15/02/12

alamak!

Saya diingatkan kawan supaya merujuk semula berita berkenaan bantahan cadangan pembinaan stesen LRT. Antara sebab utama mereka bantah adalah faktor geologi. Khuatir berlaku bencana alam. Oh, ya! Bukan penduduk Saujana Putra tapi penduduk Putra Heights dan Taman Megah yang membantah cadangan pembinaan stesen LRT Saujana Putra (rujukan RapidKL). Terima kasih Shida sebab betulkan kesilapan.

Bagi saya, mudah saja. Pembinaan untuk rakyat kalau ada salah silap sikit, masa depan semua mereka ambil kira. Ok, memang patut pun. Tapi kalau yang jenis nak buat rumah banglo 10 tingkat tepi gaung, risiko bencana alam macam mana pun tolak tepi. Siap bagi duit kopi. Malangnya bila dah runtuh sana-sini, tempiasnya bukan seorang dua. Tapi ramai!

Sudahnya, siapa yang hendak bermuhasabah diri? Rakyat marhaein jugakan?

15 comments

15/2/12

Nak buat sesuatu kena fikir kesan jangka panjang...tak boleh sekadar kira untung,tapi fikirkan nasib yg akan dihadapi golongan yg.terlibat...

perkara yang macam biasa tetapi bukan kepada kita ...sememangnya adakala terpaksa terima juga...sabar je la..

perkara yang macam biasa tetapi bukan kepada kita ...sememangnya adakala terpaksa terima juga...sabar je la..

tu yang paling penting...keselamatan semua orang... :)
jgn main buat syok sendiri tapi faktor keselamatan tak diutamakan! huhu

15/2/12

kita tetap mentimun yang `fragile'. (harap takde orang bagi komen macam ni)

15/2/12

kadang2 suara kita2 ni akan didengarikah??

15/2/12

Biasalah bila dah berlaku sesuatu, baru la nak bising sana sini..

15/2/12

SEBELUM BUAT KENA LA PIKIR BAIK BURUKNYA..KAN??KALAU BAIK PUN TAPI ADA BURUK RAsanya tak payah la buat..eik??

pemimpin berlumba2 utk buat projek.. asalkan dapat pujian yang mereka berjiwa rakyat.. belakang hari jika ada permasalahan, berbalik kpd rakyat juga yang kena tempiasnya..

harap2 pertimbangan luas diambil sebelum sesuatu projek dijalankan.

org pn silap gk terbg wrong info kt erda psl projek lrt aritu..maaf yea..maaf sgt2..

ha nnt klau ada ms nk tau pndgan erda psl rang undang2 persaraan pekerja swasta yg nk dibentang kt dwn rakyat nxt month.
had umur mandatori 60thn?????maximun 64thn??oh tidakkk!!sy nk pencen 55thn je =(..hehe


~~~shida~~

byk faktor kena dikaji sebenarnya

16/2/12

isu bencana alam ni bukan boleh kita ramal....itu semua kuasa Allah swt...

tapi patut pikir positif la...org dah nak bagi kemudahan...kenapa xnak terima??

kepentingan diri itu lebih penting dari org lain..*sigh..

fikirkan ...banyak nyawa yg akan melayang nanti...kalu berlaku bencana alam tu...

Catat Ulasan