3/01/12

saya

Sebelum saya nak mengata dan sebar-sebarkan aib orang, saya akan mengadap diri sendiri ke cermin dulu. Saya tenung wajah saya dalam-dalam. Melalui cermin, saya bermuhasabah sendiri.
  • Kalau lelaki itu gay, aku ada anak lelaki.
  • Kalau pelajar cemerlang itu seksi, aku ada adik perempuan.
  • Kalau lelaki itu mat rempit, aku ada anak lelaki.
  • Kalau perempuan itu buang anak luar nikahnya sendiri, aku ada adik perempuan.
Kalau saya bujang, saya akan kahwin. Kalau saya tak ada anak, saya akan ada. Kalau saya ada anak kecil, anak saya akan besar. Dan saya tak tahu pun apa akan jadi pada masa depan. 

Betullah kata orang. Duit itu pembinasa. Dek mengejar duit, manusia dah tak kisah halal haram.

2011 meninggalkan saya sejuta pembaziran (masa). 2012 mendekatkan saya dengan ketakutan.

33 comments

3/1/12

2012 mendekatkan dengan ketakutan? ceh, terpengaruh dengan filem john cusack la ni!

3/1/12

Duit sudah menjadi sanjungan manusia hinggakan ada yang tidak peduli lagi dosa pahala... :(

ok tidak..jgn sesekali mengata hal org..tidak tidak tidak..

3/1/12

wah..siap muhasabah depan cermin tu!^_^

mmg betul, sblm apa2..bayangkan situasi diri sendiri dulu..

saya suka dengan ayat yg last tu...motivasi yg bagus!!

emm betul tu..


salam tahun baru ya fara..fara takut apa?

duit memang mengawal minda seseorg. skrg semua kerana duit. sampai yg Utama pun kita abaikan...:(

a'a..saye pun selalu ingatkan diri..tak baik ngate orang nanti kena kat diri sendiri..

yupppp... cermin diri dulu sebelum nak menemplak orang, ingat jika kita salahkan orang lain.. 4 jari lagi akan tunjuk ke arah kita, so tanpa bukti kukuh jgn berani beradu nasib,..

SALAM,
LF AMAT MEMAHAMI MESEJ YG HENDAK DISAMPAIKAN. INI JUGAK MERUPAKAN ANTARA DILEMA YG LF ALAMI ... NAK NASIHAT ANAK ORANG, KITA JUGA ADA ANAK .. ANAK KITA MUNGKIN LEBIH TERUK ! DALAM SITUASI SEBEGINI, LF BERPANDANGAN KITA SEHARUSNYA SALING-MENASIHATI. KITA JUGA PERLU BERSIKAP TERBUKA BERSEDIA MENERIMA TEGURAN KE ATAS ANAK KITA ..... KALAU TAK SILAP, AJARAN AGAMA KITA PUN BEGITU (SBG CONTOH, KITA ADA HAK DAN TANGGUNGJAWAB KE ATAS JIRAN, DAN BEGITULAH SEBALIKNYA HAK JIRAN KE ATAS KITA). WALLAHUA'LAM

kesimpulannya..cerminla diri kita dulu..acik setuju dan selalu sangat mengulang ayat yang sama.

@SM

Filem 2012 ke? Tak ah. Tapi aku takut, entah apa yg tertulis pulak nanti. Makin hujung dunia, makin dkt aku dgn ketakutan. Dan semakin tertanya-tanya....bersediakah aku? Diterimakah amalan aku?

=(

Setuju. Jadi dok diam2...hehe

Permulaan 2012 sy sgt indah dan bermakna...moga berterusan hendaknya. :)

sesuatu yg positif bila diri dekat kepada ketakutan.. (",)

yela skang ni just jaga family kite je....org lain tu kita doakan yg bebaik je utk dorang...

peringatan bersama terima kasih fara,selamat tahun baru...setuju yg fara katakan...sekarang ALLAH bayar cash..tak perlu tunggu akhirat....

3/1/12

itu jugak yang cheqna terapkan dalam diri

3/1/12

betul..kita sendiri tau kita pun tak betul..

betul tu farra. sebelum nasihat atau kata org, lebih baik tgk diri sendiri dulu.

ya saya setuju... Buat baik berpada2, buat jahat jangan berkali2... hari ini kita kenakan orang, esok lusa kita atau anak2 atau ahli keluarga kita yang terkena...

asalkan kita tahu menjaga diri sendiri.. Insya Allah, kita lalui tahun 2012 ini dengan penuh kesempurnaannya..

3/1/12

Saya yang sentiasa muhasabah diri. Tapi manusia tetap dengan kekhilafannya.

selamat tahun baru fara!

harap tahun ni lebih baik dari tahun2 sebelumnya..

fara, nak mintak email... nak mintak tolong awak buat header baru utk saya boleh tak? hehehe

akak,this is a good reminder for me too.:)
thanks...

3/1/12

ITU LA PASAL.. LAGI SATU, JANGAN KITA HANYA MENGATAKAN BAHAWA ANAK KITA SAJA YANG BAGUS..

kesimpulannya jaga2 tingkah laku sendiri dan keluarga sendiri...

diam terpaku kat sini..memang sentap tapi itu realitinya..

follow sini..cool blog ni^^

Yang baik dijadikan contoh tauladan...

yang kurang baik tu dijadikan sempadan, agar kita pun tidak terikut.

Terimakasih berpesan-pesan.

4/1/12

seperti bak kata iklan pantene ke clear gua tatau lah...2012 dunia berakhir hehee

4/1/12

tapi mengata sangat enak....

sungguh mendalam dan sokong... psl tuh sy tak suker nk share mender2 mcm neh tp raamaaaiii bloggers suda kasi copy n paste ....hmmmmm... tinggi laa tuh trafik depa...

setuju nak mengejar duit kadang-kadang ada yang sanggup bukak aib orang : (

4/1/12

takut
aku ada adik lelaki
aku ada adik pompuan
aku ada anak lelaki
aku ada anak pompuan
w,pun doa aku tak putus utk mereka dan doa yg baik utk mereka tp aku tetap risau kerana esok lusa bukan di tangan kita

yna juga takut apa akan jadi pada tahun ni..tahun 2011 betul2 beri impak maksima lah dalam hidup..wuuuu

Catat Ulasan