16/05/12

bayang-bayang

Tanya pada diri sendiri, siapakah kita? Adakah kita yang bercita-cita untuk menjadi kapten? 
Tidak. Takut nanti buncit kenyang duit.

Kalau tidak, siapakah kita? Adakah kita lalang yang hanya pandai bercakap? 
Tidak. Lambat-laun, lalang itulah yang akan ditebas. Buat semak! 

Kalau tidak, siapakah kita? Adakah kita pemberontak?
Tidak. Pemberontak cuma tahu merungut. Bosan!

Kalau tidak, siapakah kita? Adakah kita yang tak ambil peduli? Atau berdiri atas pagar sebelah kaki? Atau hanya berterbangan atas angin menunggu ribut membawa pergi?

Cuba fikir sekali lagi, siapa kita?

30 comments

cuba jadi diri sendiri...
jangan ikut panas hati tapi percaya pada ciri...

kena fikir ni.....sebab lepas raya nanti nak mengundi PRU. ~ahaha

fuh...payah nk jwb ni..
sy tak pernah bcita2 jd kapten..takut tak tertanggung...
tak suka jd lalang yg tak tetap pendirian..
tak suka dgn pemberontak, ada je yg tak puas...


kita nmpak kecil, tp sebenarnya kita ada power yg lebih bsr dr kapten tu sndri.. :)

16/5/12

Kita? hmmmm... jap... garu kepala sambil fikir2... :)

saya adalah org biase.. :)

siapa diri kita ? diri kita bila kita menilai diri orang lain: )

kita ambil peduli tapi bila ada kapten yang jenis kenyang duit, peduli kita tu tak ke mana..

kalau kita berdiri sebelah kaki susah nak capai matlamat yang kita nak..

ini sangat susah hendak aku beri komen(bagi aku)

Gila soalan maut ni (bagi aku)

16/5/12

saya rasa saya pokok semalu..sungguh pun pemalu menyembunyikan diri..tapi bila dipijak terasa sakit juga yang memijaknya..jadi hati hati.. pemalu pemalu pun tak boleh dipijak sesuka hati..kelak memakan diri..

pandai je tak masuk kategori..haha..sesungguhnya saya tak berapa pandai nak mengibaratkan diri.. :D

16/5/12

soalan yang paling susahhh nak jawab..huhu

aduh...kata-kata yg begitu tajam..

payah nak jwb ni sis, hehe lain org lain jwpn kan? kdg2 jadi lalang gak sy ni, hehe

16/5/12

hehehehehe
kena fikir panjang ni......

saya? Misz-Ella lah. ehehehe.

16/5/12

aku insan biasa :)
boleh?

Kakak dah teguh pendirian tak akan ubah... nak terus celik mata dan hati harapnya..

kapten kalau landasannya betul..ia tak mudah membelok..jika membelok pun, penolongnya akan menegur atau menasihati..

lalang klu org tak pernah jumpa, dia katanya padi..tp selalunya padi yg org kata lalang hehehehehe

pemberontak amat bahaya..langsung tidak mensyukuri nikmat yang telah dikurniakan

16/5/12

siapa saya??? ermmmm???? siapa erk??? aduh cammana tak kenal diri sendiri ni...

saya selalu terfikir bahawa saya Hamba Allah yang memang banyak kekurangan dan kelemahan... moga kita dijauhkan dari sifat riak dan membangga kan diri...

salam fara...dah mamam..hihihi

saya..saya..kakain..kakain..susah la nak citer...diam jer laa..

16/5/12

errr, saya pemerhati dan pengomen

16/5/12

saya tak pernah kenal siapa saya...hahahaha

16/5/12

Ni nampaknya mcm ckp psl pro BN..pro PR..dan org atas pgr. Setiap darinya ada pro & con.

Saya? Masih memperhalusi tiap darinya. walau sukar..pilihan harus dibuat. pasti ada satu yg LEBIH BAIK dari yg lain.

16/5/12

JADI DIRI SENDIRI... :)

hamba allah..biasa-biasa aje kok...jadi lah diri sendiri...punya banyak..kelemahan diri sendiri dan berusaha ke arah kebaikan ..insyallah..

hanya seorang manusia yang duduk di muka bumi yang dipinjamkan oleh Allah SWT...

ayu jadi tukang masak

17/5/12

memberontak dalam senyap, tidak membosankan orang lain...

17/5/12

Kita yang berani dan berpendirian... Bukan lalang yang mudah ikut di tiup angin...
Tapi pokok-pokok kecil yang berlawan arus angin.. Berdiri tegak menentang arus deras...
Sanggup mati berpendirian teguh... dari mati tanpa maruah..

tak dapat dikenalpasti..hoho

Catat Ulasan