11/01/12

kasut

Suami pernah beritahu saya; I tak ada jam tangan. Saya jawab; U ada jam tangan tapi U tak nak hantar repair. Kemudian dia kata; I tak ada kasut. Saya balas; Oh, hadiah harijadi ya?

Harijadi suami saya dah lepas minggu lalu. Saya perasan, kasut kerjanya sudah lama tak bertukar. 2 pasang kasut yang dia asyik tibai itupun dah lebih dari 3 tahun. Sudah lusuh dan koyak. Bila saya suruh beli yang baru, dia kata; Beli yang penting dulu. Dulukan U dan Aydin. Untuk I, nanti-nanti pun tak apa. Selalunya dia macam itu. Kalau saya kata nak belikan, dia kata pula; Simpan aje duit U. Nanti sesak-sesak, boleh guna. Jadi, apa daya saya? Bila saya tengah sesak (awal bulan Januari bukan permulaan yang baik bagi kami), dia asyik mengendeng minta hadiah pula. Sudahnya, saya hanya meraikan harijadinya di KFC saja. Itupun saya guna duit untung jual kerepek yang tak seberapa nak ada. Nak makan yang mahal-mahal, rasanya yang murah masih banyak yang sedap. Jadi, mana-mana saja yang termampu.

Suamiku, kalaulah saya ini jenis ada duit berkepuk-kepuk, bukan setakat kasut dan jam tangan saja. Malah, KLCC pun saya belikan. Heheheh. Tunggulah sikit masa nanti kalau ada rezeki lebih, saya belikan kasut Pallas Jazz untuk kita 3 beranak ya?

42 comments

Insyallah niat dan hajat Farra yg baik ini akan dimakbulkan. Mudah2ah murah rezeki Farra selepas ini. Amin.

same goes to me..

aku pasan, kasut laki aku sama je sejak kami kawen..baru baru ni je dia pakai yang baru, itupun setelah yang lama tu koyak tak bole gam..eh, yang baru tu pun dia beli taun lepas, cuma simpan dalam stor dulu..

aku punya kasut? erm..lebihd ari 5..


tapiiii..aku tak penah mintak duit dia belikan untuk aku..aku beli sendiri..lagipun, kasut aku tak penah lebih dari rm50 sepasang..

kasut dia? hihihii.sendiri mau ingat lah..

cuma, aku ni bukan jenis bergaya nak memacam..apa yang ada tu, ada la..duit banyak nak kena simpan..kan?

Tanpa Nama
11/1/12

tersentuh hati..situasi yg sama kerap berlaku pd nad. tarik nafas dalam2..n mula berkata.."sesusah2 aku, masih ada yg tak dapat mkn langsung. bersabarlah & bersyukur dgn apa yg ada". akak jual kerepek lg? yg mcm kat kampus dulu? hehe..oklah tu. nad bisnes bj2 bdk.

insyaAllah, semoga diberikan kemurahan rezeki hendaknya.. en.asben akak pun selalu kata i takde jam.. sebenarnya dia nak beli jam baru sbb dia memang gila jam.. he..he..

Hihi... Fara jgn kedekut dgn en abang dan Aydin tu. En. Abang malu nak minta direct dia kenen-kenen aje tu...

Happy belated birthday to your hubby..

11/1/12

lelaki jarang membeli untuk diri sendiri..lebih utamakan anak2 dan isteri.sekali beli mak ai..reganya kalah baju aku setahun.huhu

Kasut lelaki mahal. HAHA. Kena kumpul duit baru dpt belikan yang vas vas kan. InsyaAllah ada rezeki hubby nak dpt kasut baru tu nnt =)

fara..sy pon kengkadang sedih sbb tiap kali harijadi suami x mampu nk belikan dia apa-apa..lgpon kasut n jam tgn lelaki umang aiii rege dia..

happy belated bufday tuk ur husband kak...
lelaki slalunye camtu la..susah nk beli even tuk die sndri.. :)

happy belated birthday to hubby akak..:)
dah celebrate kira aci lah tu..;)

part untung jual kerepek tu.. mengingatkan kat cerita lama la fara..

cerita ni mcm sama dgn cerita saya cume..saya untung jual kain...

11/1/12

insyaallah..allah pasti akan mempermudahkan untuk mommy =)
sabtu ni birthday ma cheqna..sedang memikirkan apa yang hendak diberi =)

pd akak biarlah murah tapi ikhlas, kalau mahal pun setakat nak nunjuk2 x da ertinya... yg penting kita ingat hari penting dia dan kita tunjukkan keikhlasan dan kasih sayang, jauh lebih mahal drpd intan permata...

orang lelaki - esp yang dah berkahwin - sokmo begitu kan???
sama jugak ngan my hb - dulukan anak2...

alololo...sweetnyaa! jadi boria la 3 beranak nanti..hehe

Rasanya semua suami begini,selalu mgelak bila kita offer nk belikan hadiah hatta kasut spsg.

happy baleted tuk husband MF, semoga dimurahkan rezeki,panjang umur, dirahmati ALLAH selalu dan bahagia sentiasa di sisi keluarga

Semoga apa yang dihajatkan akan dimakbulkan oleh Allah swt..amin.

