22/03/12

kempen mendaki tangga - siapa sanggup?

Masa saya di klinik tadi, saya terjumpa sekeping poster kempen mendaki tangga bila berada di mana-mana. Ada sesiapa yang sanggup menggunakan tangga sepanjang masa? Di pejabat? Di stesen LRT? Di pusat membeli-belah? Kalau hendak sihat dan kurus ramping, sila lupakan lif.

Oh, ya! Kempen itu hanya untuk manusia yang sihat walafiat. Lebih-lebih kepada mereka yang memilih nasi lemak lauk rendang ayam sebagai sarapan, nasi putih berlaukkan masak lemak cili api daging salai dan rebung sebagai hidangan tengahari, pisang goreng bercicahkan sambal kicap cili api sebagai minuman petang, char koay teow sebagai hidangan malam dan roti nan keju untuk minum lewat malam. Wah!

35 comments

22/3/12

join join...saya memang mendaki tangga setiap hari..anak yg kecik tu pun mendaki tangga sampai tingkat 5 setiap hari..hehehe..

22/3/12

kempen ni hanya untuk orang yang bukan PEMALAS sahaja. turun satu tingkat tetap tekan punat lif. dasar lembu pemalas! (panas pulak hati aku)

vavaavava...faktor masa menyebabkan org guna lif!hehehe...

Saya selalunya prefer tangga dari escalator atau lif, especially lif..malas nak menunggu!! Sesetengah orang tu, nak naik atau turun satu tingkat pun nak guna lif!!

haha..memang sesuai la kat depa.

iols takat tingkat empat - or paling tinggi tingkat lima boleh le...
kalo lebih - memang tak sanggup beb!

22/3/12

sanggup sbb terpaksa..hari2 balik umah naik tangga sampai tingkat 2.

Tapi klo kat tempat lain tgk keadaan gak.

22/3/12

akk mmg setiap pg akan mendaki tangga jejantas utk kepejabat...en suami akan turunkan dijejantas jer ...kira mcm dah lama lah menyahut kempen ni..

22/3/12

opis cheqna x dok tangga =)

kempen ini untuk mendaki sahaja ke ?

kalau turun guna lif, aci tak ?

Cabaran yg bagus tapi yg ada ciri-ciri sakit jantung tu kena consult dulu dgn doktor takut sampai atas tangga pengsan!!...

22/3/12

saya sahut!!

tapi kat rumah je lah..dah mmg rumah 2 tingkat, jenuh turun naik. ^__^

Dulu2 masa rumah flat, akak rajin turun naik tangga 5 tingkat. Skrg ni, maaf le..sesekali boleh le. Kalau hari2, cik abe mkn luar le nmpknya sb bini sakit kaki...huhu..alasan!

Nak riak nih!! Sy daki tangga dr tingkat 5 ke tingkat 10 setiap hari dr parking ke opis.. sejak januari 2012.. yes!!!

Bangunan 2 tingkat kat opis je dah tak sanggup nak panjat. So naik lif je. ^_^

kalau panjat tangga ni
memang cepat lenguh kaki
pernah cuba kat rumah...

kita pilih berbasikal je..hihi

kekadang naik umah tingkat 5 pun naik tangga gak...lift lembab..huhu

*knp sedap je menu yg disebutkan tu? ni semua gara2 semut hurung ai punya bekal lunch! uwaaaaaa lapaq!

22/3/12

Itulah naik tangganya sikit tapi mkn yg lebih....susahkan...

22/3/12

Nak naik tangga kat rumah kakcik pun kadang2 kakcik malas! (~_~)

22/3/12

Mendaki tu sebenarnya perbuatan membuang daki...

(sama macam mendulang, melompat san debagainya)

22/3/12

dalam rumah 16 kali sehari naik turun tangga tapi tak jugak kurus2 hehe
eh silap,aku nak sihat.kurus sikit bonus la (tak gemuk cam skrg la)

setiap hari sy naik tangga sebab opis saya kat tingkat 2 tanpa lif

kt uma tak naik tangga sebab uma teres setingkat je.....

phew hari2 memang daki tangga kat ofis n rumah..hehehe

k.fara tq 4 da comment yg sangat2 mmbina..terharu sgt..:)semoga hidup akak dilimpahi kebahagiaan stsa..:)

hari-hari turun naik tangga kat opis ni..tapi hanya empat tangga jer... agak-agak turun tak berat...huhuhu

Akak ofis tgkt 3 pun mengah

haha mmm...ikut mood kot...kehkehkehh...kaalu rajin brulah naik tangga...ataupun kalau lif rosak...haha

22/3/12

BAGUSLAH TU.. SEKARANG RAMAI YANG MALAS BERSENMA..

SEMALAM BARU JOIN SENAMROBIK.. HEHE

wah fengsan...4 tangga pun dh tercungap tapi kalau nk sihat tanpa belanja besar bagus juga tu...

23/3/12

naik tangga di ofis pun tak larat...

kt cnipun ado kempen naek tangga..klu nk ke tingkt satu pun ku naek lif..huhuhu

kalau tangga kat office ni memang takkan kugunakan sebab bau asap rokok sampai melekat kat baju.. huh.. tak suka sungguh.

tapi rasa rindulah nak naik turun tangga sebab last buat tahun lepas tapi sejak anak dah tukar sekolah aktiviti tu lama dah ai tinggalkan..

setiap hari cik ina naik tangga turun tangga bila di opis.opis cik ina tingkat tiga : )

Kempen menaiki tangga! Kalau ade anak dlm stroller mcmana... nak angkut sekali stroller tu... fengsan mak! hehehe ;)

menarik....tapi malangnya disini tiada bangunan yg tinggi2

27/3/12

Rumah saya tingkat 16..hehe.. Minta maaf la nak naik tangga ya

Catat Ulasan