17/01/12

kasta

Saya jelak dengan kasta. Malah, majlis kahwin pun ada meja VIP. Walhal, kita telanjang bulat sama-sama. Samada datang atau kembali.

 

32 comments

Sama juga kononnya 'majlis bersama rakyat' - tapi tetap ada meja VIP/VVIP... apakah?

17/1/12

hormat katanya~he~~

17/1/12

dan bila para vip vip memandang kita dengan tatapan seperti mengatakan, "ah, kau dan aku berlainan darjat."

aku rasa tidak adil sekali.

dunia sekarang mengkastakan semua perihal hatta kencing sekalipun...kan ada tandas untuk VIP...
MF, pengalaman dijemput ke majlis kahwin yang satu mejanya dapat buah tangan sebakul penuh dan tasbih kristal manakala pada satu bahagian lain pula, hanya setangkai bunga telur baldu berwarna merah muram...walhal majlis sama...buat hati ini berasa mahu menjadi ghaib saja dari majlis yg konon gah dan meriah itu...

17/1/12

Dah nama kehidupan fara,suka tak suka, kena hadap jugak..saya duduk batu pahat, rumah mak abah saya di TAMAN KOPERASI BAHAGIA kat sekolah convent dekat dengan carefour tu, tapi saya tinggal di parit raja, kerja di uthm..

hmmmm bese lah tu kak.kite tak de pangkat datok.datin.

tak suka la

kat tmpt keja sy bila ada majlis apa2, tempat duduk dan tmpt makan pegawai diasingkan, istimewa!

tapi tempat utk anggota bawahan....(malas nak cakap)

17/1/12

kalau duk meja VIP kena control makan.. sopan santun.. malu nak menambah..
baik duk belakang belakang.. tak terbatas pergerakan!

mmg selalu rasa tak best bila berada dalam majlis yang sebegitu.. kalau sama rata apa salahnya kan..

mungkin ramai yg terlupa, dulu pernah telanjang bulat sama-sama.. tapi takpe.. akan datang.. akan ingat kembali..

ada orang bila masuk bilik hotel A cakap, ni hotel ke ape ni, tak best langsung..

terkedek2 orang bawahan kena pegi tempah hotel yang lain..

akhirnya, orang bawahan yang dapat duduk bilik hotel A tu.. orang bawahan tu kata, best betul bilik hotel ni.. macam ni punya bilik pun masih lagi kata tak best, pelik betul..

tak semua orang ada rasa yg sama kan.. (",)

17/1/12

Biasalah tu fara, KASTA...ada di mana2 saja.

17/1/12

sebab tu aku lebih rela patah balik bila nampak ada khemah untuk VIP. pada aku yang VIP cuma pengantin je.

setuju.

17/1/12

Mereka tak sedar... Masa mati nanti semua orang akan melalui proses yang sama..

Busuk - kembung - berulat dan reput dan menjadi makanan cacing tanah...


* Banyak isi kandungan Blog WuMing yang berunsur lawak seperti isteri buli, saman ekor, dan macam- macam lagi adalah hasil dari otak WuMing yang gila-gila....Suka merapu dan fikir bukan-bukan..

Tentang entri yang lain pun ada dari pengalaman hidup... Seperti masa dam kasih sayang pada ibu-bapa, dengki dan lain..

Ada juga dari hasil bacaan..WuMing suka membaca.. WuMing boleh baca dalam bahasa Thai juga....

17/1/12

akhirat tidak dapat dilihat sis...dunia jelas terpandang kan...semuanya tentang sikap...mati nnt baru sama tinggi rendahnya..tp seramai mana manusia yg endahkan sama taraf ttg mati....Bukan dirumah kenduri sahaja ada kasta sis...Di Mekah Al-Mukaramah juga ada baru2 ni....

susah nak berbicara tentang kasta.. kemana pun pergi selagi hayat dikandung badan, akan wujud soal ini.. hanya melainkan di SANA nanti.

:)

17/1/12

tak boleh nak elak..kalau ikut pepatah orang melayu..harimau mati tinggalkan belang.. manusia mati tinggalkan nama...eh ada kena mengena ke..hahaha..

kat dunia..orang mengejar harta dan pangkat..supaya dilihat mulia..

aku mmg tak suka bab2 kasta nie walau berlaku pada kalangan melayu. 2mggu lepas aku baru terkena, selamba badak aje memandang org kebanyakkan mcm aku dan kawan2 sedang melepak kat warung. sambil memerli kami disitu.


Tp agak hairan la, semalam. aku nampak org kaya tu pun turut makan makanan diwarung yg kami lepak . Bajet bagus.

hurmm... biasalah adik.

kadang pelik kenapa x buat sama rata je , sangat x selesa kalau berada di majlis sebegitu

17/1/12

hahahaha
betul2
sebab tu majlis cheqna kekgi tak dop meja2 vip bagai sebab cheqna wat sama je...hahahahha

saye tak biase join majlis yg ade protokol bagai ni...

kat mana-mana ada fara .....tak boleh nak buat apa..dah budaya dah...

17/1/12

bukan meja je..pinggan hidang pun ada beza..kita ni makan pinggan kertas ke..yang vip nun pinggan kaca..
hindu je yang berkira pasal kasta ni..

Protokol... Nnt tak dpt bantuan..hehehe

18/1/12

tanpa kasta...?

mungkin kah?

kurang minat menghadiri majlis yang penuh dengan protokol..

setuju , dalam tak diam banyak majlis keraian, keramaian , kahwin yang kasta mengkasta.betul ke ayat cik ina ni.

bernas..!

untuk rayat...satu malaysia...hampeh...idakler ado maknanya..papepun golongan atasan ttp gemuk!

jelak jugak dengan kasta.

tak habis2 dulukan yang lain dari sahabat sendiri.

Catat Ulasan