2/05/12

benci ayah

Saya tak tahu nak kata yang bagaimana. Bila membunuh ayah kerana mahu melindungi si ibu? Bagaimana agaknya ya?

Anak tak akan jadi gila bila si ayah hari-hari menggila dengan keluarga. Betul tak? Mungkin itulah yang dikatakan karma. Buat jahat pada orang, sendiri pula nyawa melayang.

17 comments

2/5/12

SEBENARNYA IBU BAPA DAN ANAK2 KENA DIBAWA KE MEJA RUNDINGAN... APA2 MASALAH MESTI KENA RUNDING..

2/5/12

sayang ibu melebihi bapa...agaknya tertekan dgn keadaan.

sy...mcm fhm ape yg budak tu rasa..

buat jahat maka dibalas dgn jahat la jugak..

2/5/12

masa dengar berita ni di tv semalam, hanya satu je yg terdetik dlm hati saya, budak tu mesti rasa puas sgt2, msti dh lama dia bertahan dgn perangai bapak dia.

jahat ke detik hati saya? hihi

2/5/12

jadi lah contoh yang baik pada anak2..kan??

jadi......sentiasa lah awasi langkah dan percakapan kita.

memang betul...

buat baik di balas baik, buat jahat?

sebab tu akak kata kat budak2 kat kelas, hidup ni ibarat roda, tapi dia orang buat dek.. nanti2 la bila abis spm, takut2 time tu mereka di bawah roda...

sama2 lah kita beringat membesarkan anak dengan didikan bukan herdikan,.. insyaallah

Lazimnya, ibu bapa adalah guru terawal anak. Jadi apabila anak melihat bapa berkelakuan demikian, tak mustahil imej ganas bapa melekat di minda anak dan ini adalah antara penyumbang kepada perlakuan ganas anak. Mengikut kajian saintifik, 30 peratus baka ibu bapa akan diwarisi anak dan mungkin 30 peratus yang diwarisi anak dalam kes ini adalah tindakan membunuh itu..

bila kesabaran sudah hilang..
nyawa juga boleh melayang..

sabarlah wahai sahabatku sayang..
adalah lebih baik main layang2..

(",)

tak boleh menidakkan karma...it really happens around us

2/5/12

Macam-macam berita kebelakangan ni..saya cuma mahu hidup dalam keadaan aman, tak sanggup nak dengar berita seumpama ini, tak boleh kah kita hidup dengan penuh kasih sayang?

tuh la terkejut gak bilo baco paper pasl nih tadi...

3/5/12

serius shit, aku sanggup melakukan perkara yang sama jika berhadapan dengan ayah yang sebegitu.

apa pun boleh jadi bila marah menguasai diri..

mungkin tahap kesabaran dah limit tu yg boleh jadi tu..bagi kak ita bawa berbincang dan jangan cakap belakang-belakang kot....

Catat Ulasan