17/12/11

apa rasa bila hati terluka?

Melukai hati dan perasaan sesama manusia bukan kehebatan. Tetapi kasihan.



Saya pernah secara tidak sengaja meluahkan kata-kata yang membuatkan si dia terluka. Sedikit demi sedikit saya hilang dari hatinya.

27 comments

17/12/11

memang sedih..tapi selalu fikir positif..

luka dibadan cepat sembuh fara, luka dihati sekiranya sembuh pun parutnya tetap dia ada, susah nak lupa, ingat sampai mati biarlah orang nak kata cik ina pendendam, bercakap memang senang fara, cuba kita yang hadapi. ye dak .

kadang-kadang kita tak sedar telah melukai hati orang lain...memang sukar untuk pulih...:)

17/12/11

kalau ratu tgk jenis kelukaan.kalau sampai menghina menjatuhkan maruah ke mmg lambat la nk dimaafkan atau nk hilang luka tu.tp kalau terluka atas sbb yg kecik2...ratu tak simpan dlm hati.cuma tu la kdg2 hati manusia lain2 kan.yg pntg jgn smpai kite lukakan hati mak ayah suami sudahla... :)

17/12/11

apa susah, minta maaf je la. macam driver 'kabur jantina' yang angkat tangan kat aku hari tu.

kadang2 mulut kita ni terbabas2...:)

17/12/11

luka dihati sangat susah mau sembuh.

setiap kali patah kita bercakap, kadang kala kita x sedar telah melukakan hati orang itu. namun andai dia terasa, hanya maaf mampu dikata.

:)

Kalau dah namanya luka, calar, tusuk, tikam, cucuk atau gores..sikit saja pun, ia tetap dalam kategori luka...

kadang kala mmg mulut nie jahat, tapi jgn pula segan nak minta maaf

17/12/11

SAYA PUN PERNAH TERLUKA DULU. MASA MAIN BOLA DI PADANG.. EH, NI KIRA TERLUKA JUGA KAN.. ;)

17/12/11

Kerana kita manusia biasa. Yang juga pandai minta maaf selepas tersilap, kan?

Seboleh2nya tak ingin melukakan hati orang sebab hati sendiri tak sanggup dilukakan.

Salam Fara,

Seelok2nya elakkan melukakan hati orang kerana tentu kita sendiri tidak suka dilukai.

18/12/11

demi kebaikan ..apa salahnya.

18/12/11

kata2 lagi tajam dari mata pedang kan?

18/12/11

cheqna rasa..rasa..
biarlah cheqna je tahu..huhu
sedih..tapi kena bangkit..takpela...

18/12/11

kerana mulut badan binasa

memang memilukan kalau ia terjadi secara tidak sengaja.

luka di hati tak siapa tahu ;(
makin lama makin berjauhlah hati...

luka di hati lmbt sembuhnya..

hurm...

19/12/11

Sakit fara...lebih² lagi bila di lukai dgn org yg kita syg...sakit sangat², rasa tak tergambar kesakitan itu.

19/12/11

perkara yg paling merisaukan aku ialah tanpa sengaja melukakan hati orang dan aku tak berkesempatan untuk meminta maaf

tulah kadang2 mulutnie tercelupar gak sampai terguris hati org=(samalah kita..

bagi kak ita ,bila hati terluka..kesan nya tetap ada walaupun sudah memaafkan...

19/12/11

Assalamualaikum Fara

terima kasih bagi rasa rendang semalam...

Wassalam

Catat Ulasan