22/12/11

jodoh sekufu

Baru saya faham apa itu sekufu dalam memilih jodoh...

Apabila seorang imam memilih jodohnya seorang pelacur bersandarkan pada ayat lamaran;

Kembali ke pangkal jalan

dan pelacur menerima lamaran imam dengan menjawab;

Tolong bawa aku pulang....

  • Orang yang beriman untuk orang yang bercita-cita untuk menemui keimanan
  • Orang yang ikhlas untuk orang yang ikhlas untuk menemui hidayah
  • Orang yang bersih untuk orang yang bersungguh-sungguh untuk membersihkan hatinya dari dosa kekotoran.
Selagi si lelaki tidak merajai 1 nafsu, selagi si perempuan menghargai 1 akal.

18 comments

nice entry...
sebelum ni tak faham jugak apa maksud sebenar...jodoh sekufu..
Dengar ceramah pun tapi masih blur.

22/12/11

saya pun baru faham..thanks fara..

selama ni org selalu kata lelaki baik utk perempuan baik..kalau perempuan pelacur layak dengan lelaki gigolo je..hehehe..

hmmmm.

ala ala kononnya syed musti dgn syarifah la....:)

Kan..kalau memahami erti sekufu yang di maksudkan agama, aman hidup...

Kadang2 kerana cinta sekufu dilupakan.

baru faham juga.. thanks yer fara atas pemahaman ini..

1st..ehehhee

22/12/11

penuh erti.. tersurat dan tersirat..

sama sama menuju kearah kebaikan..

nice
kalau ada sikap ingin menolong
kalau ada sikap ingin berubah

pendek namun hebat!

siapa cakap pendek tak hebat...hehe!

owh nie maksud sekufu... TQ2

22/12/11

Owh...baru saya tahu maksudnya.

kak ita mula-mula tadi tak faham gakk..tak berani nak komen..bila tengok pengomen yg lain..rasanya faham lah sikit-sikit...

kadang-kadang pelacur lebih pandai menghargai suami : )

emm entry ni buat saya lebih faham dgn makna sekufu

ustaz dulu2 bg contoh lain ckit..

23/12/11

Salam fara..,

saya suka en3 ni ringkas tapi penuh erti...

23/12/11

DUDUK sama rendah, berdiri sama tinggi', 'Sama cantik sama padan' dan `Bagai pinang dibelah dua'. err..

Catat Ulasan