17/02/12

hermes birkin

Saya tak faham bila ada menteri yang mengaitkan GST itu sebagai salah satu pendapatan negara. Saya tak tahu apa manfaat buat kami yang terpaksa membayar GST untuk apa-apa servis pun (malah tempat meletak kereta).

Kalau nak selamatkan negara dari muflis, berhenti salurkan pada benda-benda yang tak berfaedah.

Agak-agak, tas tangan jenama Hermes itu satu kegunaan yang berfaedah ke?

22 comments

tas tangan tu satu keperluan - bagi orang perempuan....
hanya beli membeli tas tangan yg berjenama dengan harga berbelas2 ribu tu... bukan dah keperluan -
itu menunjuk2 dan pembaziran namanya!

17/2/12

betul tu..tak bijak urus belanja, bila tak cukup dana kita yg perlu tanggung pulak.

suami saya selalu bising psl harga tender melampau yg k'jaan bg pd kontraktor. kerja sikit, byrn mahal.

17/2/12

GST yg membebankan.

kwn baik KC fita darling pakai henbeg hermes birkin brharga rm15 ribu. terlebih duit le teww. hihi.

17/2/12

Assalamualaikum Fara

saya pernah hadir seminar pasal GST ni

http://atuk-phd.blogspot.com/2012/01/seminar-pencukaian-gst.html

17/2/12

aku pun baru tahu jenama ni :)

u just raised a very good point there!
seriously, if the reason being to help uplift the people's standard of living, then why is it getting harder and harder to survive in the city? &^$*%^*#^&%(^(!!!!!

Berfaedah bg die tp tdk gan kite...

18/2/12

Tapi kita diyakinkan yg malaysia tak mungkin muflis?

orang kaya boleh lah pakai hermes..
orang yang sekadar ada2 jer ni, rasanya tak perlu...
kok nak beli hbag harga ribu2 rasanya baik mak beli menda lain... hiksss....

dia bayar tax utk koleksi handbag/kasut /rambut gerbang dia tuh, pun pakai duit rakyat..hahaha..

menteri2 ni patut kena bayar sendiri tol..bill..baru tau penderitaan rakyat

18/2/12

itu adalah satu keperluan! untuk menjadi simbol kepada kekayaan dan kemakmuran yang negara kita sedang nikmati. menunjukkan tiada lagi orang miskin di sini. aku sokong sangat...

18/2/12

kdg2 org bijak ni bckp mcm org sengal :(

handbag mmg keperluan tapi dari beli yg mahal mcm rumah tu baik tlg org susah kat ngara kita nie..org2 islam ngara kita rmi yg miskin :(

Biasalah dah semakin lama berada di tampuk.. Ada la 'koyak rabak' sana sini.. Jadi kita yg ada 'kuasa' gunakan hak kita untuk dapat yg trrbaik

kih3....itu perlu untuk imej negara di mata luar...hahahaha

(smbil ketap bibir geram)

ceh....bajet good2 jer tak nak kalah.
membazikkan duit 'kita' saja.


bila duit habes....'kita' pulak kena sumbang kan dana secara 'halus' pada negara

18/2/12

memaksa dalam diam..macam2 alasan la yang diberi..hehehe

tak pa le, nanti bio dia orang 'jawab' ke mana 'duit kita' dia orang gunakan,..

setuju! tapi tak pernah dengar pula tas tangan jenama hermes. heh

hermes tu hasil dari duit GST la kot

macam ketam mengajar anaknya berjalan ngan betulkan dorang tu.

ish.. tak mampu le aku pakai beg hermes bagai ni..

aku beli beg longgok2 kat Jln TAR tu jek..

tu pun rasanya cam syurga dah tu! hehehe

Catat Ulasan