9/02/12

ustaz azhar idrus

Ustaz Azhar kata; Orang yang tidak sembahyang itu adalah orang jahat! Sedang syaitan pun menyembah Allah. Inikan pula manusia yang Allah jadikan semulia-mulia makhluk.

Dan dia kata; Sehina-hina makhluk babi, akhirnya masuk syurga. Semulia-mulia manusia, adakah semuanya masuk syurga?

Dan saya kata; Sebusuk-busuk bangkai binatang, busuk lagi mayat manusia. Ada sesiapa setuju tak? Kena tanya pakar forensiklah kalau macam ini. Hehehe....

29 comments

9/2/12

aha..
kena tnya forensik ni..sebab cheqna belum pernah bau mayat manusia camana =)

MF dah pernah hidu ke mayat manusia? Akak tak pernah cuma dengar cerita saja bau mayat manusia memang akan melekat pada pakaian kalau kita ada dekat dengan jenazah yang sudah rosak binasa itu...

9/2/12

Ada orang kata (sebab kakcik sendiri tak pernah makan) daging manusia adalah sangat pahit.

9/2/12

busuk lagi hati manusia yg busuk hati hahahahah dok tambah lak ai hahahaha

hukhuk..tesedak!

9/2/12

adoii, err, iye ke? tak sure la fara..

9/2/12

errr...tak penah bau mcmana

Lagi lama hidupan itu hidup lagi busuk mayat /bangkainya.

9/2/12

tak pernah bau mayat manusia.tapi saya bau bangkai binatang boleh tahan lagi.jangan bau mulut dan kaki busuk sudah la..heheeh.

org kata busuk.tapi tak molah bau mayat manusia.bangkai binatangpun dah tak tahan bau..cakapjer dah nak muntak kalau bau aper lagi

mcmana agaknya bau yg lebih busuk dari bangkai? mesti nak pecah kepala kan? akak tak pernah merasa menciumnya lagi dan kalau boleh, taknak mengalaminya...

tak leh jwb sbb bkn pakar forensic. Hihi.

9/2/12

gua setuju kata2 pn.fara..tak nafikan mayat manusia mmg busuk..gua pernah masuk bilik mayat tgk mangsa lemas yg dah 3 hari baru jumpa... subhanallah

secara peribadi, saya lebih suka mendengar ceramah ustaz don, hasan dil al hafiz...ustaz ini serius saya lum pernah dgr lagi hatta di youtube...

tak penah lagi bau mayat manusia...tak pasti.

9/2/12

perangai manusia yang buruk tu lebih busuk daripada mayat reput yang hanyut kat lombong tinggal.

9/2/12

KITA MANUSIA...

x taulah..x pernah bau mayat..

mendalam maksudnya...terima kasih kerana berkongsi.
mesej2 sebegini la yg perlu dikongsi berulang2 kali untuk mengikatkan kita supaya tidak menyimpang. :)

9/2/12

anak buah (polis) ada cerita dia ada angkat satu mayat yang dah seminggu meninggal. dan seminggu jugak dia x lalu makan...

Tak pernah lagi terbau...mmg busuk agaknya..

@Mr.Clive

Terima kasih sbb faham ape yg sy cube sampaikan. Actually, busuk atau tidak seme terletak pada hati kite.

Sebusuk2 binatang, tak ada akal mcm kite. Kan?

@SM

Cool! Ko fhm maksud aku.

9/2/12

@Pok Amai-Amai
orang je yang tak faham dengan aku. hahahaa...!!!

sisa makan di celah geraham,
kalau tak, buat-buat la faham...

@SM

Adeh...adeh...

Ala, cite ko yg len aku fhm. Cume yg tdk tu je. Aku lmbt nak tgkp sket. Hahahahahah! Aku tak pasan, dalam 1 entri...ko bt 2, 3 alkisah...

Hehehehe....sorrylah kwn!

9/2/12

@Pok Amai-Amai
we are writing on own way. betul tak? dan, kau menulis dengan cara yang tersendiri/unik. angkat topi untuk itu.

(jarang siot aku nak memuji!)

10/2/12

Saya baru jer jumpa manusia yg hati & perangai nya busuk sebusuknya.

biar busuk bangkai,jng busuk hati...

11/2/12

Bangkai binatang pun dah busyuk. ..tak tahan baunya

Catat Ulasan