15/12/11

penangan hujan

Hujan. Jalan mesti sesak. Perut mesti lapar. Tidur mesti lena. Penangan si hujan. Bukan sialan. Tapi rahmat Tuhan. Saya? Tiba-tiba teringin nak makan lempeng kelapa cicah sambal tumis garing. Agak-agak, kecur liur tak?

Tapi, suami nak makan nasi juga.

Menurut perintah...

24 comments

Semua fakta2 termasuklah tidur yang lena adalah sgt2 diingini saat2 ini kecuali "Saya yg menurut perintah". Hihihi.

15/12/11

aduhaiiii...terbayang² lempeng kelapa ngan sambal tumis. Lempeng kosong cicah gula pon sodap gak ☺☺☺

15/12/11

ikhlas memasak, ikhlas memakan...

15/12/11

buat dua dish....

ok apa...

15/12/11

apa kata masak utk suami dulu dan kendian masak utk fara pulak..kalau rajin la ;-)

15/12/11

wah mkn lempeng hujan2 mmg marvelous...

buat la kedua-dua tu..sama2 puas hati...

terlioq jgk wlpun sini tak hujan....huhu
Cicah dgn gulai pun sedap gak!!

15/12/11

Kebetulan balik kerja tadi, kakcik terus ke dapur dan buat lempeng (tapi tak ada kelapa). Anak kakcik minta nak makan dengan sambal tumis bilis. Kakcik buat je. Alhamdulillah, laris sangat. :)

hujan sebegini memang akan mudah merasa lapar. sejuk menghakis haba, eh yeke? tak pasti.

lempeng kelapa dan sambil tumis garing, terbaik. mmg terliur.

:)

jangan lupa...masa lempeng tu dengan penuh kasih sayang tau!

miss my last memories..

15/12/11

musim hujan jugak kesihatan agak terganggu...tp hujan ttp suatu rahmat... :) lempeng kelapa???mmg kecurrrrrrrrr...makan ngan asam pedas rebus pun sedapppp...

15/12/11

kalau musim hujan saya tak nak makan banyak2.. nanti kenyang susah saya nak tidur nyenyak time ujan yang nyaman.. ehehe

16/12/11

lapar juga ni~

suami juga yg untung.. (",)

Bila kita bujang ikut tekak sendiri, perasan tak , bila kita dah punya suami dan anak, kita masak ikut tekak suami ngan anak, tak pe kan rasanya kita bahgia bila membahgiakan orang tersayang : )

Utmakan kehendak suami besar ganjarannya sekalipun segelas air kosong. Dah tugas isteri, bukan je menurut perintah malah wajib......kalau silap, maaf la ye. Akak pun dulukan tekak suami.....

sokong cakap kak ina..saya pun sekarang dah jadi macam tu..sbb setengah masakan yang saya gemar suami tak gemar..

16/12/11

ADA ORANG KATALAH KAN.. PENANGAN HUJAN NI MENGHASILKAN ANAK.. BETUL KE? ;)

16/12/11

sedapnyaa... kita memang nak 'senang' kerja tapi apa bleh buat, tekak lain2.. lagi kalau anak2 pun minta menu masing2 lagilah haru maknya...

16/12/11

sedapnya lempeng...haihhh...

hujan mmg buat perut ku semakin kedepan bukan preggy tapi penuh ngan lemak dek kerana lapar yang tahap dewa..haha

20/12/11

haha..baru lepas masak sambal tumis ikan bilis. tapi nak makan dgn nasi. UIH...lempeng pun best juga.

pst: seorang isteri mesti patuh perintah suami. Nak masuk syurga tak?!

Catat Ulasan