Untuk husban fara, happy bufday.. semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki...amin..

11/1/12

Fara..
Semoga ada rezeki lepas ni.. Sabar..

Btw.. Kasut lelaki mmg mahal kan..
Pallas jazz oke kot.. :)

saya pulak berlebih kasut sekarang ini, sebab kasut masa bekerja dulu masih ada lagi.

tak kan nak bawa pergi mancing pulak kan ?

rara doakan akk murah rezeki ye =)

11/1/12

LELAKI MEMANG SUKA DULUKAN MANA YANG PENTING.. MACAM SAYA JUGAK.. ;)

mencari rezki seprti anda ingin hidup seribu tahun lamanya - NUH @ NOAH

saya baru je dpt hadiah kasut.. hehehe

saya ada tips: (",)

saya kalau dalam pejabat, pakai selipar je.. unless, ada meeting atau nak kena jumpa orang-orang penting, baru tukar kasut.. insyaAllah, lambat sikit kasut tu rosak.. (",)

tak jual kat kami pun kerepek tu.. nak jugak beli.. (",)

one day nanti mesti MF berpeluang juga untuk beli hadiah kasut untuk suami tu...insyaAllah kan..

alamak kak..
sedih pula baca entry ni...

insyaAllah ada rezeki nanti, mesti boleh beli kasut baru untuk suami...:)

12/1/12

Kamu seorang yang manis

12/1/12

hati dia tidak maksudkan apa yang keluar dari mulut. kalau dia kata kasut atau jam, tak bermakna dia nak hadiah dalam bentuk material.

percayalah! aku tau sebab aku lelaki tulen!

"hati perempuan letaknya di mulut, mulut lelaki letaknya di hati", kata orang.

pandai-pandai la kau setelkan puzzle ringkas ni.

insyallah akan ada rezeki kamu nanti,amin..

12/1/12

ahahaaa...gua dah 2 tahun tak dpt hadiah sejak bini gua jobless...

pallaz jaz kasut gua pakai main sepak raga..

12/1/12

Pertamanya Selamat Hari Lahir buat en suami kamu sis...betulkan sis andainya kita ada kemampuan tak perlulah dia berkias-kias inginkan satu hadiah dari kita....

12/1/12

Happy belated bday untuk hubby fara.

Saya pon macam tu gak fara, teringin nak beli macam² untuk si dia dan anak², tapi ikut kemampuan jer...mana yang mampu. Insya'allah...mana tau nanti ada rezeki lebih untuk kita nanti.

LAKI KITA MMG MULUT CKP JE CMTU TP AT CERTAIN TIME DIA SGT APPRECIATE APA YG KITA BELIKAN UTK DIA EVEN BENDA TU MURAH. KALO FARA ADA REZEKI LEBIH, NMPK APA2 YANG RASA DH BURUK TU BELIKAN AJE. MULA2 MEMANG DERANG DOK POTPET TP DLM HATI DERANG TU SBNRNYA LOMPAT BINTANG..

insyaAllah sampai masa en. suami akan dapat juga yang baru..

kita lebih kurang sama.. en. suami tak pernah meminta tapi sekali minta samsung galaxy yang diminta.. hikhikhik..

mahal tak agak2 klcc?

HEHEHE kesiang sang suami=)takperlah nnt adapunya rezeki lebey=)

nk gak kasut pallas jazz..nak gak!


kita xde kena mengena?

Ade aku kesahhh!!! ;p

12/1/12

KFC tu masih mahal untuk saya buat sekarang ni...

(kerepek bersambal, ada?)

lelaki selalunya dia susah nak beli sendiri..

tapi dia akan lebih hargai kalau ada yang memberi..

lebih2 lagi dari yang tersayang..


*hehehe.. boleh guna ke teori ni..

Fara, kat KFC pun dah sedap le tu tau..!
tempat feveret kita ngan family..

ape2hal pun..tak kiralah hadiah ape.. janji ikhlas kan...

*kita pun samalah ngan fara.. kengkadang duit gaji tu..dah nyawa2 ikan sementara nak tunggu gaji berikutnya..

mmg miskin bandar sungguh kami ni!

23/1/12

Suami sya pula tak suka sya belikan apa2 hadiah utk dia.Lagipun dia citarasa tinggi. Sya pun tak berduit mana.Harap suami bagi duit kt sya je.

Catat Ulasan