20/03/12

blog makcik-makcik

Saya sememangnya seorang makcik. Jadi saya tak perlu melenting kalau ada anak muda yang memanggil saya dengan panggilan makcik. Dan makcik seperti saya sebenarnya ada sebuah blog. Platform untuk saya bercerita. Dan cerita saya seperti yogurt beku Tutti Fruitti. Ada cerita gembira. Ada cerita tak puas hati. Ada cerita sedih. Ada cerita bosan. Semuanya bercampur-baur. Jadi saya tak perlu nak merasa; Apa kena dengan aku?

Ya. Kenapa dengan saya? Kenapa saya merasa seperti; Arghh! Aku pun sama macam blogger lain. Sedangkan saban hari kalau saya baca blog kawan-kawan, saya cemburu. Kenapa mereka boleh menulis tentang kehidupan dan pengalaman mereka? Tapi saya tidak? Kenapa susah sangat saya hendak bercerita? Sedangkan Pok Amai-Amai adalah milik saya? Apa salahnya saya dilabel; Ah! Kau pun blogger tipikal. Cerita tentang makcik-makcik! Kesimpulannya, saya memang seorang makcik! Terima hakikat, saya kini di alam 30-an. Tak mahu tipu diri sendiri. Lama-kelamaan pun, wajah saya pasti dipenuhi jeragat. Bawah mata saya pun pasti berkedut. Pipi saya pun sudah tentu mengendur. Apa lagi? 

Krisis identiti blog saya mungkin akan berakhir pagi ini. Sudah! Pergi jahanam dengan pemikiran mereka yang kononnya cool! Lantaklah!

Apakah ini yang dikatakan defensif terhadap diri sendiri bila diserang krisis umur bertubi-tubi?

34 comments

saya juga blog makcik-makcik.. :) no big deal kiter geng!

Kakcik bukan setakat makcik, tapi sudah naik ke peringkat nekcik walaupun masih selesa dipanggil kakcik! :)

20/3/12

hina ke blog makcik2 ek :p

saya sndiri ada anak saudara umur 24tahun so sedar diri mmg dah makcik..so x payah nk cool sgt le kan kikikiki

babe..biar le luncai terjun dengan labu2 nya..biarkan (tgh cari apa kaitan luncai ngan labu) :(

boleh disimpulkan, blog ini ditulis oleh seorang insan yg berfikiran matang.. mungkin sebab itu ada yg memberikan gelaran makcik kepada anda.. so, jgn amik hati sgt.. (",)

Hehehe, kenapa awak? Rileks yea, kita pun umur 30an, kita suka je baca blog, kadang-kadang penulisan awak buat kita jeles tau..:)

salam,

emmm.....

emmm...

konflik umur baru masuk 30 ke...

dun weri...semua wanita begitu..hik3

20/3/12

errrkkk..kalau macam tu, saya pun pakcik dah...hahahah

Tanpa Nama
20/3/12

jawapannya, mungkin ya...

tulis jer apa yang kita rasa nak tulis kat blog kak..itu dari hati kita..org nak terima ke tak terpulang..

saya pon akan mengalami krisis umur dalam masa dua hari lagi... argh stres!

20/3/12

fara! err..kalau belum masuk 3 series belum dikira makcik kan.. hahaha...

sebenarnya saya pun tak berapa nak pandai cerita pasal kehidupan dan pengalaman..rasa macam blog saya terlalu serius..tapi saya memang tak pandai nak menulis sebenarnya..hehe..

errrr payah nak jawab tu kak fara...tulis je la ape akak rasa nak tulis.. =)

iols juga makcik....

20/3/12

cheqna tak pernah nak fikir blog makcik2 ke..blog pakcik2 ke..blog budak2 ke...yang penting cheqna suka baca setiap n3 yang ditulis..ada ilmu..ada perkongsian..ada keseronokan bila baca..cheqna punya blog plak lebih suka bercerita tentang apa yang berlaku pada cheqna tak kira r keje ke...hubungan ke..pandangan cheqna ke...yg penting bila dibaca balik pasti senyum sendiri...sambil berkata "alahai aku ni....kelako la plop" hehehehe

20/3/12

Blog adalah hak kepada pemilik Blog....

Orang suka, mereka baca. Orang tak suka mereka tak baca...

Pak cik atau mak cik itu tak penting... Asalkan kita buat perkara yang baik... atau tak menyusahkan orang pun dah mencukupi...

P/s.. Masa WuMing bercinta dulu... Walaupun ramai.. tapi WuMing tak pernah ambik duit mana-mana wanita.. Walaupun mereka offer..

Tak seperti budak-budak sekarang...

20/3/12

Assalamualaikum Fara

lebih selesa orang panggil saya atuk...he he

20/3/12

eyenee bukan lagi makchik tau..dia sudah moyangcik...sudah ada cicit..apa ada hal...bloq makchik2 ker nekchik2 ker moyangcik2 ker...

first time saya komen kat sini..

hmpkhhh...saya pun kategori mak cik juga..tapi tak makcik jugak sebab entri pun biasa-biasa aja

Bila nak tulis fasal pengalaman atau persekitaran, selalu fikir berjuta kali sebab ada anon yang touching sampai komen ntah apa-apa

Kalau fara makcik-makcik, kakak punya blog nenek-nenek.... nenek rumba-ramba hahaha....

yup....

Sama la kita..30-an..cik ujie, anak2 sedara panggil. tp selalu perasan muda lg. krisis tak sedar diri!

20/3/12

kite lom masuk 30 ag pun dah ase cam makcik2 ...tade hal la... :)

Makcik pon makcik lah fara...janji rock. Saya pon makcik gak...☺☺☺

Jom tubuhkan kelab blog makcik² di alam 30-an (*_^)

Blog makcik2 bnyk info dan mempunyai fikiran yg matang. Go makcik! :-p hahaha

Ala, fara.. i like the way u think. Persetankan apa org ckp. Ni blog kita, ikut sukalah nk tls apa. kan?

saya seorang nenek tapi blum lagi sebenarnya..
ok what!!!
citerlah apa sahaja yang terlintas difikiran kamu farah...

saya pun mak cik2 gak tapi bila blogging berlagak jadi 'kak'cik...haha

I makcik dan i bangga. hihihi.

tak pa farah makcik pun makcik lah ..apa ada hal..blog kita..suka hati lah kan....

saya pun dah kira pacik dah tapi tak kawin2 lagi.. ehehe

21/3/12

hehe...rileks...keh3...anyway,selamat malam makcik...:P

"hai makcik".... sapa pakcik

sesungguhnta awekcun adalah seorang makcik yg hampir-hampir menopause...

21/3/12

asalkan blog ada "isi'. tak kisah le makcik ke..nenek ke... huuhu

Farra, jgn risau. Akak ni dh jd blog nenek2 la.

Catat Ulasan