1/03/12

alhamdulillah!

Alhamdulillah. Mak dan Ayah selamat sampai Terengganu. Menunggu masa untuk melawat Tok Ki pukul 5 nanti. Keadaan Tok Ki juga agak stabil. Dah boleh makan semua. Syukur! Syukur!

Tiba-tiba saya teringat kisah lalu. Kisah hari arwah nenek saya meninggal. Masa itu saya masih bersekolah. Suatu petang tiba-tiba kami 3 beradik disuruh bersiap untuk pulang ke kampung BP. Kata Mak, nenek sudah meninggal. Saya sempat menangis sekejap dalam bilik seorang diri. Bila dah siap semua, saya lihat muka ayah masih cool. Walaupun gerak-gerinya nampak kelam-kabut tapi tiada riak sedih atau berduka. Dan sepanjang perjalanan, kami membisu. Langsung tak bercakap apa.

Klimaks peristiwa. Sebaik tiba kampung, ayah bertembung dengan orang kampung di pertengahan jalan. Sempat bersalaman dan tiba-tiba orang itu kata; Jenazah nenek sudah selamat disemadikan. Ayah menekup muka dan meraung di situ juga. Emosi terhambur jua. Sedih sangat. Bukan sedih apa. Saya tahu ayah sebenarnya sudah bersiap sedia dengan pemergian nenek. Tapi mungkin dia ralat sebab tak sempat menatap wajah nenek buat kali terakhir.

Walaupun saya hanyalah cucu Tok Ki tapi kalau boleh biarlah diberikan sedikit masa lagi untuk kami bertemu. Dan kalau boleh biarlah Aydin dapat bertentang mata dengan Tok Nyangnya. Harap sangat! Sikit saja masa lagi. Minggu depan saja lagi!

20 comments

1/3/12

syukur kalau keadaan masih stabil..insyaAllah semuanya akan ok

syukur....

berdoalah sentiasa MF, insyaALLAH pasti akan diberi kesempatan

1/3/12

Assalamualaikum Fara

Alhamdulillah dah selamat sampai
dan permudahkan segala urusan

continue dari komen i yg dalam post sblm ni, masa i dpt berita nenek i meninggal tu...the weird thing is,from the moment i received the news up till today, i just couldn't get myself to cry about it.

lagilahh rasa bersalah.
why can't i cry?
dah paksa,xnak jugak keluar air mata ni...
which put the pile of guilt even taller than usual!

i've confided my feeling with some good friends, and they said perhaps, i couldn't accept her leaving me and reality.

is that really?
come to think of it,i never really thought of her death and the burial day though.the only thing that kept on crossing my mind was those happier days when she had shown so much love to me.

even now,when im writing this comment,i feel like crying but those damned tears just wouldn't flow.

the closest i ever came to crying is just getting my eyes swimming with tears, but not enough to make them flowing.

syukur alhamdulillah semua selamat sampai..

1/3/12

MAK BAPA SAYA KEDUANYA MASIH HIDUP.. NAMUN SAYA TAHU SATU HARI NANTI PASTI ALLAH AKAN MENGAMBIL NYAWA MEREKA.. SAYA TAK PASTI SAMA ADA SAYA DAPAT MENERIMANYA SATU HARI NANTI.. ERM.. ENTAH2 SAYA YANG PERGI DULU...

asal dari sana rupanya

semoga semuanya kembali baik hendaknya..amin!

1/3/12

Alhamdulillah...tok ki dah stabil.

Alhamdulillah...

dan akak doakan mudah2an berkesempatan dn dipermudahkan segalanya...

dah tak sabar nampak gayanya tu.. mungkin badan je yg ada kat kl sekarang ni.. fikiran dah sampai terengganu kan.. (",)

insyaallah...tapi 1 minggu tu mcm lama jer...

1/3/12

dulu arwah atuk saya mninggal..saya punya pikiran tak tau nk ngis atau apa....tapi saya sedih sbenarnya...

tapi pas kebumi baru perasaan tu dtg sndiri dan saya ngis.. :(( masa tu saya dlm pntang syahmi :(

smoga Allah makbulkan doa u untuk jmpa dia..mudah2an..

semoga dipermudahkan urusan..Aminn..

saya rinduuu awak la..

semoga dipermudahkan urusan..Aminn..

saya rinduuu awak la..

insyallah pasti berkesempatan...amin...

insyallah..
pasti aydin dapat bertemu moyangnya...

ya allah sedihnya...sapa yg tak sedih tak dpt tgok arwah buat kali terakhir kan,,,

tpi syukur Tok Ki awk selamat semua..

InsyaAllah semoga fara dan family dapat berjumpa tok ki.

Sabar dan teruskan berdoa. Moga dipermudahkan segala urusan. Moga Tok Ki sihat

syukur....alhamdulilah

berdoalah sentiasa , insyaALLAH pasti akan diberi kesempatan .....

Catat Ulasan