23/01/12

limau tahun baru cina

Tahun ini saya murah rezeki dengan limau mandarin. Sedang menimbun dalam peti ais. Dan berkira-kira hendak makan atau tidak sebabnya sebelum raya, saya dah balun cukup-cukup.

Muak!

20 comments

Jom buat jus. :)

23/1/12

Assalamualaikum Fara

kejap lagi saya sampai nak buka peti ais....he he

Salam,
Share la dgn kawan2 ini ... kami datang !

23/1/12

cun header u...:)

ahahaha... sama macam saya... tak larat dah nak sumbat limau2 manis ni.. kat ice box masi betimbun lagii.. huhu

satu2 makanan kalau kat dunia, semakin byk makan, semakin rasa muak..

satu2 makanan kalau kat syurga, semakin byk makan, semakin sedap.. (",)

23/1/12

makan sampai lebam =)

murah rejeki..alhamdulillah :)

jgn perut memulas sudah hehehehe

sy x mkn pasai takot ilang sora nanti. altermaklumlah, sora ai adalah antara 'alat' utk cari mkn...ahahhaha

23/1/12

lepas raya cina kang, teringin pulak nak makan limau, kan? :)

dan pakcik pula sebaliknya .. tak ada siapa lagi sudi memberi, tidak seperti semasa bekerja dahulu.

takut nak makan byk nnt sakit tekak...asben kak ain dah gi klinik sakit tekak la tu sbb byk sgt makan buah limau tuu...

24/1/12

malam baru ada kesempatan menerjah blog kegkawan...tatamu diutamakan, ...bak sini limau sekotak.

nasib baik nana hanya ada sekotak limau mandarin, dan semua limau2 itu sangat manis...skg tinggal 10 bijik...oh sayangnye...

yuppp kawan2 dan jiran2 cina macam dah satu tradisi berikan limau pd rakan2,.. kita? time nak raya berebut order 'kuih tunjuk' dapat je kuih, terus simpan balang.. packing nak balik kampung.. kawan2 cina tengok jer,.. almaklum kita puasa so kawan cina pun kena 'puasa' la gak nak rasa kuih kita...

25/1/12

bisnes tak berapa baik tahun ni / lepas....

saya kurang dapat limau berbanding dulu-dulu...

saya mula sedar diri...

:(

bila dah banyak sikit pun tak heran tapi bila takde mula sibuk mencari..

banyak tu fara..tak abis sedekah atau beri kan jiran-jiran...

fara limau yang banyak tu boleh perah buat air limau .Samalah cik ina pun muak , nak makan banyak sangat takut sakit tekak.

Catat Ulasan