jika anda dapat 3 juta anda nak behenti keja ke tak?
Tak. Aku tetap jadi kuli.

11. Bilakah anda akan mati???
Aku bukan Tuhan maka aku dikecualikan untuk menjawab soalan ini. 

Maka dengan ini, saya tag 11 orang kawan saya yang terdiri daripada;


Soalan saya senang saja. Macam makan kacang.
  1. Suka makan belacan?
  2. Belacan dibuat daripada apa?
  3. Selain sambal belacan, lauk berbelacan apakah yang digemari?
  4. Masak asam pedas kena letak belacan atau tak?
  5. Kenapa sambal belacan itu akan jadi lebih ummph bila kita bakar?
  6. Pada pendapat anda, belacan itu busuk atau wangi?
  7. Antara tempoyak, belacan, cencalok dan budu, sila ikut susunan yang mana lebih anda suka?
  8. Sayur paling sedap dimasak dengan belacan?
  9. Nak buat air asam kena masukkan belacan atau tak?
  10. Agak-agak kalau terlebih makan belacan, apa akan jadi pada kita?
  11. Akhir sekali, belacan paling sedap adalah belacan dari negeri mana?
Wahai kawan-kawan yang kena tag, tolonglah...tolonglah jawab! Tolonglah! Tolong! Tolong!!!!!!!!!!!!

24 comments

kekekek...suka baca tag org nih!

erk....parah...haha takpe2 I cuba untuk U ok...hehe

takde tarikh tutup kan? sehari lagi tarikh tutup baru aku buatlah ye



hehe

4/11/11

saya da kena 2 tag yang sama~keh keh~

4/11/11

Alamak! kakcik sudah kena ke? Kakcik jawab di lain tahun, boleh? ;-)

sy pon dh kena tag .. nk buat tp sbb nk kena tag org lain tu yg parah sikit

Saya pun gojes tahu! haha..

Eh, saya pun teringin nak hanimun (lagi) ke Belanda..hahaha

alamak.. fara punya hal..
kenalah ayu gagah buat gak..
sebelum nie kena taq tapi tak layan..
soalan susah lah

aku suka baca ttg bahasa yang fara dok belajar tu.. terbaik lah.......

adessssssssssss
jwb jugak laa nanti
insyllh mlm nie k

haa..selamat menjawab...

harap impian ke Belanda nak guling2 tuh tercapai...hehe

4/11/11

fara lupa!!

gojek, cool dan ohsem..

hahaha...

4/11/11

adoyai....aku baca gelak terbahak nasib tak cekik megi slurpppp...jawapan lu steady boh batang hidung aku jugak..hampehhh ko fara...

4/11/11

jawapan soklan no.2 lu aku puji....

4/11/11

* terpinga-pinga *

habis pecah smua rahsia ea..

heee...;p

pss : jom join my GA! 2 klik je n boleh dpt ole2 CAMERON tau!

fuhhhh...nasib baik tak kena...

salam aidiladha ya, fara..semoga selamat perjalanan pulang ke kampong...

eh, terlekat nama lagi...

insyaAllah ada kesempatan nanti sya uat fara yea...

mencabar sgt psl belacan tu...hahahaha

4/11/11

KAH.. KAH.. KAH.. SOALAN TAK HINGAT...

soklan best..belacan oh belacan...haha

saya pun kena pernah tag dulu.. jenuh nya nak mnejawab satu persatu,. ehehe

Bersua kembali. Maaf lama tak jejak kembali di

sini. Salam ceria dan selamat menyambut Hari

Raya Eidul Adha.

Selamat berkorban di jalan yang di redhai oleh

Allah swt.

Ikhlas
~Gen2Merah~

jd ini semua kerja waqheh la ni?keh3

7/11/11

sekarang ni musim kena tag aje kan? kesian~ hek

8/11/11

Comel nya jawapan fara..hehe. soalan yg diberi pun comel juga. Menarik !

Sya pun ada org tag macam ni tapi xsempat buat lagi.

Catat Ulasan