24/04/12

alasan

Saya ada alasan tersendiri; Kenapa susah benar saya hendak membalas komen kawan-kawan blogger. Dulu saya boleh tapi kenapa sekarang saya tak boleh?

Mungkin bos saya kedekut? Pejabat ada 4 tingkat. Tapi UNIFI hanya satu. Mungkin, server tak mencapai piawaian? Mungkin fail MP3 saya hampir mencecah 4GB?  Mungkin RealPlayer percuma yang saya baru install (Fuh! Berat!). Mungkin masa berblog saya hanya terhad pada waktu pejabat?

Disebabkan alasan di atas, saya gagal untuk menjadi seorang blogger yang ramah-tamah dan mesra. Jadi, apa kesimpulannya?

Kesimpulannya, saya mahu komputer riba. Kalau boleh, saya mahu Mac Book Pro. Ataupun komputer riba yang di dalamnya terkandung Intel Core i7 Processor. Tak kisahlah jenama apa tapi biarlah ringan (Sengih). Dan kalau dah ada komputer riba yang canggih-manggih seperti ini, saya akan berhenti merungut dan termenung sendirian memikirkan; Kenapa aku selalu rasa tak puas bila berblog?

Ok. Angan-angan saya memang tinggi. Tapi nak bercita-cita memilikinya, saya asyik dengan ungkapan ini; Nanti-nantilah.

Err...

33 comments

saya juga semakin menjadi blogger yg tak berapa nak ramah...ahhh....malas nyer nk memerah otak utk berkata seterus nyer menulis...


errr...yg ini ape??

24/4/12

DAHULUKAN MANA YANG PENTING...

24/4/12

sy nak ipad. blh bagi sy 1? hu3..

24/4/12

hehe...adeila... (^___^)

err...saya pun ada keinginan nak beli laptop tapi itulah banyak no alasannya...haha.

24/4/12

pndpt saya klu reply mmg bagus sgt2 tapi tak reply tak bmakna tak apprecite ngan komen2 tsebut...kita balas balik dgn mgunjung kan..

(err mcm le u tanya pndptkan) hahahahaha

at least awak ada gak lah masa nak update entry...

kita yang kat sini nak buat entry seminggu sekali pun payah gilerz apatah lagi kawan-kawan yang nan ado nak meng-comment.

dah ada laptop terbaek depan mata kat umah dan internet laju tahap kuasa jet, but still tak ada "peluang" utk meng-hapdet....

so many things to do, so little time i have!

huuuuuu~~

saya pun balas ikut situasi semasa saya.

*pakai je notebook mcm saya..toshiba rm1200. stkt berblog takde hal. Mac Book Pro tu mesti mahal kan..

24/4/12

dulu aku rajin balas komen.skrg aku balas jugak tp ikut mood..bukan mslh internet w,pun aku juga menumpang kasih opis punya.tap yg pasti aku tak tahu nak balas apa...huhu

tp setiap komen tu aku baca sambil senyum lebar.bukan senang org nak komen blog kita..

ipad dari mommy lyna tu per citer? sy rs awaklah pemenangnya kan?


sy pon jarang jawab komen kawan di blog sendiri sbb x cukup masa..sy cuma balas jejak dan tinggalkan komen di blog mereka..sy rs itu pon dh memadai :)

24/4/12

Fara,
kalau dapat kongsi dengan saya ya..

saya pun dah semakin terhimpit dengan kekangan masa nak membalas komen..rasa bersalah sangattt....

Kakcik pun sekarang makin jarang membalas komen yang ditinggalkan satu persatu. Sebabnya? Biarlah rahsia... hehehe...

(tapi kakcik cuba sedaya upaya bw ke blog kawan2...)

24/4/12

saya pun susah nak balas komen..saya baca dan hargai semua komen kawan kawan..serious...cuma kadangkala jawab..dan most of the time, jawab balik dalam blog mereka

bg sy skrg kak fara dh ckup rmah dh pong...nnti kalau dpt laptop sndri lg btambah2 rmah kot? hihi

24/4/12

takpe, kita faham :)

Alasan yang ramai orang nak guna juga ni.. he..he.. akak juga begitu.. internet mencunggap.. server tersekat-sekat.. masa terhad.. komputer tak hebat.. ha..ha..

24/4/12

Assalamualaikum Fara

moga tercapai cita2

Apa jua alasannya yang penting singgah ke blog lawan kawan tanpa meninggalkan jejak itu sudah mencukupi...

Teringin jugak tapi tak mampuuuuuuu.

samalah dengan kita ni..
laptop rosak tapi masih nk tenet
masuk guna notebook amatlah payah
dan tension kepala otak ni ..terkedek2
harap2 kawan2 tak marah kat kak ati ni ..huwaa

24/4/12

memang beralasan..saya pon , kekadang je jawab itu pun kalau komen berbentuk soalan.

Kak Nurul pun kadang2 balas juga komen yg berbentuk soalan klu ada masa sesuai.

24/4/12

sama jer kita..

akak punya laptop yang dah nak masuk 4 tahun tu, kata technican sekolah akak dah rosak dia tengah betulkan, la ni akak guna note book cuma atom.. nb ni le akak ber bw, akak buat urusan majalah, akak buat soalan piksa, akak menaip surat2 rasmi, pokok pangkal akak takut nb akak tak cukup 'sihat' nak buat semua kerja....

atas alasan tersebut, makanya saya akan menganggap setiap komen saya telahpun dibalas oleh fara... (",)

sama lah farah...kak ita guna opisnya juga...agak terhad juga..rumahnya komputer dah rosak...dan hubby pulak dah seronok pakai hp dia aje...so alasan tu juga kak ita agak terhad...

24/4/12

samo la jarang balas komen kawan2..tapi biaso nyer papa mifz akan BW...insyallah..:)

24/4/12

tapi tetap senyum bila ruang comment blog CR, kamu sentiasa di blog saya..

muahhhhhhhh.. rindu

24/4/12

As salam Fara,

Tak kisah lah xjwb komen pun, marya pun sama... Rsnye semua org fhm kot...hehehe... Skrg ni bloging is part of our life, ape lg beli je lappy baru... seronok baca coretan awak ni... mesti nak baca w/pun xsempat, kena jgk sempatkan...hehehe... Teringin nak tgk rupa fara ;)))

alasan tu serupa je cuma tmbah kdg2 saya pun tk punya masa nk berbelog,

waktu ofis saya tk buka internet,biasalah company cina..straight keje,tk berani saya...

Kalau komen tak bererti kita suka akan entry itu dan tak meninggalkan jejak pun bukan bererti kita tak suka...saya akan cuba komen atau tinggal jejak cuma bila saya nak menulis tu ia dah basi sebab dah dibuat entry baru oleh tuan punya blog...

faham tentang takdapat jawab komen tu, kerja perlu diutamakan.

MacBook Pro ROCKS!

yana pun nak minyak jugakla 1..saper nak bagi..??ahah

cik ina selalu cemburu ngan kengkawan yang punya masa pegi blog kengkawan. Kadang tu cik ina malu ngan kengkawan yang tak jemu datang ke blog cik ina
: (


Fara kalau suka dan rasa mampu apa tunggu lagi rembat je satu.

Catat Ulasan