30/12/11

kais pagi, makan pagi!

Bertimbun kertas! Saya nak pergi jual. Bila merasa kais pagi, makan pagi macam ini adakala menyeronokkan. Terasa seperti orang susah. Orang susah yang tak layak untuk dapat bantuan. Tapi, Alhamdulillah. Saya jadikan sampah itu duit. Sekurang-kurangnya, kuranglah tangan saya menadah. 

Jumpa petang nanti!


32 comments

30/12/11

alhamdulillah........

Ok bagus...dalam sampah ada duit sebenarnya...cuma kita je yg tak jumpa lagi duit tu...'sampah' dah berlonggok rumah akak...x sempat nak jual...

Ada juga sumber rezeki yg lain... :)

petang nanti ayu tak online..

tolong jaga rumah ayu..
ayu nak kais petang.. buat bekalan kami anak beranak

30/12/11

bertimbun kertas kat rumah.. nak bawak turun tu pulak yg bercinta..

suka jugak mengumpul sampah yg boleh dijual..dari terbazir dan mencemarkan alam..

30/12/11

uhh pedas..tapi saya pun biasa jual suratkhabar bolehlah buat alas2 perut kan..

year-end spring cleaning kah?

30/12/11

sesuatu yg menarik....ade gak pekdahnya.

30/12/11

KEBETULAN.. MALAM TADI SAYA BERMIMPI SAYA JADI PENGUTIP. MENGUTIP APA SAJA DI TONG SAMPAH, SAYA ASINGKAN KERTAS, TIN, BOTOL LALU DIJUAL..

APAKAH RAMALANNYA ITU?

30/12/11

Kertas terpakai dah agak mahal berbanding dua tahun yang lepas. :)

30/12/11

ramai orang melihat sampah tu sebagai duit. tapi lebih ramai lagi yang nampak duit tu macam sampah, suka membazir dan membuang ke tempat yang tak sepetutnya.

30/12/11

kais semalam makan pagi ni
kais pagi ni makan tgh hari nanti
kais petang makan malam dan pagi esok(kalau panjang umur)
tak kais kalu.tak makan la..

dr sy juga yg tak layak terima bantuan :)

slmt tahun baru fara..jom main pok amai-amai

30/12/11

saya tunggu nak kais duit nufnang..he he he

okey see u soon :)

30/12/11

saya pun gemar kumpul kertas/kotak..jual sekali dgn paper.

selamatkan alam..^_^

30/12/11

Kakak pun jual botol-botol minyak masak, botol syampoo, botol sabun dsb masuk tabung anak kakak...

tak pe fara janji rezeki halal dan tak meminta-minta : )

30/12/11

Jom kitar semula!!

30/12/11

yang penting halal, kan?

SALAM,
Yg penting apa yg kita buat tu bukan benda haram. Selamat menyambut tahun baru masihi

Saya pun tengah mengais.

Tak tahu lah bila boleh berhenti mengais..hehe

30/12/11

kdg2 sekeliling kita mmg boleh dijadikan duit :)

alhamdulillah..

kata orang, kesusahan mengajar erti kehidupan.. (",)

30/12/11

kais pagi makan pagi tu mewakili saya....

dpt lah 2 3 hengget ye x?

kertas yang dah macam sampai macam suratkhabarlama, dan kertas2 lama yang dah xpakai..jual dapatlah RM 1-5 ringgit paling banyak :)

30/12/11

sekurang-kurangnya kita berusaha walau hasil tak seberapa..

30/12/11

banyak sampah yang boleh dibuat duit sebenarnya, suratkhabar, tin minuman, kertas kertas dan bateri kereta.. rajin atau tak sahaja nak kumpul semua tu.

dapat juga rezeki..:)

3/1/12

Ok lah tu fara...rezeki. Teringat masa zaman skolah, kumpul tin aluminium, pantang nampak tin kosong ☺☺

say pun jual kertas...

kadang2 penat kumpul sampai berkilo-kilo...dapatnye 80sen je...huwaaaa

Catat Ulasan