4/01/12

jangan! jangan!

Saya tak suka menggalas beg tangan. Alhamdulillah, saya jimat di situ. Tapi ada sebab juga kenapa saya tak suka. Antaranya;

Selalu sangat jadi saksi kejadian ragut!

Sepantas kilat! Sekelip mata! Kawan-kawan yang suka bawa beg tangan, tolong berhati-hati. Kalau berada di khalayak ramai, tolong peluk beg tangan anda erat-erat. Jangan berlenggang seolah-olah kita berada di New Zealand. Tidak! Kita berada di negara Malaysia yang...yang...yang....(saya tak sampai hati nak teruskan).

29 comments

4/1/12

saya pernah diragut dan banyak kali tengok orang kene ragut..

memang sekelip mata.. nak jerit 'tolong' pon tak sempat..itupun mujur.. selalu yang saya tengok mmg akan tersungkur...

Kalau 'berjalan-jalan' kakcik sebenarnya lebih suka pakai seluar/jeans yang banyak poket. Semua boleh disumbat termasuk kamera kecik kakcik. :)

4/1/12

kenapa ye kejadian macam ni makin menjadi2?... sebab jurang ekonomi jauh berbeza ke atau sikap manusia yg semakin x takut pada dosa pahala? yg peliknya, negara yang 'x kisah dosa pahala' aman,.. negara 'Islamik ala malaysia' x pulak???

Tanpa Nama
4/1/12

...teruskan. teruskan beritahu kami persepsi kau tu.

hive five!sb saya pun tak berhandbeg walaupun berkereta saya hanya pakai beg kain yg dpt free di matta fair itu... :)

erk..selalu pkai beg silang je..tgk keadaan gak. berlenggang tu tdk sama sekali :p

betul..berhati-hati ketika membawa beg tangan...:)

Malaysia negara yang AMAN dan DAMAI.
- betul tak??

k.fara yana nih kalau nak g jalan2 jer pakai handbag..pulak tu bag yang jenis troli..boleh muat segala benda..haha..tapi kalau mae keje bawak beg untuk isi make up ngan purse jer..heee..

minta jauh kejadian ragut2 ni..

Sebab tu kdg2 bila pi kat tempat2 yg sesak..sy suka bagi suami sy galas hbag dan suami sy pun suka nak menggalasnya sbb jenis suami sy tak suka letak wallet dlm poket seluar dia jadi dalam hbag sy ada wallet dia jgk. Jadi lebih selamat klu suami sy yg galas bila ditempat2 yg sesak dgn org ramai.

Tapi ada stgh org kata lelaki bwk hbag isteri/gf ni mcm mengada2..
meluat tgk la..tapi ada sisi baiknya jugak kan fara :)

4/1/12

beg tangan lelaki ade ke yg nk ragut ?..hehe tak suka gak bg mamadiana pakai handbag..

kat UK atau Itali apa kurangnya .. Bahkan dalam Masjidil Haram pun ada pencopet !

Makngahnya pernah kena masa makan kat London. Dia letak beg tangan bawah meja di celah2 kaki kita, sebab atas meja dah penuh dgn makanan untuk 6-7 orang. Habis makan, beg pun habis dikebas orang. Cekap betul !

bila selalu ada kejadian ragut itu bermakna peragut2 tahu rakyat malaysia berduit...

betul tu sis.ramai yg lengang lenggok nk tunjuk handbeg LV pasar mlm tu/bile kena ragut.huh takut.

terima kasih atas teguran dan nasihat..
fara, ayu jadi risau nie

4/1/12

beg bawa pi keja ja..
kalau nak shopping, pakai seluar yg banyak poket.. :)

4/1/12

PASAL NEGARA AMAN LAH ORANG NAK HURU HARA KAN..

ska hnbg..... alhmdulillah. mdh2an tak jdi pa pe. hti2

saya benci peragut..huh

malaysia ramai org yg nak hidup cara senang

5/1/12

same goes to me..=)

Satu lagi,wanita2 yg menunggang moosikal,tlg la jgn letak henbek dlm raga motor...selimpangkan kat bahu n pakai jacket utk lindung dr pandangan peragut...kemon la,dh byk cth kes tp masih x berhati2... (sedikit emo di situ)

saya pon tak suka pakai beg tangan....

5/1/12

aku penah diragut rantai dan aku sakit hati sbb rantai itu mak yg bagi..itu zaman aku belum bertudung dan sekarang aku bertudung tapi tak de rantai ;)

kak ita tak pernah kena ragut..dan tak pernah lihat mangsa ragut..mintak2 tak jadi kat diri ini..kat opis aje bawa beg tangan....kalu kuar tumbang beg hubby..dompet dan hp aje...

sama dengan ai.. handbag hanya digunakan untuk ke pejabat.. selain dari tu kalau keluar mesti poket hubby yang penuh berat bagai.. dalam poket ai hanya hp semata.. hikhikhik..

saya byk dan suka sgt beg tangan. Tu psl la saya selalu pokai!!! Hahaha ..

nana pon x suke pakai beg galas..nana suke pakai beg plastik jerp..hahaha

x gurau..

nana pakai beg dompet je..senang..

7/1/12

Sya memang suka pakai handbag. Senang nak sumbat2 barang.

Alhamdulilah xpernah kena ragut dan sentiasa kepit hanbeg di depan badan

Catat Ulasan