20/03/12

harga makan-makan di senibong - pengsan!

Terima kasih kawan-kawan atas komen balas untuk entri Senibong semalam. Dulu saya pernah juga makan di Senibong. Tapi itu pun sebab kawan yang belanja. Jadi, saya tak ada pengalaman membayar sendiri harga makanan di sana. Tapi hujung minggu lepas, kami betul-betul MERASA harga gerai makanan laut yang SEBENAR-BENARNYA di JB. Hehehe...

Terima kasih juga pada kawan-kawan yang sudi meneka harga makanan kami. Kalau nak diikutkan siapa paling tepat meneka, sudah tentulah Cik Ratu kita. Orang tempatan katakan. Hehehe. Dan tepuk tangan juga pada Kak Azie sebab harga RM270 sememangnya yang paling hampir dengan jumlah keseluruhan harga makanan kami.

Kami mungkin tidak akan ke situ lagi. Seriau dengan harga sekilo ikan kerapu - RM70. Pengsan!

27 comments

Pengsan *_*.. Tapi kalo sedap blh lah nk mkn sebulan sekali.

Uit..mahalnya!

Sblm beli kerapu tu tak tanya rege sekilo berapa?
Tp kalau mmg nk merasa...byr je lah kan.

Tanpa Nama
20/3/12

gila babi punya harga, dan sesuai jugak dengan makanannya. rate makanan kat situ memang macam tu. yela, ramai orang luar (singaporean) yang datang. aku walau pun beberapa kali makan kat situ masa menetap kat jb, tapi cuma makan nasi lemak dan yang biasa-biasa je.

20/3/12

kadang2 bila sesekali makan kat luar kena bawak duit lebih..huhu/kang tak pasal2 kena basuh pinggan

wow..jauh beza dgn harga sy teka..mahalnya.

20/3/12

aduhhh..telan air liur.. nak dekat sama dengan harga lunch saya selama sebulan..

KC pengsan tak bangun2 dgn harga tu.

20/3/12

kalau tiada duit masakan awak ke situ.. banyak duit ni.. bak sikit.. ;)

20/3/12

Jujurnya, walaupun saya asal JB, dan pernah kerja di JB, seingat saya sekali atau maximum dua kali sahaja saya makan di Senibung.

Sebab:

-mahal...mahal nak mampus! haha

-tak de lah sedap mana pun (ni tekak saya lah)

Saya sajes awak ke Bagan Lalang sahaja, sedap & murah & fresh

20/3/12

Kalau rasa tak mengecewakan mungkin next time skip je menu ikan kerapu tu.

adehhhhhhhhhhhh!~ sakit perut tengok rega camtu...

20/3/12

mak aihhh
kalau sedap tak pe..puas hati tapi ni macam mahal sangat2 la plak

20/3/12

ikan kerapu sekilo RM70?
mahal gile tu..tp JB memang terkenal dgn harga cekik darah sebab ramai singaporian dtg JB...

abg yg dok JB..terkejut mcm nk pengsan bila beli sarapan pagi murah gile kata dia heheh

ratu kalau gi situ makan ikan bakar je...kalau mkn kerapu...ketam...mmg rabaklah poket.next time akak dtg jb leh pegi pasir putih seafood (pasir gudang) atau kat gelang patah...situ murah skit...sdp pun sdp... :)

20/3/12

mahal ye harganya,... mungkin sesekali nak melepaskan gian, makan yang sedap2 bersama keluarga, boleh koot,.. tp untuk akak tetap x berbaloi sebab anak2 x makan ikan, abah plak ikut jer, ikan bukan pilihan wajib,.. so makan yg biasa2 je lee..

20/3/12

kalau mcm tu punya harga ..makan yg sedap pun tetibe jd hambar jer....pengalaman sekali kan...lain kali tak der lah kamu kesitu lg..melainkan ada org belanja...

aduiii, saya pun nak pengsan baca harga makanan sampai cecah hampir 300 macam tu... kalau makan kat rumah boleh beli 10 kampit beras tu.. ehehe

pehhh...harganya tu kalau kat sabak awor atau wak jos tu dah boleh mkn 20 org...

mcm tu saya tk nak ajak encik asben ke senibong berdasarkan review ramai org ni...

emm hari ni awak merungkaikan persoalan dihati saya...saya sangka saya ada buat awak merajuk, dan sekiranya ada,saya minta maaf yerk...

Anak Kak Azie pernah bercuti 2,3 hari di JB, ngadu rata-rata makan di JB memang mahal.

Sekali sekala dan orang belanja okeh laa..

21/3/12

sekilo rm70??? haha...mesti rasa pasir kan ikan tu...XD

kalau skrg harga nya mcm tu...mmg tak jejak lagi la ke senibong sana. gila mahal

tak pernah lagi cik ina makan semahal tu kat mana-mana restoran seafood yang cik ina dah pegi.

Mmg betul, kami sekeluara pun dh kena makan x seberapa harga cecah 2-300. Tu lh sekali dtg ke sana.....

Mmg betul, harga melampau lampau, masakkn x seberapa charged 2-300 rgt.....

Mmg betul, kami sekeluara pun dh kena makan x seberapa harga cecah 2-300. Tu lh sekali dtg ke sana.....

Tanpa Nama
14/10/13

Rumah saya dengan senibong tak sampai pun 4 KM . Sejak saya terkena masa bawa keluarga Makan ...saya bertaubat untuk datang lagi...

Harga memang Mahal sangat sangat ...Qualiti masakan biasa biasa ..

Untuk Pengusaha agak agaklah ..kalau nak kaya cepat pun...

Masih terbayang Muka "Tokey" yg langsung tak rasa "malu" untuk hulur bill yg tak masuk akal...

Kalau nak kira mahal pun nasihat saya "belajar memasak dulu...."

Catat Ulasan