15/05/12

rambut aydin

Saya selalu sangka buruk dengan rambut Aydin. Setiapkali Aydin demam, saya nampak rambut dia dulu. Walhal, rambut dia sangat precious untuk dibuang macam itu saja. Sayang. Dulu masa Aydin kecil, pernah sekali rambutnya panjang. Kemudian, dia tak sihat. Dan kemudian, kami cukur habis sampai botak. Tapi agak magis di situ kerana Aydin terus sihat walafiat.

Sekarang ini, Aydin demam. Mood saya nak berblog pun kurang. Tapi takkan rambutnya nak kena buang? Sayang.....


49 comments

15/5/12

Wah ada kaitan dengan rambut ke? Tak pernah tau pun, huhu

salam fara..tak perlu buang..potong pendek je..aydin tetap budak comel..

15/5/12

ada kaitan ke kepala botak boleh baikkan demam?sib baik jugak anak lelaki..kalau anak pompuan naya la kalau kena botak jugak ;)

15/5/12

Mungkin kena potong pendek je kot. Tak payah botak. Rambut AYdin memang cantik tapi.

En aiman pun mcm ni tak boleh rambut panjang. nanti demam....

ooo mcm tu....sy tak penah terfikir yg buang rambut ms demam leh krgkna demam ...tuju klinik je slalunya..

alaaaaa....

jgn buang semua lah fara...
trim sikit2 tak boleh ke...

cantik rambut pacak2 dia tu.. sesuai ngan muka dia..

15/5/12

Semoga cepat sembuh Aydin...tak perlu buang lah sis...

Kesian rambut Aydin.. janganlah.

15/5/12

agaknya, sebab rambut banyak kepala Aydin berat kot...

alamak....magis tak magis juga la....takkan setiap kali aydin sakit nak kena botakkan kepala.

bila dipikirkan balik...boleh juga la botakkan aydin tu...tambah lagi ahli untuk geng botak gojes seperti aku ni ngeh ngeh ngeh.... (gurau jer MF)

15/5/12

alahai..sayangnya kalau kena cukur lagi..fara, rajin rajin jelum dengan air..lepas tu make sure dia minum air cukup.. makan pun kena cukup..

Saya tak faham, apa kaitan demam dengan rambut panjang? takde kaitan pun..hehehe..lebih kepada mitos, itu pendapat saya lah..:)

Membotakkan rambut bagi anak lelaki bagus Fara... satu hikmahnya otak akan lebih cerdas...

15/5/12

Ada kena mengena dgn rambut?

Apapun..moga aydin cpt sembuh ya.

cuaca kot kak...
ieyla pon baru je sehat...
sayang la rambut aydin.. :)

masa my kecik... lebih kurang baya aydin...
iols sokmo buat begitu - bila heols demam - iols potong rambut heols... kekadang hanya panjang 1cm aje atas kepala...
ntah kenapa...
nak bagi sejuk kepala kot!

Tidak mengapa dengan rambut Aydin....

....tapi "Rambut Bapa Saya" sudah berpindah ke kepala saya.

15/5/12

kalau anak2 aku mmg tak boleh bela rambut sgt, rambut panjang je demam...aku pun pelik...

owh yeke kak.rambut dye tebal sgt ke.

15/5/12

kepala panas mgkn pengaruhi suhu badan ...bole demam kalu tak tahan, pcl sebulan sekali kena potong rambut..lumrah hormon lelaki mmg cm tu kot...lainlah kalau dah terbiasa dgn rambut panjang lepas ke bahu...

ada budak mcm tu farah...bila rambut panjang jadi tak sihat....

kawan masa sekolah terbalik pulak ceritanya... tiap2 kali potong rambut, dia mesti demam...

15/5/12

panas kut farah sbb rambut aydin pjng kan...bagi aydin minum byk2..haritu pun ahmad demam. bila ahmad demam kena check 2 benda, satu dia kurang minum air, dua dia tak buang air besar. tp ada gak demam takde reason. rambut? kalo nengok rambut ahmad skrng ni lagi serabai. kengkonon bapaknya nak simpan rambut anak dia pjng, tp serabai habis..huhu..tp betul la kalo budak lelaki botak cergassss semacam..huhu..mmng elok la botak tp dh tak cumil..hu

As salam Fara,

Aydin rambut pacak! Semulajadi tu... Moga Aydin cepat sembuh... Tak payahlah botak tak encem nnt... Syafakallah Aydin...

alalala, semoga aydin cepat sembuh

Mcm Mawi tu, tak boleh panjang sb dia pening kan? Kesian Aydin.....tak reti menyuarakan apa mslh dia.

rambut aydin tebal mcm rambut anak buah saya, amni.

sayang kalau dipotong.. tapi kalau dengan cara itu boleh buat aydin baik, why not.. sekurang-kurangnya aydin tak demam dah lepas tu.. ;)

moga aydin cepat baik dan mommy nye tak risau lagi..

15/5/12

kenapa mesti rambut???

oh..mungkin sy perlu consider utk ptg rmbut ank laki sy tu..asik demamjer..antibiotik dh hbs mkn dh..huhu

mungkin ada kaitan.

sebab saya pun akan potong rambut kalau demam, tapi kalau demam teruk saja lah. tak botak la tapi... :D

mungkin kebetulan kan...

anak akak plak x suka potong rambut, takut.. bayangkan umurnya dah nak masuk 4 tahun, lelaki,.. masih rambut asal!...

Dia demam sbb nk pandai

Aydin demam sebab nak pandai

semoga cepat2 sembuh ya Aidin....

sama2 kita sangka baik dengan rambut.. (",)

demam nk besar agknya..tp mmg ada kaitan dgn rambut ya..



p/s: pak subah tu incik papa sy hehe

15/5/12

Assalamualaikum Farah

Atuk doakan agar Aydin cepat sembuh

apa kata buangkan lagi rambut dia mana tahu...ok

16/5/12

ERM... APA YANG MEMBUATKAN POTONG RAMBUT BOLEH BAIK DEMAM?

16/5/12

muga aydin cepat sembuh..demam atas sebab kerana rambut ke...cam pelik jer

ohh rambut dengan demam ada kaitan eyh?tp mcm sayang la nak kena ptong jer sebab budak2 memang kerap demam kan..

itulah magisnya..

sy pun mcm ini kak, syg sgt nk potong rmbut, tp bila rmbut panjang je, sy akan demam teruk smpai bminggu2...mgkin sebab kepala tak tahan panas..rmbut sy pulak jenis tebal..bila sy potong pndek terus mcm lelaki, demam terus kebah hari tu jgk. pelik tp benar.

ni tgh bsedia ni, sebab rmbut dh lebih bahu :(

potong je la rmbut aydin tu kak, kesian dia

Fara , bila anak kita deman potonglah rambut dia nipis sikit bagi cepat sihat, ringan skit kepala dia.Semoga aydin cepat sembuh ye, banyakkan bagi aydin minum air suam atau hundred plus.

17/5/12

alaa... biar la rambot dia panjang lepas bahu... rock!

knapa kna buang ek..ada kaitan rmbut ngan demam.

17/5/12

Boleh ker?...

Catat Ulasan