2/04/12

hujan pagi di 2 april

Pagi Isnin yang biru. Sebaiknya mulakan April dengan senyuman. Tambah-tambah gaji pun dah masuk, kan? Tapi bila tangan terpaksa klik M2U dengan pelbagai kombinasi hutang, terus menelan liur berulang-kali. Itu belum termasuk hutang auto-debit. Habis segala hutang, menggigil satu badan. Tinggal ini sajakah? Gerun! 

P/S - Saya tak suka serabutkan fikiran bila duit tinggal nyawa-nyawa ikan. Saya kena setkan minda saya, betapa bertuahnya kami kerana sentiasa dimurahkan rezeki oleh Allah SWT. Alhamdulillah.

Google
Google
Google

26 comments

Sempit macam mana pun tak mungkin kita akan kebulur tak makan atau tak berbaju kan Fara... walau hujan pun taklah basah lencun duduk dalam rumah/pergi kerja.

2/4/12

Memang 'sosak napeh' bila sebaik dapat gaji, kena tolak itu ini. Tapi kalau langsung tak begaji, 'apa pun tak boleh', kan?

Sonyum yo la... :)

saya pernah terbaca satu perumpaan:
'duit gaji hanya singgah/menumpang sahaja di bank kita pada awal/akhir bulan'

Haha

2/4/12

betul tu farah..duit tu mcm air...jgn stress pasal duit dan jangan gile cari duit..selagi duit tu nama duit dan kita tak syukur account dlm bank juta pun still tak ckp :)

masih ada lagi yg lebih derita dari kita ;(

salam..

"kalau dengan sedikit kita rasa tak cukup, bila dengan banyak juga kita akan rasa tak cukup"...percayalah, ehe.

kita hidup dgn apa adanya..alhamdulillah..dgn duit yg sikit kita mampu teruskan hidup dgn bahagia :)

2/4/12

ALHAMDULILLAH SYUKUR DENGAN APA YANG ADA.. USAHA LAGI UNTUK TINGKATKAN PENDAPATAN.. :)

PAGI2 NI HUJAN RAHMAT... HARI INI JUGA SAYA BASAH.. DAH LAMA TAK NAIK MOTOR DALAM KEADAAN BASAH..

btol tu kak.bukak ke cimb click.click sana click sini.habes.tinggal lah banje sket smpai hujung bulan =(

aku juga bersyukur....kalau nak dibandingkan mmg ada ramai lagi yg susah dari kita

samo la kito..byr itu ini..telan air liur tgk belen..huhu

xpelah yg penting ckup makan smp gaji bulan dpn..

yang tinggal tu la rezeki kita..alhamdulillah

2/4/12

emm fara
tgk gambar tu ada la rasa bersyukur
bila tgk gambar org sopink dan jalan2
aku rasa 'kenapa diorang boleh?aku masih cam ni jugak..dapat gaji tlak sana sini sinun..minus lagi ada'
huhu

lambat banget hari gaji uols....
bila mengenangkan gaji ni - tetiba rasa sakit perut.... ahahahaha

2/4/12

Betul lah fara, kena setkan minda mcm tu. Dah byk tu jer rezeki yg tinggal bila dah di tolak sana sini.

sekarang ni saya tambah satu lagi. bukan setakat bayo pakai maybank2u je. bayo pakai public bank internet banking pun boleh buat naik pitam. heheh!

bila dapat gaji mula la tak duduk diam pergi bank sana sini bayar bil, kereta, yuran dan apa2 yg patut... bila lihat pada bakinya mulalah duduk terdiam.. harus besyukur dgn rezeki yg berbaki

2/4/12

lagipun tu la tujuan kita kerja pun..kan??

2/4/12

ya betul, aku pun bersyukur.

2/4/12

suka fikirkan nasib mereka yang jauh lebih teruk dari kita
atleast kita akan menghargai apa yg kita miliki..
insyaallah Allah akan mempermudahkan segalanya...
alhamdulillah...cheqna bersyukur dengan rezeki yang cheqna peroleh walau ada ketikanya 'sosak' jugak..tapi alhamdulillah jika nak dibandingkan dengan mereka yang kekurangan..tak mau bandingkan dengan siti nurhaliza..mmg tak terbanding r =)

adeh..duit gaji dah lama tinggal kenangan..haha..

bekerja dan dapat gaji hanya lepas utk bayar hutang...

sama.. hari ni banyak bil kena jelaskan...
perniaga mcm ayu susah nak ada wang dlm akaun..
kluar memanjang

saya juga belum gaji..gaji yg tk seberapa juga...dan kalau hidup di bandar besar rasanya memang langsung tk boleh nk menyimpan...

gaji?

(rindunya)

betapanya kena bersykur walopun rasa sesak macam mana pun..tengok gambar2 ni memang rasa insaf sangat..memang gaji baru masuk pun dah nyawa2 ikan jugak..heee

fara tak boleh fikir sangat pasal duit, cari banyak mana pun rasa tak cukup.Alhamdulillah cukuplah tuk anak makan pakai.

Catat Ulasan