21/12/11

kesialan sebuah celaka

Aku adalah sial yang menuntut hak,
Aku adalah sial yang mahu bersuara,
Aku adalah sial yang menagih janji,
Aku adalah sial yang menjerit mansuh,
Aku adalah sial yang mempersoalkan,
Aku adalah sial yang memperdebatkan.

Persoalannya; sialkah aku membidas kecelakaan?
Hakiki, pilihan di tangan aku.
Realiti, susah itu dalam tangan.

Tiadalah tegap sigai andai pasak goyah, bila menuntut tanah sendiri pun terasa payah!

24 comments

21/12/11

1st!

21/12/11

sialnya engkau itu hanyalah pada mereka yang menyimpan hak orang lain.

21/12/11

Bila yang hak dinafikan, tidak mustahil berlakunya kecelakaan.

pakcik suka tengok maharaja lawak mega.

siti pun kritik,
chef wan pun kritik,
mesej siti sampai tapi org tak marah,
mesej chef wan pun sampai, tapi orang menyampah.

benci bila kebun arwah nenek hilang begitu sahaja.

nak tuntut tapi ada sahaja halangan.. RM habis di keluarkan, sampai skrang orang yang duduk ditanah tu, skrang dah jadi stesen minyak berjaya..

menyampahnnyaaaa

Pilihan ditangan kita, jadi jgn tersalah pilih supaya tak menyesal kemudian hari......eh..betul ke mksud tu dgn komen akak?
Kat sabah bnyk yg takde tp kita tak kisah, dah biasa.

21/12/11

bak kata al lavendari... kita jangan seperti 'anjing menyalak bukit' tunjukkan hak kita di jalan yang hak agar kita berhak mendapat hak dan agar hak kita x lari kepada yg bukan hak....

Wah bermadah syahdu dengan puitis tersurat & tersirat...dalam makksudnya itu kan.. :-)
anyway nice & simple blog...

BTW we already follow your blog, don't forget to follow our blog too.. :-) TQ

www.mylovely-cats.blogspot.com

adakala kecelakaan itu datang dari kesialan kita...

21/12/11

janji untuk ditepati kan.. tapi hakikatnya mereka lebih suka dengan duit yang berkepuk dari menunaikan janji..

21/12/11

SABAR.. SABAR...

erm..tak mampu berkata-kata dah!

@Daddylicious

En.Daddy,
Dalami maksud sy ye. Karya sy tidak mensialkan manusia. Dan tak baik mensialkan apa sj dalam dunia walau sial tu termaktub dlm kamus dewan bahasa dan pustaka.

Walau dulu kita pnh susah dan krn pnh susah kita meredah seribu payah tp jgn terlalu selesa dgn kesenangan hasil dari jerih yg lalu.

=D

terlalu dalam maksud tersirat..dan tersurat....

21/12/11

Dalam maksudnya tu.

go for it! it's yours!

21/12/11

menuntut hak, mahu bersuara, menagih janji, menjerit mansuh, mempersoalkan, berdebatkan.... semua itu bukan sial....

itu semua hak kita....

suka baca entry ni
penuh udang sebalik mee

thumbs up!!

hak milik kita, keputusan milik kita, kita yg tentukan

ooo betullah fara kata orang tu tak paham ngan puisi fara,dia tak cuba gerudi korek secara dalam tu : (

Kadang2 bukan tuan punya lebih berhak. Itu yg payah.

orang macam Fara sesuai keje dengan Ceupacs.. (gurau2 je.. ) (",)

kita harus memilih dengan tepat, jangan salah memilih. kalau tidak kecelakaan akan bakal menimpa. kadang setiap yang berlaku bukan senang ditempuh.

22/12/11

Biar yg membuat sial menerima padah... usah perpanjangkan kesialan itu...

Catat Ulasan